Citat:
Ursprungligen postat av
intePK14
Ja, jag har svaart att tro, att en person som är inblandad i grov brottslighet i mycket unga aar (stölder, möjligen narkotikabrott och mord/draap) självmant ska kunna bryta den kriminella identiteten. Därför haaller jag det för möjligt, att K-Aa avtjänat ett eller flera relativt laanga fängelsestraff under annan identitet i Sverige eller möjligen annat land i Norden.
Men nu finns ju inte naagot register över samtliga som avtjänat fängelsestraff, i vart fall inte offentligt. Forskningen har tillgaang till kodat register, jag tror det handlar om en 30.000+ nu levande, som suttit i fängelse i landet.
Finns inga indikationer på att Kjell-Åke skulle ha varit inblandad i . ex. mord/dråp i samband med sitt försvinnande, men det går inte helt att avfärda eftersom ingen
vet med säkerhet hur det förhöll sig.
Jag tror inte att han var inblandad i narkotikaaffärer 1965, men däremot kan han ha varit inblandad i försäljning av insmugglad/hemkörd sprit och tobaksvaror. Kanske även "springpojksjobb"?
Däremot
tror jag att han var på väg in i grov kriminalitet strax innan han försvann.
Stölder kan han mycket väl ha varit inblandad i. Dahlsjö blev daktad i samband med inbrott och även Gay skall ha hållit på med nattliga inbrott. Samma sak med ytterligare ett flertal personer i Kjell-Åkes umgängeskrets.
Kjell-Åke hade, enligt flera källor, mycket gott om pengar
ibland under 1965. Dessa pengar kan han knappast ha tjänat som klassningsarbetare där han tjänade 5 kr/timme.