2022-10-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Aldrig.

Har alltid trott att han var inblandad i SS försvinnande och död på något sätt. Dock kan det ha varit fler inblandade. Alltså därför kommer jag även i fortsättningen se honom som MGM.
Till vilket brott är han MGM.
Menar du att han "bara" är det. För att liksom.
Det håller ju inte och det fattar ju alla.
Försvunnen är han och det vet vi men inte mördad.
Är det något GG för förklarat i något avsnitt som jag missat.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-10-02 kl. 21:08.
Citera
2022-10-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Märk väl att :
GG - genom sitt genuina arbete säkerligen dagar och nätter , har hittat mycket intressanta detaljer.
Trots denna enorma insats de gör , har vissa saker sin tid för undersökning.

Skelettdelarna är för mig enormt intressanta , vi har inte fått något svar ännu om det möjligtvis är mumifierad hand som hittats. Många förklaringar har blivit men ingen av dessa utesluter mumifering av en hand på underarmsbenet.

GG är något stort på gång.
Du får googla anatomi underarmsben. Så ser du tydligt vad de funnit.
Med säkerhet är det vänster underarmsben. Om du känner om din handled kan du känna "knotan" längs ned. Det är den som du tycker ser ut som en hand. En knuten näve.
I armen finns också ett mindre armbågsben.

Man har alltså funnit en stor del av vänster underarmsben. Ingen hand och ingen knuten näve.
Det är "knotan" som sitter i din handled.
Citera
2022-10-02, 21:12
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Säkert men inte i detta fall. Det är uppenbart.
10 års arbete och man hoppas på svaret som kommer tidigast om 2 veckor.
Var detta spår det hetaste från början eller har det blivit glödhett när andra teorier har misslyckas.
Jag bara undrar.
De sedan nyligen hittade detaljerna har gjort GG och hela detta projekt superhett.
Det är långa studier i gamla artiklar som nu blivit uppdagade så nog har projektet varit hett redan från början.
Citera
2022-10-02, 21:15
Medlem
Citat:
De sedan nyligen hittade detaljerna har gjort GG och hela detta projekt superhett.
Det är långa studier i gamla artiklar som nu blivit uppdagade så nog har projektet varit hett redan från början.
Jag fattar inte men det spelar ingen roll.
Från superhett enligt vissa till iskallt är en bra summering.
Citera
2022-10-02, 21:17
Medlem
Det är väl tydligt att mördaren är Bulvanen och i samråd med Minkfarmaren. Usch vilka människor.
Citera
2022-10-02, 21:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte ensam om att misstänka.

Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är väl tydligt att mördaren är Bulvanen och i samråd med Minkfarmaren. Usch vilka människor.

Ja det är du nog inte ensam om att misstänka.
Citera
2022-10-02, 21:25
Medlem
Citat:
Nu när jag tänkte efter ordentligt har du nog rätt.
GG började med det dom trodde minst på och sen har det fortsatt så och så väntade man det bästa till sist.
EN GRAND FINALE 🦴🐕 ett ben och en hund.
Då kan dom dessutom dra ut på det så länge och få in så mycket pengar som möjligt.
Det är superhett och det måste vara SS ben och hans overall.
Nu är fallet löst och ni hade rätt och jag fel.
Jag ber om ursäkt i förväg så behöver vi inte vänta + 2 veckor.
Citera
2022-10-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ja det är du nog inte ensam om att misstänka.
Exakt vad tyder på det påståendet.
GG resultat?.
Du/ni verkar vara den första och enda som uttalat sig om att bulvanen är anklagad som mördare i detta fall.
Det hävdar i varje fall en just nu väldigt aktiv person .
Gärningsman har tydligen varit det alla andra sagt ink GG.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-10-02 kl. 21:33.
Citera
2022-10-02, 21:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Enbart som MGM.

Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Du/ni verkar vara den första och enda som uttalat sig om att bulvanen är anklagad som mördare i detta fall.
Det hävdar i varje fall en just nu väldigt aktiv person .
Gärningsman har tydligen varit det alla andra sagt ink GG.

Du har helt fel.

Jag har i a f inte anklagat honom som GM utan som MGM. En mycket stor skillnad. Ingen kan bevisa att han var vet lika lite att han inte var det.
Citera
2022-10-02, 21:37
Medlem
Citat:
Du har helt fel.

Jag har i a f inte anklagat honom som GM utan som MGM. En mycket stor skillnad. Ingen kan bevisa att han var vet lika lite att han inte var det.
MGM till vad är fortfarande frågan.
Finns ju ingen kropp eller brott.
Citera
2022-10-02, 23:25
Medlem
Vad hände med Sjögren?

Nu verkar den tidigare omskrivna dokumentärfilmen om fallet ligga ute på svt play. Skall bli mycket spännande att se!

Citat:
Den 6 oktober 1972 försvinner bonden Sven Sjögren spårlöst från sin gård i Lummelunda på Gotland. Trots ett intensivt polisarbete finns det inte ett spår av Sven Sjögren att finna. Någon som aldrig förlikat sig med Svens försvinnande är grannen Stig Larsson som tillsammans med sin syster Gun är fast besluten att fortsätta sökandet efter Svens kropp och ge honom en värdig begravning.

Sökandet efter den försvunne Sven Sjögren intensifieras när några poddare från Stockholm som också intresserat sig för fallet kommer till Gotland. Stig och Gun utfäster en belöning till den som lämnar det avgörande tipset i fallet. När de jämför sina teorier med poddarna pekar allt mot en gammal soptipp på mellersta Gotland. Finns det faktiskt en chans att nu 50 år efter försvinnandet hitta kroppen och ge Sven Sjögren den viloplats han förtjänar?

https://www.svtplay.se/vad-hande-med-sjogren
Citera
2022-10-03, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Vad hände med Sjögren?

Nu verkar den tidigare omskrivna dokumentärfilmen om fallet ligga ute på svt play. Skall bli mycket spännande att se!

https://www.svtplay.se/vad-hande-med-sjogren
Tack för tipset!
Så otroligt bra! Såg båda avsnitten i ett sträck.
Allt blev mycket mer lättförståeligt när det blev illustrerat i bild.

Synd bara att det var så kort. För det kommer väl inte fler avsnitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in