2021-02-17, 09:03
Medlem
SeanAverys avatar
En bekant till Kjell Åke ska ha sett honom på Liseberg en tid efter försvinnandet, han ska ha vänt på klacken när han såg denna bekanta. Om han skulle gå under jorden, varför besöka Liseberg?

Han ska setts på många platser, bland annat i Linköping, och personen som såg honom där ska väl ha känt honom så konstigt om det inte skulle stämma.

Denna tystnad från familjemedlemmar till dom försvunna som tigit år efter år och inte yttrat sig, det är väldigt märkligt och borde betyda något. Att få anhöriga till försvunna att prata och på så sätt kanske hjälpa en utredning brukar inte vara så svårt.

Min gissning är att iallafall Kjell Åke levde/lever.
Citera
2021-02-17, 11:17
Medlem
Azrils avatar
Det är inte ofint, dock har vi tidigare diskuterat detta utan att kunna komma vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Nej, naturligtvis inte men så har ingen annan i tråden heller kunnat göra.

Vad har du själv för teori om du inte anser det ofint att fråga nu när du ändock kritoserat min?

Vi har diskuterat detta förut och jag påtalade redan då att jag kände att vi inte skulle komma något direkt längre i vår diskussion då när du inte visste vad mitt inlägg handlade och du frågade om det var någon hemma. Vad det gäller "de andra tre försvunnas ekipering av idag" vilket du önskade svar på kan jag inte redogöra för, dock finns det beskrivet i tråden vad de bar för kläder dagarna som de försvann.

Varför jag inte håller din teori för trolig har vi också redan avhandlat även om jag inte kan bevisa att du har fel.....

Sedan när angående ditt uttalande -"Folk brukar berömma mig för min verbala ekvilibristik och skämtsamhet men bland humorbefriade dysterkvistar är den för all del förfelad." så kan jag tycka att du ibland missbrukar den för att förlöjliga andra som inte tror på din teori som bygger på att alla fyra körde av vägen och drunknade. Jag säger inte att du har fel, men JAG tror inte på att detta skedde.

Jag tror att det som medlem 1335991 orkade få fram och lade ut i sitt inlägg faktiskt stämmer ganska bra, kanske inte exakt men i det stora. Oberoende källor har också pekat ut att Dahlsjö försvann till Holland så jag är böjd att tro på att Dahlsjö faktiskt levde här en tid, det har ju framkommit på vissa ställen att hans familj fick skicka pengar till honom då han kanske inte levde det mest ordningsamma liv och att det ibland var knapert. Att han eventuellt skulle ha skaffat flickvän/fru och fått barn är väl inte heller helt otroligt. En släkting till Dahlsjö har ju varit inne och kommenterat i tråden med önskan om att vi ska släppa intresset för honom då han dog av "naturliga" orsaker vilket rimmar ganska illa med tanke på tidigare rapporterade observationer av honom.

Jag tror att Kjell-Åke gömde sig i Guy:s lägenhet (och att det var Kjell-Åke som Guy:s syster mötte i dörren iförd Guy:s favorittröja när hon var där och letade efter sin bror) och att hans flickvän hjälpte honom med det hon kunde under tiden han höll sig gömd pga den stränga och snöfyllda vintern. Jag skulle tro att sällskap, mat, dryck och rena kläder var något som uppskattades under vintermånaderna i väntan på våren och möjligheterna att ta sig vidare, Kjell-Åke kunde ju inte gärna gå ut och äta en bit mat och ta en öl till detta skulle jag tro under rådande omständigheter. Detta skulle vara en bra och trovärdig förklaring till hennes bitterhet senare i livet då Kjell-Åke troligtvis försvann vidare till ett nytt liv, kvarlämnad och övergiven stod nu före detta flickvännen kvar som ensamstående mor till deras gemensamme son och med besvärliga frågor ifrån omgivningen (jag tror det finns om detta i tråden också).

Vidare tror jag faktiskt att Kjell-Åke fick viss hjälp att byta identitet, riktigt hur kan jag inte klargöra för men jag tror ändå att det gjordes och att han idag lever. Om han har hållit sig på den smala stigen eller om han finns hos polisen under sitt nya namn har jag inte en aning om. Dock finns det starka indikationer på att han var i livet 2012 och detta kunde sättas i samband med vissa familjära händelser.

