Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Just typiskt att den här kristna kuratorn var en kvinna. Kjell-Åke hade stort intresse för det motsatta könet och dessa föll för honom. Han var en damernas man.
Detta är ju inget annat än lösa spekulationer. Att K-Å var intresserad av tjejer (alla tonårskillar är intresserade av tjejer) bevisar ju inte att han skulle ha lyckats övertala en kristen kurator att hjälpa honom.
Jag vill gärna veta HUR han lyckades övertala den kvinnliga kuratorn.
Jag är fortsatt skeptisk till det här med ny identitet. Om det var möjligt,
VARFÖR skulle en kvinna som inte kände honom ha hjälpt honom? P g a hans påstådda charm? Denna fråga är egentligen lika viktig som frågan OM det gick att få ny identitet.
Skaraborg! Förklara gärna hur han gick tillväga när han lyckades "övertala" den kvinnliga kuratorn. Att hänvisa till hans intresse för kvinnor och hans charm, ter sig för mig väldigt tunt.
K-Å levde ju tydligen inte enligt kristna värderingar. Hur närmade han sig kuratorn? Han kan ju knappast bara gått dit och sagt "Hej, jag är i trubbel, hjälp mig att få en ny identitet". Han måste rimligtvis ha byggt upp någon form av förtroende hos kuratorn. Och att skapa förtroende gick kanske inte på en dag. Han kanske fick krav på sig att omvända sig till Gud, för att få hjälp?
Finns det en tredje person inblandad i detta, en person som agerade "ombud" mellan K-Å och kuratorn?