2022-09-30, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej jag tror inte på kvarnen. Högst orealistiskt.

"Hitta Sjögren" är ingen tävling. Inte heller något j-a fotbollstips eller spel på hästar.
Bara om man är en väldigt oseriös fjant.
Det jag reagerat över är just det jippo som poddskaparna dragit igång, baserat på sin egna önskan om att bli kända.
Det är för många konstigheter som banat väg för "deras" historia, hela upplägget är förberett med cliffhangers som i slutänden inte gett någonting alls gällande Svens öde.
Citera
2022-09-30, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfeber
Det jag reagerat över är just det jippo som poddskaparna dragit igång, baserat på sin egna önskan om att bli kända.
Det är för många konstigheter som banat väg för "deras" historia, hela upplägget är förberett med cliffhangers som i slutänden inte gett någonting alls gällande Svens öde.
Ja,ja. Det är din åsikt och får stå för dig.
Men de har ingen vadslagning på gång.
Jag tycker att podden Kalla fall är riktigt bra.
Nästa och sista avsnittet kommer att handla om minkfarmen.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-30 kl. 14:44.
Citera
2022-09-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfeber
Det vet vi ju faktiskt inte ännu.
Skelettdelarna (ett vänster underarmsben + en benbit som de ännu ej vet om den är mänsklig) har ju skickats till analys. Det kommer att ta två veckor i bästa fall att åldersbestämma underarmsbenet men det kan också ta flera månader. Beroende på att analyserna tas i tur och ordning med förtur för "akuta" fall. Eftersom detta är ett preskriberat fall är det ju inte akut.

När åldersbestämningen är klar så beror det på åldern. Är det ett modernt fynd från 70-talet så kommer det att DNA testas. ( Det kommer det att göras i vilket fall som helst om det är från modern tid. Men då är det ett fall för polisen.)
Så inga snabba resultat. Vi får invänta analyssvar.

EDIT: Om det verkligen skulle visa sig vara Svens underarmsben då kommer det inte att hända något mer.
Än att polisen konstaterar- att det var här han hamnade. Det tycker jag var en besvikelse.
Så klart att jag förstår att de inte kan gräva ut och finkamma hela tippen efter Svens benbitar.
Men ändå.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-30 kl. 15:38.
Citera
2022-09-30, 15:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen vet numera vad som exakt hände SS.

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Nu var det ju inte mig du frågade men som random poddlyssnare svarar jag ändå. Nej, jag har ingen egen åsikt, möjligen misstankar som svajar beroende på vad som har kommit fram i det senast avlyssnade avsnittet. Jag gissar att det gäller för många lyssnare som likt mig inte kände till något om det här fallet. Det är också därför som podden är intressant.

Du däremot som vet allt om vad som hände gubben tycker ju förstås bara att podden är dum och onödig eftersom de har missuppfattat allting.

Ja det här fallet har verkligen blivit uppmärksammat och många kände inte till det här fallet tidigare.

Detta beror på podden men även på vilket "uppsving" den här tråden har fått. Det postas ju numera 24/7 och då speciellt av en skribent. Ingen vet numera vad som hände SS och ingen har heller berättat detta för någon som själv inte var inblandad i SS försvinnande.
Citera
2022-09-30, 15:48
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det här fallet har verkligen blivit uppmärksammat och många kände inte till det här fallet tidigare.

Detta beror på podden men även på vilket "uppsving" den här tråden har fått. Det postas ju numera 24/7 och då speciellt av en skribent. Ingen vet numera vad som hände SS och ingen har heller berättat detta för någon som själv inte var inblandad i SS försvinnande.
En skribent tycks ju ha facit.
Citera
2022-09-30, 15:56
Medlem
Citat:
Isåfall hade han nog rentvått sin släkting för länge sedan.
Men det "vill han inte". Bara hinta om att han "vet sanningen".
Citera
2022-09-30, 15:58
Medlem
Citat:
Jag har fått information indirekt från huvudpersonen via en pålitlig släkting.
Men det är inget som rör er.
Ni tycker det är bra att GG håller på så låt dom göra det i fortsättningen också medan ni stampar takten.
Så behåller jag informationen för mig själv .
Då är alla glada och nöjda.
Citera
2022-09-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Isåfall hade han nog rentvått sin släkting för länge sedan.
Men det "vill han inte". Bara hinta om att han "vet sanningen".
Att återta ett rykte som ni har förvärrat genom osanning är omöjligt och därför spelar det ingen roll om sanningen vad som hände kommer ut.
Ni har er själva att skylla.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-30 kl. 16:07.
Citera
2022-09-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Gällande BA är jag osäker på var han bodde permanent.

När han försvann så uppehöll han sig i sin sommarstuga någonstans i trakterna av Nynäshamn. Här finns det ju mycket vatten men var exakt sommarstugan låg vet jag inte. BA kan mycket väl ha hamnat i det våta och hans försvinnande fick mycket litet uppmärksamhet. Försvinnandet kom att förbli ouppklarat och skedde sju månader efter att SS försvann.
Samma modus operandi ?.
2 offer och 2 kroppar som båda är borta och offren kände varandra .
Båda fallen är ouppklarade som du säger.
Jag säger inte att detta är sanningen men att GG helt avfärdat detta som icke troligt är för mig otroligt.
Istället snöar dom in på en lada för några tomma buteljer och ringer media.
Detta är ett tecken på att dom inte är seriösa utan ville bara baktala bulvanen och göra poddar. Dom är ett skämt från start till mål.
Men eftersom personer hoppas på tippen avvaktar vi resultat därifrån
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-30 kl. 16:13.
Citera
2022-09-30, 16:10
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Att återta ett rykte som ni har förvärrat genom osanning är omöjligt och därför spelar det ingen roll om sanningen vad som hände kommer ut.
Ni har er själva att skylla.
Låter mest troligt att du inget vet samt att du vill vara i rampljuset - är det så ?
Vi andra i tråden har fokus på bulvanen , men riktar en liten stråle ljus åt dit håll när vi ska byta batterierna.
Senast redigerad av Massonite 2022-09-30 kl. 16:16.
Citera
2022-09-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Låter mest troligt att du inget vet samt att du vill vara i rampljuset - är det så ?
Det jag sa stämmer . GG vill vara i rampljuset . Inte jag.
Citera
2022-09-30, 16:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hamnade inte på Gotland.

Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Samma modus operandi ?.
2 offer och 2 kroppar som båda är borta och offren kände varandra .
Båda fallen är ouppklarade som du säger.

Jag säger inte att detta är sanningen men att GG helt avfärdat detta som icke troligt är för mig otroligt.
Istället snöar dom in på en lada för några tomma buteljer och ringer media.
Detta är ett tecken på att dom inte är seriösa utan ville bara baktala bulvanen och göra poddar. Dom är ett skämt från start till mål.
Men eftersom personer hoppas på tippen avvaktar vi resultat därifrån

Så är det.

Vad som vi kan vara helt övertygade om är att kvarlevorna efter BA inte hämnade på Gotland. Han blev kvar någonstans på fastlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in