2022-10-03, 07:08
Avstängd
Det var en välgjord dokumentär. Framkom väl inget direkt nytt, men det var intressant att se miljöerna. Jag blev överraskad över att Svens hus låg så pass omgivet av andra hus, och att det låg så nära direktörns stora hus.

Sedan sa ju poddarna på slutet att de inte trodde att benbiten och overallen hade tillhört SS.

Kul att de körde musiken från Jokerns galna trappdans när Stig och Gun kommer klivandes i skogen.

Och fint att det äntligen blev en minnesstund för SS.
Citera
2022-10-03, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det var en välgjord dokumentär. Framkom väl inget direkt nytt, men det var intressant att se miljöerna. Jag blev överraskad över att Svens hus låg så pass omgivet av andra hus, och att det låg så nära direktörns stora hus.

Sedan sa ju poddarna på slutet att de inte trodde att benbiten och overallen hade tillhört SS.

Kul att de körde musiken från Jokerns galna trappdans när Stig och Gun kommer klivandes i skogen.

Och fint att det äntligen blev en minnesstund för SS.
Det var fint att se och dokumentären är välgjord tycker jag.
Sen finns saker att reagera på och inte så mycket i fallet mer än att dom själva och likt mig inte förväntar sig något av fyndet gällande benet och overallen.
Vet inte vad ni säger som fortfarande tror att det är glödhett.
Vittnet till uppgifterna i tippen var avliden och det var nog sonen alt en yngre släkting som lämnade det och att det fanns 100.000 i potten hjälpe nog till men det visade sig bara vara en skröna.
Sist men inte minst kändes rekonstruktionen regisserad att SS springer efter bulvanen svärandes och pang så avrättas han med en pistol och en död 100 kg kropp stuvas in i en liten Saab och sen täcka över blodspåren med lite grus och sen iväg för att passa vittnesuppgifterna och tidsangivelserna.
Slutet var höjdpunkten att han fick en ceremoni i kyrkan och att paret fick en välbehövlig semester.
När det gäller paret var det mycket prat om mat och fika.
Vet inte vad syftet med det var riktigt.
Citera
2022-10-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för tipset!
Så otroligt bra! Såg båda avsnitten i ett sträck.
Allt blev mycket mer lättförståeligt när det blev illustrerat i bild.

Synd bara att det var så kort. För det kommer väl inte fler avsnitt?
Det var allt.
Dom har givit upp som du såg.
Ändrade något din inställning efter ha sett den.
Tror du fortfarande på fynden från tippen.
Då är du nog ensam när GG inte själva gör det.
Citera
2022-10-03, 10:45
Att GG är ödmjuka
Inför det fynd de gjort och menar på att de inte har någon uppfattning om vem det är de hittat , betyder att de måste få benbiten och overallen undersökt via dna , c14 .... och efter det kan vara mer säkra.

Det är verkligen glödhett.
Citera
2022-10-03, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Att GG är ödmjuka
Inför det fynd de gjort och menar på att de inte har någon uppfattning om vem det är de hittat , betyder att de måste få benbiten och overallen undersökt via dna , c14 .... och efter det kan vara mer säkra.

Det är verkligen glödhett.
GG grabbarna gjorde verkligen sken av att dom trodde på dessa fynd.
Det lös i ögonen på dom att inom kort är fallet löst.
Nä du din tolkning är lika skev som vanligt.
Totalt avslag av dina idoler säger det mesta.
Citera
2022-10-03, 12:22
Medlem
Något som inte tagits upp här är bristen på vatten.
Att snabbt bygga en väg för att underlätta för minkfarmen vet vi men att vatten bristen är akut och att man har svårt att förse 120.000 minkar med vätska och att det behövs 80.000 liter vatten och att det kunde få en snabb lösning om SS försvann och man kunde använda SS marker för att lösa detta problemet och där med rädda inkomster till minkfarmen och dess anställda.
Viken person drabbas mest av bristen på vatten och bristen på intäkter till följd av detta.
Vem beställde att den nya vägen skulle byggas och vem löste sina problem i och med att SS försvann.
Så mycket kan jag säga att det var inte bulvanen.
Citera
2022-10-03, 13:09
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Att snabbt bygga en väg för att underlätta för minkfarmen vet vi men att vatten bristen är akut och att man har svårt att förse 120.000 minkar med vätska och att det behövs 80.000 liter vatten och att det kunde få en snabb lösning om SS försvann och man kunde använda SS marker för att lösa detta problemet och där med rädda inkomster till minkfarmen och dess anställda.
Viken person drabbas mest av bristen på vatten och bristen på intäkter till följd av detta.
Vem beställde att den nya vägen skulle byggas och vem löste sina problem i och med att SS försvann.
Bulvanen ljög juh. Polisen kollade upp det spåret de hade om att SS möjligen kunnat förvinna med kaustiksoda ..
Svaret blev nej det går inte att lösa upp en kropp .. på det viset.
Jag är stensäker på att GG har stora saker på gång.

