Citat:
Ursprungligen postat av
Sixten97
Jag håller med! ja 2012 hade Kjell-Åke all anledning att besöka Vänersborg vid denna tidpunkten när hans mor avled. Han kan lika med ha besökt Vänersborg efteråt också?
De enda som skulle vara är om han blivit sjuk och omkommit på senare år de kan man ju som sagt inte veta. Men annars tror jag iallafall att han lever.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Han hade det ja.
Kom ihåg vittnena från Torpahallen strax efter att modern hade avlidit. Kanske bodde han i husvagnen som "Putte" hade stående vid berget i Vargön? "Putte" skötte också moderns ekonomi. Kjell-Åke var dock aldrig med på själva begravningen.
Jag tror inte att Kjell-Åke kom att besöka Vänersborg mera - förutom att ev. sätta blommor på föräldrarnas grav. Så goda vänner var inte bröderna Johansson att de skulle börja att umgås.
Problemet med vittnena vid Torpahallen är att de inte tidigare sett honom ”live”. Men de är ändå säkra på att det är han. Ett mycket tvivelaktigt vittnesmål skulle jag vilja säga.
Den här tråden har kommit fel redan från första inlägget. Det är en trådsanning att de åkte iväg i Volvon. Vi har inga vittnen som sett dem åka iväg. Att de sa att de skulle åka iväg, bevisar inte att de gjorde det.
Det finns fler exempel på att rena gissningar har blivit till sanningar, som t ex att han fick en ny identitet via en kristen kurator. Efter lite forskning om hur folkbokföringen fungerade på den tiden kunde jag visa att ett identitetsbyte var praktiskt taget omöjligt.
Därtill kommer frågan om varför en kristen kurator (och ytterligare minst en person) skulle riskera sin anställning för just honom. Den frågan har ingen i tråden kunnat ge ett hållbart svar på.
Skaraborg menade att K-Å var en kvinnornas man och menade att han mycket väl skulle ha kunnat erbjuda kuratorn sexuella tjänster!
Försvinnanden är alltid spännande att spekulera kring, men här går det ju helt över styr.
Även vittnet från Liseberg och vittnet i Linköping är högst tvivelaktiga. Det är en trådsanning att han blivit sedd på Liseberg resp i Linköping. Jag har med logiskt resonemang visat på stor osäkerhet kring dessa uppgifter.
Det är bara att konstatera att vi ingenting vet, mer än att killarna är försvunna.
Att tro att K-Å lever kan man ju göra, men det finns egentligen ingenting som ens är i närheten av bevis för att han lever.