Citat:
Ursprungligen postat av
Eastmancolor
Nej, naturligtvis inte men så har ingen annan i tråden heller kunnat göra.
Vad har du själv för teori om du inte anser det ofint att fråga nu när du ändock kritoserat min?
Vi har diskuterat detta förut och jag påtalade redan då att jag kände att vi inte skulle komma något
direkt längre i vår diskussion då när du inte visste vad mitt inlägg handlade och du frågade om det var någon hemma. Vad det gäller
"de andra tre försvunnas ekipering av idag" vilket du önskade svar på kan jag inte redogöra för, dock finns det beskrivet i tråden vad de bar för kläder dagarna som de försvann.
Varför jag inte håller din teori för trolig har vi också
redan avhandlat även om jag inte kan bevisa att du har fel.....
Sedan när angående ditt uttalande
-"Folk brukar berömma mig för min verbala ekvilibristik och skämtsamhet men bland humorbefriade dysterkvistar är den för all del förfelad." så kan jag tycka att du ibland missbrukar den för att förlöjliga andra som inte tror på din teori som bygger på att alla fyra körde av vägen och drunknade. Jag säger inte att du har fel, men JAG tror inte på att detta skedde.
Jag tror att det som medlem 1335991 orkade få fram och
lade ut i sitt inlägg faktiskt stämmer ganska bra, kanske inte exakt men i det stora. Oberoende källor har också pekat ut att Dahlsjö försvann till Holland så jag är böjd att tro på att Dahlsjö faktiskt levde här en tid, det har ju framkommit på vissa ställen att hans familj fick skicka pengar till honom då han kanske inte levde det mest ordningsamma liv och att det ibland var knapert. Att han eventuellt skulle ha skaffat flickvän/fru och fått barn är väl inte heller helt otroligt.
En släkting till Dahlsjö har ju varit inne och kommenterat i tråden med önskan om att vi ska släppa intresset för honom då han dog av "naturliga" orsaker vilket rimmar ganska illa med tanke på
tidigare rapporterade observationer av honom.
Jag tror att Kjell-Åke gömde sig i Guy:s lägenhet
(och att det var Kjell-Åke som Guy:s syster mötte i dörren iförd Guy:s favorittröja när hon var där och letade efter sin bror) och att hans flickvän hjälpte honom med det hon kunde under tiden han höll sig gömd pga den stränga och snöfyllda vintern. Jag skulle tro att sällskap, mat, dryck och rena kläder var något som uppskattades under vintermånaderna i väntan på våren och möjligheterna att ta sig vidare, Kjell-Åke kunde ju inte gärna gå ut och äta en bit mat och ta en öl till detta skulle jag tro under rådande omständigheter. Detta skulle vara en bra och trovärdig förklaring till
hennes bitterhet senare i livet då Kjell-Åke troligtvis försvann vidare till ett nytt liv, kvarlämnad och övergiven stod nu före detta flickvännen kvar som ensamstående mor till deras gemensamme son och med besvärliga frågor ifrån omgivningen (jag tror det finns om detta i tråden också).
Vidare tror jag faktiskt att Kjell-Åke fick viss hjälp att byta identitet, riktigt hur kan jag inte klargöra för men jag tror ändå att det gjordes och att han idag lever. Om han har hållit sig på den smala stigen eller om han finns hos polisen under sitt nya namn har jag inte en aning om. Dock finns det
starka indikationer på att han var i livet 2012 och detta kunde sättas i samband med vissa familjära händelser.
Om
Kjell-Åkes son fortfarande är med oss i tråden så skulle det vara synnerligen intressant att få en så klar redogörelse som möjligt av innehållet brevet han emottog av den okände avsändaren.
När det gäller den i mitt tycke väldigt intressante Putte så skulle det vara väldigt intressant att få reda på vilken som var den
högt uppsatte kontakten som hade makten att se till att ingen vågade röra honom och vad Putte fick lämna i utbyte mot detta.
Vidare så tror jag att Guy mördades och försvann ganska omgående efter mötet på Mården, fortfarande så tycker jag att Guy:s liv och hans
sons öde är fruktansvärt tragiska livsöden.
Eastmancolour, kan vi inte bara enas om att vi båda, trots min bristande verbala ekvilibristik, ser helt olika på de saker som har framkommit? Jag respekterar din åsikt om att Dahlsjögänget plockade upp "Hymme" för att sedan köra ner i ett vattendrag och drunkna, dock håller jag den inte för sannolik och än mindre för en sanning då jag tror mer på andra saker som har framkommit i tråden.
Jag hoppas att fick alla länkar rätt, skulle någon peka fel så ber jag om ursäkt och hänvisar hugade läsare till sökfunktionen.
Jag tycker vidare att Skaraborg har gjort ett fantastiskt arbete med denna tråd och sedan har ett flertal bidragit både i stort och smått med pusselbitar utan den allra minsta vinning för dem själva.
/Azril