Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Isåfall hade den markerat över hela tippen. Slaktavfall dumpades på tippar regelbundet.
Ko, gris mest men säkert även lamm och häst.
Men i ditt resonemang så säger ägaren att hunden är hur bra som helst till GG, dom säger det till dig via media och du säger det till mig.
Om nu ägarna har en egen agenda och vill sälja in sin hund för dyra pengar men har fel då har GG det också och i slutändan du och jag.
Det ända vi har att mäta är det ägaren har sagt själva via resultatet på tippen.
Kritiskt tänkande .
För att fler säger att den är bra betyder det inte att den nödvändigtvis behöver vara det om den inte visar resultat.
När det dessutom är så att man hittar mer koben än människoben kan man undra och eftersom hunden inte kan prata har vi ingen aning vad den markerade på.
Kanske var det en blomma eller urin från ett rådjur eller vad som helst och så hittar man väldigt lite människoben och mer koben.
Hur kan du vara så säker på ägarna har sagt stämmer.
Hade man testat den på fler ställen på tippen hade vi kunnat få mer data att arbeta med men just denna säger ingenting om hundens skicklighet.
Det är resultatet som räknas som i idrott. Man kan inte säga att man är bra innan en match börjar för att sen förlora med 8-0.
Jag tror säkert att det ligger massa slaktavfall men också mer människoben från 1200 talet som hunden har missat.
Vet någon vad totalkostnaden blev för hunden och hur många timmar effektiv tid den arbetande.