Citat:
Ursprungligen postat av
Ankfeber
Det jag reagerat över är just det jippo som poddskaparna dragit igång, baserat på sin egna önskan om att bli kända.
Det är för många konstigheter som banat väg för "deras" historia, hela upplägget är förberett med cliffhangers som i slutänden inte gett någonting alls gällande Svens öde.
Det vet vi ju faktiskt inte ännu.
Skelettdelarna (ett vänster underarmsben + en benbit som de ännu ej vet om den är mänsklig) har ju skickats till analys. Det kommer att ta två veckor i bästa fall att åldersbestämma underarmsbenet men det kan också ta flera månader. Beroende på att analyserna tas i tur och ordning med förtur för "akuta" fall. Eftersom detta är ett preskriberat fall är det ju inte akut.
När åldersbestämningen är klar så beror det på åldern. Är det ett modernt fynd från 70-talet så kommer det att DNA testas. ( Det kommer det att göras i vilket fall som helst om det är från modern tid. Men då är det ett fall för polisen.)
Så inga snabba resultat. Vi får invänta analyssvar.
EDIT: Om det verkligen skulle visa sig vara Svens underarmsben då kommer det inte att hända något mer.
Än att polisen konstaterar- att det var här han hamnade. Det tycker jag var en besvikelse.
Så klart att jag förstår att de inte kan gräva ut och finkamma hela tippen efter Svens benbitar.
Men ändå.