Om Kjell-Åkes son fortfarande är med oss i tråden så skulle det vara synnerligen intressant att få en så klar redogörelse som möjligt av innehållet brevet han emottog av den okände avsändaren.

När det gäller den i mitt tycke väldigt intressante Putte så skulle det vara väldigt intressant att få reda på vilken som var den högt uppsatte kontakten som hade makten att se till att ingen vågade röra honom och vad Putte fick lämna i utbyte mot detta.

Vidare så tror jag att Guy mördades och försvann ganska omgående efter mötet på Mården, fortfarande så tycker jag att Guy:s liv och hans sons öde är fruktansvärt tragiska livsöden.

Eastmancolour, kan vi inte bara enas om att vi båda, trots min bristande verbala ekvilibristik, ser helt olika på de saker som har framkommit? Jag respekterar din åsikt om att Dahlsjögänget plockade upp "Hymme" för att sedan köra ner i ett vattendrag och drunkna, dock håller jag den inte för sannolik och än mindre för en sanning då jag tror mer på andra saker som har framkommit i tråden.

Jag hoppas att fick alla länkar rätt, skulle någon peka fel så ber jag om ursäkt och hänvisar hugade läsare till sökfunktionen.

Jag tycker vidare att Skaraborg har gjort ett fantastiskt arbete med denna tråd och sedan har ett flertal bidragit både i stort och smått med pusselbitar utan den allra minsta vinning för dem själva.

/Azril
Citera
2021-02-17, 11:20
Medlem
Azrils avatar
Klargörande med vilka som avses?

Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Min kontakt angående Putte säjer att han
måste haft en riktig hög uppsatt kontakt,
eftersom han klarade sig,
och rörde sig helt obehindrad i Haga.
Ingen vågade ge sig på Putte.

Ingen visste vilken kontakten var,
dock var det rätt många som blev
irriterade och förbannade,
för att just han klarade sig,
och,ngr som klagade var tvungna att
helt lämna Göteborg för att inte råka illa ut.

Vissa tom trodde att Putte var polisspion,
och kanske var det den kontakten som
räddade Putte,för han har ju trots allt gjort
rätt mkt olagliga saker,men,inte åkt in.

Jag förbisåg denna text alternativt förutsatte saker när du skrev detta inlägg
Citat:
"ngr som klagade var tvungna att
helt lämna Göteborg för att inte råka illa ut"

Vad menades med meningen ovanför, fanns det fler som fick lämna Göteborg av hälsoskäl då de opponerade sig angående att vissa kunde leva helt öppet och vissa fick "försvinna"?

/Azril
Senast redigerad av Azril 2021-02-17 kl. 11:27.
Citera
2021-02-17, 11:31
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azril
Vi har diskuterat detta förut och jag påtalade redan då att jag kände att vi inte skulle komma något direkt längre i vår diskussion då när du inte visste vad mitt inlägg handlade och du frågade om det var någon hemma. Vad det gäller "de andra tre försvunnas ekipering av idag" vilket du önskade svar på kan jag inte redogöra för, dock finns det beskrivet i tråden vad de bar för kläder dagarna som de försvann.

Varför jag inte håller din teori för trolig har vi också redan avhandlat även om jag inte kan bevisa att du har fel.....

Sedan när angående ditt uttalande -"Folk brukar berömma mig för min verbala ekvilibristik och skämtsamhet men bland humorbefriade dysterkvistar är den för all del förfelad." så kan jag tycka att du ibland missbrukar den för att förlöjliga andra som inte tror på din teori som bygger på att alla fyra körde av vägen och drunknade. Jag säger inte att du har fel, men JAG tror inte på att detta skedde.

Jag tror att det som medlem 1335991 orkade få fram och lade ut i sitt inlägg faktiskt stämmer ganska bra, kanske inte exakt men i det stora. Oberoende källor har också pekat ut att Dahlsjö försvann till Holland så jag är böjd att tro på att Dahlsjö faktiskt levde här en tid, det har ju framkommit på vissa ställen att hans familj fick skicka pengar till honom då han kanske inte levde det mest ordningsamma liv och att det ibland var knapert. Att han eventuellt skulle ha skaffat flickvän/fru och fått barn är väl inte heller helt otroligt. En släkting till Dahlsjö har ju varit inne och kommenterat i tråden med önskan om att vi ska släppa intresset för honom då han dog av "naturliga" orsaker vilket rimmar ganska illa med tanke på tidigare rapporterade observationer av honom.