Vänta bara så ska du få se att de uppgifter du har inte stämmer något vidare.

Fast det är skumt att marken och huset ägs av släktingar till de 2 som SS inte ville sälja till , mycket underligt..
Bevis riktade mot Bulvanen - har juh knappast urholkats snarare tvärt om byggts på ytterligare om att han är GM i mer än enbart Mord.

Så har jag uppfattat det hela.
Senast redigerad av Massonite 2022-10-03 kl. 13:26.
Citera
2022-10-03, 14:38
Medlem
Citat:
GG grabbarna gjorde verkligen sken av att dom trodde på dessa fynd.
Det lös i ögonen på dom att inom kort är fallet löst.
Nä du din tolkning är lika skev som vanligt.
Totalt avslag av dina idoler säger det mesta.

Det här är dina egna tolkningar baserat på vad? Du skrev nyss att grabbarna inte ens själva trodde på fyndet, nu lyser det i ögonen att fallet inom kort är löst, hur skall du ha det?

En rimligare tolkning är väl att man så klart hade hoppats hitta ett komplett skelett inslaget i jutesäckar eller liknande nere bland kalles kaviar-tuberna från -72. Då hade alla (utom möjligen du) insett att det inte kunnat röra sig om något annat än Svens kropp. Nu blev det inte så vilket så klart är surt.

Däremot hittade man de facto en ben som med all sannolikhet är från en människa och som ligger lite märkligt bland sopor och sand som schaktades upp på tippen när den täcktes över, antagligen från omgivande mark. Kan det vara ett formfynd? Absolut. Det är väl det statistiskt mest sannolika. Men man skall inte ropa hej förens man är över bäcken som man brukar säga och ännu är väl hoppet inte helt ute.

Har grabbarna sagt någonting som inte stämmer med den här tolkningen så får du gärna citera det.
Citera
2022-10-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Det här är dina egna tolkningar baserat på vad? Du skrev nyss att grabbarna inte ens själva trodde på fyndet, nu lyser det i ögonen att fallet inom kort är löst, hur skall du ha det?

En rimligare tolkning är väl att man så klart hade hoppats hitta ett komplett skelett inslaget i jutesäckar eller liknande nere bland kalles kaviar-tuberna från -72. Då hade alla (utom möjligen du) insett att det inte kunnat röra sig om något annat än Svens kropp. Nu blev det inte så vilket så klart är surt.

Däremot hittade man de facto en ben som med all sannolikhet är från en människa och som ligger lite märkligt bland sopor och sand som schaktades upp på tippen när den täcktes över, antagligen från omgivande mark. Kan det vara ett formfynd? Absolut. Det är väl det statistiskt mest sannolika. Men man skall inte ropa hej förens man är över bäcken som man brukar säga och ännu är väl hoppet inte helt ute.

Har grabbarna sagt någonting som inte stämmer med den här tolkningen så får du gärna citera det.
Mitt inlägg tidigare var ironi och när dom sitter ovanför den utgtävda tippen och säger att vi ger upp grävningen så framgår det tydligt om du har sett dokumentären att 2 av dom uttalar att vi önskat mer och den 3e försökte peppa dom övriga.
Citera
2022-10-03, 15:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket spännande och intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Vad hände med Sjögren?

Nu verkar den tidigare omskrivna dokumentärfilmen om fallet ligga ute på svt play. Skall bli mycket spännande att se!

https://www.svtplay.se/vad-hande-med-sjogren

Stort tack för den mycket intressanta länken som jag förstås "kastade" mig över.

Har ännu enbart sett första delen som var mycket spännande och välgjord och här framkom en hel som i a f inte jag kände till tidigare. Kommer idag också naturligtvis att se del två.
Citera
2022-10-03, 16:06
Avstängd
Citat:
Det var allt.
Dom har givit upp som du såg.
Ändrade något din inställning efter ha sett den.
Tror du fortfarande på fynden från tippen.
Då är du nog ensam när GG inte själva gör det.
Om du läst vad jag skrivit tidigare
så har jag sagt att troligtvis är underarms benet gammalt.
Eftersom grävgruppen sagt detta själv från början.
Men det finns en liten chans eftersom själva täcklagret
på utgrävda platsen kommer från tippen och inte i något lass
med jord från någon åker eller så.

Sedan kan man ha flera olika alternativ. Det enda man kan göra är
att undersöka och utesluta efter hand.
Citera
2022-10-03, 16:08
Avstängd
Citat:
Det har tagits upp i podden som du inte lyssnar på.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-03 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in