2012-03-09, 22:22
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Med största sannolikhet bluff eftersom användaren i fråga varken har svarat på PM eller här i tråden trots ett flertal besök på forumet sedan inlägget ursprungligen postades.

Varför skulle jag bluffa om detta ? Skall i helgen åka dit och ta bättre bilder. Det var lite mörkt när han tog bilderna.

Det är i Uddevallaområdet.
Senast redigerad av bluetramp 2012-03-09 kl. 23:05.
Citera
2012-03-09, 22:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bilvraket i Bohuslän.

Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Vara skulle jag bluffa om detta ? Skall i helgen åka dit och ta bättre bilder. Det var lite mörkt när han tog bilderna.

Jag tror inte att du bluffar. Varför skulle du göra det? Jättebra att du åker dit och tar bättre blider.

Naturligtvis var PV 444 och 544 mycket vanliga vid denna tid. Inget som säger att det här gamla bilvraket har något med detta fall att göra. En sak vet vi iaf och det är att O18920 försvann för alltid efter den 29 juli 1965.

Troligtvis är det inte rätt bil, men ingen kan vare sig säga, att det inte är den bilen lika litet som att det är den bilen. Vi vet inte.

Ser att det var i trakterna av Uddevalla som bilvraket hittades.
Senast redigerad av Skaraborg2 2012-03-09 kl. 22:35.
Citera
2012-03-09, 23:07
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror inte att du bluffar. Varför skulle du göra det? Jättebra att du åker dit och tar bättre blider.

Naturligtvis var PV 444 och 544 mycket vanliga vid denna tid. Inget som säger att det här gamla bilvraket har något med detta fall att göra. En sak vet vi iaf och det är att O18920 försvann för alltid efter den 29 juli 1965.

Troligtvis är det inte rätt bil, men ingen kan vare sig säga, att det inte är den bilen lika litet som att det är den bilen. Vi vet inte.

Ser att det var i trakterna av Uddevalla som bilvraket hittades.

Klart jag inte heller tror att det är rätt bil. Men den blev ett märkligt sammanträffande, när vi började prata om det, min vän och jag.
Citera
2012-03-10, 01:07
Medlem
Jag hade varit den förste att tro dig om du presterat bildbevis, om än dåliga bilder.

Lägg upp dessa så länge, så ökar din trovärdighet monumentalt. Att utlova bilder som sedan skjuts upp för att till sist helt utebli är ett vanligt tecken på att man far med osanning här på forumet, och det är också därför jag betivlade (betvivlar) dina uppgifter.
Citera
2012-03-10, 03:01
Medlem
kingn77s avatar
Gissar att det inte sitter några regplåtar på PV:n där ute i skogen. Hade de serienummer på karossen o så på den tiden? Och kan man idag koppla det numret till rätt regplåt?
Citera
2012-03-10, 03:15
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingn77
Gissar att det inte sitter några regplåtar på PV:n där ute i skogen. Hade de serienummer på karossen o så på den tiden? Och kan man idag koppla det numret till rätt regplåt?

Chassienumret ska finnas antingen instansat, eller på en metallbricka, på torpedväggen i motorrummet. Har för mig att den sitter på förarsidan men inte säker.
Citera
2012-03-10, 13:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Foton på bilvraket.

Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Klart jag inte heller tror att det är rätt bil. Men den blev ett märkligt sammanträffande, när vi började prata om det, min vän och jag.

Ja, det blev det verkligen.

Några gamla sönderrostade regplåtar lär väl knappast finnas kvar på bilvraket tyvärr.

Ser verkligen fram emot att få se foton på den gamla bilen så snart som möjligt. Hoppas nu att det blir några bra foton som du kan ta. Om det går, så ta gärna något foto inne i själva bilen.

Kan du inte under tiden, lägga ut de foton som din kompis tog även om det var litet mörkt när dessa togs?
Citera
2012-03-10, 13:12
Medlem
greatbodys avatar
Citat:
Skaraborg2

Du är väldigt insatt i det här fallet, vad är det du försöker lösa och komma fram till om man får fråga?
Citera
2012-03-10, 14:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Olöst massförsvinnande + ett rån samma dag.

Citat:
Ursprungligen postat av greatbody
Du är väldigt insatt i det här fallet, vad är det du försöker lösa och komma fram till om man får fråga?

Jag och flera med mig är väldigt insatta i detta olösta massförsvinnande.

Naturligtvis är ett sådant fall där tre personer tillsammans med en bil försvann för alltid mycket intressant. Dessutom försvann ytterligare en ung man i samma ålder. Som om inte detta vore nog så genomfördes samma dag också "Grodmansrånet" i Gamlestaden.
https://www.flashback.org/t1686790

Ingen av dessa fyra personer eller bilen har någonsin återfunnits.
Senast redigerad av Skaraborg2 2012-03-10 kl. 14:05.
Citera
2012-03-10, 14:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Naturligtvis är ett sådant fall där tre personer tillsammans med en bil försvann för alltid mycket intressant. Dessutom försvann ytterligare en ung man i samma ålder som också försvann spårlöst. Som om inte detta vore nog så genomförs samma dag också "Grodmansrånet" i Gamlestaden.

Och att ingen av dessa fyra som har försvunnit har återfunnits är tack vare vem?
Citera
2012-03-10, 15:21
Bannlyst
Citat:

Naturligtvis är ett sådant fall där tre personer tillsammans med en bil försvann för alltid mycket intressant. Dessutom försvann ytterligare en ung man i samma ålder. Som om inte detta vore nog så genomfördes samma dag också "Grodmansrånet" i Gamlestaden.

Hur vet du att dessa personer har försvunnit för alltid? Märkligt påstående av dig. Varför blanda in "grodmansrånet" i detta? Är det relevant i sak?
Citera
2012-03-10, 15:31
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Naturligtvis är ett sådant fall där tre personer tillsammans med en bil försvann för alltid mycket intressant. Dessutom försvann ytterligare en ung man i samma ålder.

Tror du att den unge mannen försvann i samma veva som trion och att allt hör ihop? Vad jag kan se så har du tidigare i tråden uttryck en teori om att så var fallet, men på senare tid har du inte varit villig att svara öppet (PM åsido) på frågan om du fortfarande håller fast vid tidigare teori.

Är du beredd att göra det nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in