Jag tror att Kjell-Åke gömde sig i Guy:s lägenhet (och att det var Kjell-Åke som Guy:s syster mötte i dörren iförd Guy:s favorittröja när hon var där och letade efter sin bror) och att hans flickvän hjälpte honom med det hon kunde under tiden han höll sig gömd pga den stränga och snöfyllda vintern. Jag skulle tro att sällskap, mat, dryck och rena kläder var något som uppskattades under vintermånaderna i väntan på våren och möjligheterna att ta sig vidare, Kjell-Åke kunde ju inte gärna gå ut och äta en bit mat och ta en öl till detta skulle jag tro under rådande omständigheter. Detta skulle vara en bra och trovärdig förklaring till hennes bitterhet senare i livet då Kjell-Åke troligtvis försvann vidare till ett nytt liv, kvarlämnad och övergiven stod nu före detta flickvännen kvar som ensamstående mor till deras gemensamme son och med besvärliga frågor ifrån omgivningen (jag tror det finns om detta i tråden också).

Vidare tror jag faktiskt att Kjell-Åke fick viss hjälp att byta identitet, riktigt hur kan jag inte klargöra för men jag tror ändå att det gjordes och att han idag lever. Om han har hållit sig på den smala stigen eller om han finns hos polisen under sitt nya namn har jag inte en aning om. Dock finns det starka indikationer på att han var i livet 2012 och detta kunde sättas i samband med vissa familjära händelser.

Om Kjell-Åkes son fortfarande är med oss i tråden så skulle det vara synnerligen intressant att få en så klar redogörelse som möjligt av innehållet brevet han emottog av den okände avsändaren.

När det gäller den i mitt tycke väldigt intressante Putte så skulle det vara väldigt intressant att få reda på vilken som var den högt uppsatte kontakten som hade makten att se till att ingen vågade röra honom och vad Putte fick lämna i utbyte mot detta.

Vidare så tror jag att Guy mördades och försvann ganska omgående efter mötet på Mården, fortfarande så tycker jag att Guy:s liv och hans sons öde är fruktansvärt tragiska livsöden.

Eastmancolour, kan vi inte bara enas om att vi båda, trots min bristande verbala ekvilibristik, ser helt olika på de saker som har framkommit? Jag respekterar din åsikt om att Dahlsjögänget plockade upp "Hymme" för att sedan köra ner i ett vattendrag och drunkna, dock håller jag den inte för sannolik och än mindre för en sanning då jag tror mer på andra saker som har framkommit i tråden.

Jag hoppas att fick alla länkar rätt, skulle någon peka fel så ber jag om ursäkt och hänvisar hugade läsare till sökfunktionen.

Jag tycker vidare att Skaraborg har gjort ett fantastiskt arbete med denna tråd och sedan har ett flertal bidragit både i stort och smått med pusselbitar utan den allra minsta vinning för dem själva.

/Azril

Tack för utförligt inlägg! Minns nu en del av ingredienserna.

Delar emellertid inte din syn på TS.
Senast redigerad av Eastmancolor 2021-02-17 kl. 11:34.
Citera
2021-02-17, 11:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den komplicerade härvan Dahlsjöfallet.

Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
En bekant till Kjell Åke ska ha sett honom på Liseberg en tid efter försvinnandet, han ska ha vänt på klacken när han såg denna bekanta. Om han skulle gå under jorden, varför besöka Liseberg?

Han ska setts på många platser, bland annat i Linköping, och personen som såg honom där ska väl ha känt honom så konstigt om det inte skulle stämma.

Denna tystnad från familjemedlemmar till dom försvunna som tigit år efter år och inte yttrat sig, det är väldigt märkligt och borde betyda något. Att få anhöriga till försvunna att prata och på så sätt kanske hjälpa en utredning brukar inte vara så svårt.

Min gissning är att iallafall Kjell Åke levde/lever.

Det är helt riktigt.

