Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Även nordvästra Skåne i trakterna av Torekov och Båstad skulle detta i s f också behöva genomföras för att täcka hela denna långa sträcka. Förutom Halland, Göteborg och Bohuslän. Mycket kostsamt och tidskrävande.
Som alla förstår så kommer något sådant aldrig någonsin att genomföras.
Som jag skrev så var förslaget att magnetfiska i sjöarna Sisjön, Oxsjön eller mossarna i Änggårsbergen på de ställen vägen löper längst vattnet. Och det skulle knappast ta mer än en dag att köra runt och "fiska" på de ställen som är intressanta. Och kostsamt är väl att ta i, en magnet kostar 179:- på Clas Ohlson. Och det är ju inte på tal om att hyra in någon magnetfiskare, utan det är i så fall ideellt arbete. Jag skulle själv göra det om jag bodde i närheten.
Skulle man dessutom göra lite förarbete och identifiera samtliga tänkbara platser är jag övertygad om att det inte skulle ta mer än 80 mantimmar innan man hittar bilen. Det handlar ju om att kasta ut magneten 10 meter från strandkanten 10-20 ggr vid varje intressant position och det kanske är 100 intressanta ställen.
Bilen ligger ju med 99,999% säkerhet i vattnet, och för att bilen ska kunna hamna i vattnet måste det finnas en väg hyfsat nära. Och arbetar man efter teorin om att det är en olycka så måste varje intressant plats även vara av sådan art att bilen kunnat hamna där på det sättet.
Sen när man väl hittat bilen kan man fortsätta med alla vilda spekulationer då det finns någon konkret att basera det på.