Citat:
Ursprungligen postat av
KallaKarar
Det var en välgjord dokumentär. Framkom väl inget direkt nytt, men det var intressant att se miljöerna. Jag blev överraskad över att Svens hus låg så pass omgivet av andra hus, och att det låg så nära direktörns stora hus.
Sedan sa ju poddarna på slutet att de inte trodde att benbiten och overallen hade tillhört SS.
Kul att de körde musiken från Jokerns galna trappdans när Stig och Gun kommer klivandes i skogen.
Och fint att det äntligen blev en minnesstund för SS.
Det var fint att se och dokumentären är välgjord tycker jag.
Sen finns saker att reagera på och inte så mycket i fallet mer än att dom själva och likt mig inte förväntar sig något av fyndet gällande benet och overallen.
Vet inte vad ni säger som fortfarande tror att det är glödhett.
Vittnet till uppgifterna i tippen var avliden och det var nog sonen alt en yngre släkting som lämnade det och att det fanns 100.000 i potten hjälpe nog till men det visade sig bara vara en skröna.
Sist men inte minst kändes rekonstruktionen regisserad att SS springer efter bulvanen svärandes och pang så avrättas han med en pistol och en död 100 kg kropp stuvas in i en liten Saab och sen täcka över blodspåren med lite grus och sen iväg för att passa vittnesuppgifterna och tidsangivelserna.
Slutet var höjdpunkten att han fick en ceremoni i kyrkan och att paret fick en välbehövlig semester.
När det gäller paret var det mycket prat om mat och fika.
Vet inte vad syftet med det var riktigt.