Detta var en gammal barndomsvän från Haga Östergata och de kände varandra mycket väl. Den här kvinnan har sedan berättat om deras möte för en annan person under 2010-talet. Hon sa då "att om detta inte var Kjell-Åke så var det hans tvillingbror". Som vi vet så hade han ingen tvillingbror.

Varför han begav sig till Liseberg våren 1966 berodde säkerligen på att han hade hållit sig gömd på olika ställen efter den 29 juli1965. Han måste ha känt behov av att komma ut och lufta på sig och förhoppningsvis inte stöta på "fel" slags personer. Vilket han nu gjorde. Vintern 1965-66 var både mycket kall och snörik.

I Linköping 1972 hade han återigen oturen att gå rakt in i armarna på ytterligare en gammal bekant från Haga. Den här kvinnan hade flyttat därifrån 1964 och umgicks med Kjell-Åkes syster. Hon berättade då att hans familj sökte honom. Kjell-Åke visste det och lovade att ta kontakt med sin familj men "att det skulle ta ett tag". När hans mor fick reda på detta lät hon efterlysa sonen ytterligare en gång i PU.

Detta är bara två av de tillfällen då Kjell-Åke träffade gamla bekanta som kände honom väl sedan åren i Haga.

Nej det brukar inte vara svårt men i det här fallet har det varit mycket svårt. Förutom gällande Kjell-Åke. Hade inte hans mor varit så snabb i vändningarna att anmäla sonen så hade vi idag inte känt till datumet den 29 juli. Hon polisanmäler honom 1965-08-03 kl. 13.40. Den som tog emot hennes anmälan hette Nisse Andersson och hade titeln kriminalassistent. 1965-09-13 begär modern att sonen bl. a. skulle efterlysas i radio vilket också kom att ske.

Janne Dahlsjös familj blev mer eller mindre tvingade att polisanmäla honom som saknad. För att sätta press på familjen Dahlsjö så efterlyste Övervakningsnämnden honom 1965-10-27. Han hade inte skött sina möten med sin övervakare.1966-03-31 anmälde till sist hans mor sonen som saknad. 1968 försökte hans familj att dödförklara honom men misslyckades. Några mer försök gjordes aldrig varför han än idag står som obefintlig. Varför de försökte att dödförklara sonen/brodern var troligtvis att de ville få ut pengar från en försäkring som den försvunne hade via sitt arbete.

Gällande Gay Karlsson så vägrade hans far att anmäla sonen som saknad. Han ville inte ha med det hela att göra. Det kom att dröja ända tills 1968-07-10 då han blev anmäld som saknad av sin syster. Vid sin anmälan sa polisen till henne i stil med "Du kan glömma honom. Du kommer aldrig mera att få se honom".

Att personer tror att denna härva av händelser berodde på att de körde ner i ett vattendrag och drunknande är mig obegripligt. Fast det blir då en enkel och lättförklarlig anledning till att de försvann utan att själva ha satt sig in i detta mycket komplicerade fall.
Citera
2021-02-17, 12:48
Medlem
Gamlagoteborg.se skriver:
"Efter försvinnandet så draggade myndigheterna i ett stort antal vattendrag som finns utmed sträckan Göteborg – Åsa men hittade ingenting."

Kjell-Åkes syster verkar, av flera artiklar att döma för övrigt tro på vittnen som säger sig träffat Kjell-Åke efter försvinnandet.
Citera
2021-02-17, 15:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Läste längre tillbaka i tråden att Kjell-Åkes son ska ha fått ett anonymt brev med information om att hans far ska ha haft skottpengar på sig. Det tycker jag verkade intressant, vilket år fick han detta brev?
Kanske lite långsökt men det kan ju ha varit Kjell-Åke själv som skrev brevet, om han nu är i liv eller i varje fall någon med kännedom om fallet.

Det fick sonen men det stod inget skrivet, vad jag känner till i a f, något ang. skottpengar.

(FB) Dahlsjö-fallet, Göteborg, 1965.

Har svårt att tänka mig att Kjell-Åke skulle skicka sin son ett sådant brev. Däremot så skickades nog brevet från en person med en mycket god kännedom om både fallet och sonen.
Citera
2021-02-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det fick sonen men det stod inget skrivet, vad jag känner till i a f, något ang. skottpengar.

