Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Ja det vet jag men jag kan naturligtvis inte bevisa det.
Jag kan inte heller bevisa att Kjell-Åkes son inte vet något men det gör han inte. Samma sak säger bekanta till honom som jag har kontakt med. De som vet, eller har vetat, har aldrig berättat för honom vad som hände med hans far och varför. Sonen t. ex. trodde att hans mormor var hans mamma tills hon berättade hur förhöll sig.
Däremot kan det mycket väl vara möjligt att Kjell-Åke kan ha hört av sig via telefon till den f. d. flickvännen och sin mamma. Jag tror dock att de aldrig har träffat varandra personligen.
Idag är det den 29 juli 2023 - hela 58 år sedan då den märkligaste dagen i den svenska kriminalhistorien inträffade.
Ditt svar har formuleringar där du motsäger dig själv: Du vet saker men kan inte bevisa dem.
Hur får du det att gå ihop?
Litar du till 100% på det som sonen och andra personer säger?
Att sonen och personer som är honom närstående, säger att sonen inget vet, betyder nödvändigtvis inte att de faktiskt talar sanning.
Jämför med detta exempel:
Att säga att Janne D hamnade i Holland, eftersom två av varandra oberoende källor säger det, betyder inte att vi vet att han gjorde det.
Om vi däremot hittar hans gravsten eller får fram honom i den nederländska folkbokföringen, då vet vi.