2013-01-30, 20:47
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Fel" Volvo.

Citat:
Ursprungligen postat av Zhetan
Tack för snabbt svar. Trodde inte att det skulle vara samma regnr, men blev nyfiken ändå. OA***** stod det på farsans bil.

Det trodde inte jag heller. Volvos var ju otroligt vanliga i Sverige vid denna tid.

Jättebra att du ändå kollade upp detta för säkerhets skull.
Citera
2013-01-30, 21:05
Medlem
Citat:
Tack för snabbt svar. Trodde inte att det skulle vara samma regnr, men blev nyfiken ändå. OA***** stod det på farsans bil.

Ser nu att regnr stod i första inlägget

Började regnumret verkligen med OA? Den kombinationen visste inte jag fanns.
Citera
2013-01-30, 21:19
Awaiting Email Confirmation
Zhetans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macadam-soul
Sitter med fotot framför mig nu: En blå volvo pv OA251**. Fotot daterat Maj 67.

Kanske falskskyltad

Kom och tänka på en annan sak med honom och blåa bilar.

Kommer inte ihåg exakt för hur många år sedan detta hände, kanske 15 - 20 år sedan.
Han gav mig en blå Mercedes av äldre modell för min bil var trasig, för dyr att reparera.

Sitter i badet kanske ett halvår efter med en grogg i handen och musik på radion.
In kommer min fru och säger att 2 kriminalpoliser vill prata med mig. Tror henne naturligtvis
inte och hon går ut igen. Hon kommer tillbaka igen och säger samma sak, och jag bara skrattar.
Hon går ut igen. In i badrummet kommer 2 civilklädda poliser och säger att jag skall klä på mig
och komma ut i köket. Dom förhörde alla som hade en äldre blå mercedes angående ett mord i
Delsjön på en kvinna tror jag. Jag kom inte ihåg vad jag gjorde vid just den tidpunkten men blev
avskriven som misstänkt ändå

Ursäkta kladdet, skall inte upprepas
Senast redigerad av Zhetan 2013-01-30 kl. 21:40.
Citera
2013-01-30, 21:19
Medlem
Citat:

Får göra mig äran och rätta mig själv. Efter lite googlande så visade det sig att ett A oftast lades till när det började bli ont om lediga reg.nummer.
Citera
2013-01-30, 21:28
Medlem
Citat:
Sitter med fotot framför mig nu: En blå volvo pv OA251**. Fotot daterat Maj 67.

Kanske falskskyltad

Om din far är ungrare och bodde i Göteborg under 1960-talet, inga möjligheter att han har lite information kring Grodmansrånet som inte är känd?

Nu menar jag inte att din far har en kriminell bakgrund men i egenskap av landsman med en eller flera av grodmansrånarna så kanske han fått reda på nåt genom ev. skvaller ungrare emellan.
Citera
2013-01-30, 21:29
Medlem
obafgkms avatar
Citat:
Får göra mig äran och rätta mig själv. Efter lite googlande så visade det sig att ett A oftast lades till när det började bli ont om lediga reg.nummer.

Det fanns ganska många som började på OB också.
Citera
2013-01-30, 22:47
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kombinationer.

Citat:

Det stämmer. Minns jag rätt hade Göteborg tre olika. Precis som obafgkm skrev fanns även OB. Alltså O, OA och OB.

Undrar om alla tre kombinationerna fanns sommaren 1965? O och OA fanns iaf.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-01-30 kl. 23:38.
Citera
2013-02-01, 13:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Samtal med Gays syster.

Pratade härom dagen återigen med Gays syster. Vi kom då bl.a. in på hennes möte med "Tröjmannen".

Hon berättade att när han hade öppnat dörren, så blev han helt ställd när han fick se henne. Vem är den här tjejen? Vad vill hon? Han fann sig dock mycket snabbt och svarade på hennes frågor ang. brodern.

Systern blev inte ställd utan mera förvånad. Vad gör han i Gays lägenhet? Varför öppnar han dörren?

Som förut angivits, så hade "Tröjmannen" bara en enda sak i huvudet och det var att avsluta samtalet så snabbt som möjligt. Samtalet hade tagit ca två tre minuter. När detta tog slut verkade han mycket lättad.

"Tröjmannen" hade inte på något sätt varit direkt otrevlig eller hotfull mot henne.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-02-01 kl. 13:35.
Citera
2013-02-01, 14:40
Medlem
kraksparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Pratade härom dagen återigen med Gays syster. Vi kom då bl.a. in på hennes möte med "Tröjmannen".

Hon berättade att när han hade öppnat dörren, så blev han helt ställd när han fick se henne. Vem är den här tjejen? Vad vill hon? Han fann sig dock mycket snabbt och svarade på hennes frågor ang. brodern.

Systern blev inte ställd utan mera förvånad. Vad gör han i Gays lägenhet? Varför öppnar han dörren?

Som förut angivits, så hade "Tröjmannen" bara en enda sak i huvudet och det var att avsluta samtalet så snabbt som möjligt. Samtalet hade tagit ca två tre minuter. När detta tog slut verkade han mycket lättad.

"Tröjmannen" hade inte på något sätt varit direkt otrevlig eller hotfull mot henne.

Förstår att båda blev lika paffa ,, ingen hade ju räknat m fel person utanför/innanför dörren.
Citera
2013-02-01, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej det gör jag inte längre. Detta bl.a. efter att jag fick tillstånd att läsa igenom hela polisutredningen. Gjorde också detta som förut har blivit omnämt i tråden vid ett flertal tillfällen.

Att både "Hymmes" och de tre övrigas försvinnanden förblev olösta berodde säkert på helt olika orsaker. Nej jag kommer inte att gå in på dessa orsaker, för då måste jag ta upp vad som stod i hans digra polisutredning.

Jag förstår; en sista (?) fråga då till dig om H; tror du ändå att H kände Ö (”överklasskvinnan”)?
Citera
2013-02-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
De som var ansvariga för rånet åkte väl dit om jag inte missminner mig. Det finns ingen mer än några i denna tråden som sätter blandar ihop rånarna med Dahlsjökillarna.

Således är det irrelevant. Skaraborg kan ju alltid ringa upp sin kompis Locky och fråga vad hon tror om Kjell-Åkes inblandning i rånet.
'
I början på tråden var de småbusar, jag undrar vad de sluta som SÄPO-agenter? Eller ska vi sätta en slant på att de trots allt var inblandade i rånet, trots altt rånarna togs?

Det har vi redan gjort och vi har kommit till samma slutsats.

Har du några problem med det?
Senast redigerad av Locky 2013-02-01 kl. 22:56.
Citera
2013-02-01, 22:55
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locky
Det har vi redan gjort och vi har tillsammans kommit till samma slutsatts .

Har du några problem med det?

Vilken slutsats har ni kommit fram till? En slutsats som är hemlig och som polisen var för inkompetent att klara ut?

Det är ju bra att du som Kjell-Åkes syster gör vad du kan för att föra tråden framåt!

Förresten tror du att din bror var med och "avslutade" Gays liv? Han är den enda som inte synts till efter den dagen?

Nu är vi tillbaka och diskuterar vilken registreringsskylt bilen har, tycker du som Kjell-Åkes syster det är relevant? Det skulle också vara intressant att veta vilken betydelse du tillskriver färgen på bilen, om den var duvblå, blå eller kanske skiftade i någon annan färg?
Senast redigerad av why123 2013-02-01 kl. 23:07. Anledning: ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in