Har svårt att tänka mig att Kjell-Åke skulle skicka sin son ett sådant brev. Däremot så skickades nog brevet från en person med en mycket god kännedom om både fallet och sonen.
Jag tolkar meningen "Den som skulle spränga skulle själv sprängas" som att han hade skottpengar på sig, eller någon efter sig som ville "spränga" honom.
Citera
2021-02-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

1335991 skriver om detta i inlägget som Azril hänvisar till.
Citera
2021-02-17, 15:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan tolkas på flera sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Jag tolkar meningen "Den som skulle spränga skulle själv sprängas" som att han hade skottpengar på sig, eller någon efter sig som ville "spränga" honom.

I o f s har du rätt i att det skulle kunna tolkas på det sättet även om ordet "skottpengar" inte nämns.

Uttrycket går att tolka på flera olika sätt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-02-17 kl. 16:15.
Citera
2021-02-17, 17:35
Medlem
Först och främst vill jag tacka dig, Skaraborg, för denna intressanta läsning. Du har verkligen lagt mycket tid på att undersöka detta.

Jag har dock några frågor till dig som jag finner relevanta för trådens sanningshalt. Jag ber om ursäkt om jag missat något som är av stor relevans, jag måste erkänna att jag kanske missminner eller glömmer ett par av trådens 500 sidor.

1. Du fick tidigt i tråden information om något (som jag förstod det, ett fynd hos Gay) som gjorde dig nästan helt säker på att det handlade om ett dråp och ett mord, samt att två personer levde. Du sade till och med att det handlade om 10-15 minuter efter de plockat upp Hymme innan brottet började begås. Hur kommer det sig att du gick från sådan säkerhet till att numera tro att Hymme inte alls hade med detta fall att göra?

2. Du och andra spekulerade senare om att den duvgrå bilen skulle vara sänkt i vattnet. Detta förändrades som jag förstått det, senare till att det började spekuleras om bilen var itusågad. Spekulationen var från början att det misstänkta dråpet (på Hymme) skedde i bilen, medan mordet skedde utanför. Om mordet skedde utanför, varför ens göra sig av med bilen?

3. Detta med bilen blir intressant senare i tråden när den börjar röra groddräktsrånet. Ifall bilen skulle sprängas för att vara en diversion under rånet, varför kunde inte bilen sprängas med Gays lik kvar i det?

4. Historian går alltså så att de eller en av dem, höll sig låga i offrets lägenhet och senare drog till havs. Frågan jag har är med vilka pengar, och med vilken bil? Att leva kostar pengar, pengar dessa inte verkar haft och jobbet kom de aldrig mer till. Vad fanns för kollektivtrafik vid denna tid? Dessa eller en av dessa begick ett mord och satte sig sedan på bussen hem till offret och tog senare bussen för att komma till hamnen för att fly Sverige?

Jag förstår att mycket i denna tråd, av dig och av andra varit ren spekulation och att du varit öppen med det, men det oroar mig lite att du talar med sådan säkerhet om vad som hänt, inte bara i denna tråd utan i andra också för att sedan byta tes när det känns bra. Det skulle väl vara dumdristigt av mig att slutligen be dig om att få klarhet på vad du initiellt trodde hade hänt med de unga männen och få höra vad fyndet hemma hos Gay var, men av ren nyfikenhet måste jag ändå fråga om det också.

Tack igen, och tack på förhand för svar.
Citera
2021-02-17, 19:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Man byter inte uppfattning bara för att det skall kännas bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsnarkoman
Först och främst vill jag tacka dig, Skaraborg, för denna intressanta läsning. Du har verkligen lagt mycket tid på att undersöka detta.

Jag har dock några frågor till dig som jag finner relevanta för trådens sanningshalt. Jag ber om ursäkt om jag missat något som är av stor relevans, jag måste erkänna att jag kanske missminner eller glömmer ett par av trådens 500 sidor.

1. Du fick tidigt i tråden information om något (som jag förstod det, ett fynd hos Gay) som gjorde dig nästan helt säker på att det handlade om ett dråp och ett mord, samt att två personer levde. Du sade till och med att det handlade om 10-15 minuter efter de plockat upp Hymme innan brottet började begås. Hur kommer det sig att du gick från sådan säkerhet till att numera tro att Hymme inte alls hade med detta fall att göra?

2. Du och andra spekulerade senare om att den duvgrå bilen skulle vara sänkt i vattnet. Detta förändrades som jag förstått det, senare till att det började spekuleras om bilen var itusågad. Spekulationen var från början att det misstänkta dråpet (på Hymme) skedde i bilen, medan mordet skedde utanför. Om mordet skedde utanför, varför ens göra sig av med bilen?

3. Detta med bilen blir intressant senare i tråden när den börjar röra groddräktsrånet. Ifall bilen skulle sprängas för att vara en diversion under rånet, varför kunde inte bilen sprängas med Gays lik kvar i det?

4. Historian går alltså så att de eller en av dem, höll sig låga i offrets lägenhet och senare drog till havs. Frågan jag har är med vilka pengar, och med vilken bil? Att leva kostar pengar, pengar dessa inte verkar haft och jobbet kom de aldrig mer till. Vad fanns för kollektivtrafik vid denna tid? Dessa eller en av dessa begick ett mord och satte sig sedan på bussen hem till offret och tog senare bussen för att komma till hamnen för att fly Sverige?

Jag förstår att mycket i denna tråd, av dig och av andra varit ren spekulation och att du varit öppen med det, men det oroar mig lite att du talar med sådan säkerhet om vad som hänt, inte bara i denna tråd utan i andra också för att sedan byta tes när det känns bra. Det skulle väl vara dumdristigt av mig att slutligen be dig om att få klarhet på vad du initiellt trodde hade hänt med de unga männen och få höra vad fyndet hemma hos Gay var, men av ren nyfikenhet måste jag ändå fråga om det också.

Tack igen, och tack på förhand för svar.

Tack för ett intressant inlägg och du verkar ha satt dig in i fallet.

Jag ser att du har tagit upp mycket av äldre årgång. Naturligtvis så fanns det inte mycket att gå på då trådstarten gjordes för snart 12 år sedan. Då fanns Ingmar Norléns bok från 1995 och artikeln i G-P från 1984. När dessa tre händelser inträffar samma dag i samma stad så ligger det förstås nära till hands att misstänka att det fanns ett samband mellan ett massförsvinnande, ett ensamt försvinnande och slutligen Grodmansrånet. Jag, och flera med mig, trodde detta.

Sedan trådstarten, och framför allt f. o. m. 2010, har mycket skett som gör att man måste byta uppfattning. Inte för att det skall kännas bra utan p. g. a. att nya och intressanta uppgifter har framkommit. Under årens lopp har vi insamlat en stor mängd material och artiklar samt haft kontakt med många personer rörande dessa tre fall. Bl. a. en polisutredning gällande de tre som försvann. två polisutredningar gällande "Hymme" samt delar av polisutredningen gällande Grodmansrånet.

Den sommaren 1965 fanns det en norsk-svensk liga som stal bilar. Främst Volvobilar som stals i Göteborg och som sedan fördes till Oslo. Ligan var fortfarande verksam även under en stor del av 1966. Har inget minne av att bilen skulle ha nämnts som iutsågad men väl isärplockad. Den kunde ha förts, antingen hel eller i delar, till Oslo. I början av 2020, finns i tråden, har det framkommit från en person som själv befann sig i Haga 1965 och i dessa kretsar att ryktena gjorde gällande att O 18920 skulle ha blivit sänkt i en närliggande sjö till Göteborg.

Efter all information som har influtit, så har jag helt riktigt bytt åsikt gällande vissa uppfattningar som fanns i trådens begynnelse. Dahlsjöfallet är ett fall för sig, "Hymme" är ett för sig (om han ens befann sig i Göteborg det här datumet) och Grodmansrånet är ett för sig. Fast mycket märkligt är det att allt detta inträffar en och samma dag i samma stad. Dessutom i ett mycket dåligt väder då det spöregnar, blåser och är kyligt.

Mycket uppgifter är obekräftade men det finns också uppgifter som till slut har kunnat bli bekräftade. Som t. ex. denna att Janne Dahlsjö kom att bosätta sig till Holland.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-02-17 kl. 19:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in