2012-03-24, 00:52
Medlem
läs tråden i stället för att förstöra den

ni bidrar iaf inget till att få fram nya frågeställningar, och vad ni vill ha ut av s2's svar fattar jag heller inte........

alla som läst tråden vet att det inte finns ett svar. tydlighet kring det saknas inte iom att vi inte har hittat dessa personer eller sitter på information vart dom befinner sig.

om vi går vidare så är sannolikheten större att det tillkommer ny information, snarare än att försöka stycka upp det som framkommit hittils. gör er egna uppfattningar. s2 som skapat denna tråden och är den som i störst grad har undersökt fallet har all rätt att göra sina egna uppfattningar baserat på den informationen. ni får göra era egna. det finns inget svar på era frågor, och om ni absolut måste ha dessa frågor besvarade. svara på det själv efter att ha läst tråden.

nästa fråga,

finns det hamnböcker att hitta i något arkiv från den tiden 1965? borde på så sätt gå att spåra OM det fanns båtar som skulle på längre resor. har man tur så finns det någon där som kan ha info.
Citera
2012-03-26, 12:59
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopOfThePop
Jag måste säga att min förundran är stor. Varför undviker Skaraborg2 att svara på frågeställningar som i allra högsta grad är relevanta för ämnet? Om man inte har några svar så är det bättre att tala om det än att enbart förbigå det med tystnad. Detta att välja vem man svarar och tydligt undvika vissa frågeställningar slår enbart tillbaka mot Ts. själv.

Beklagligt enligt mitt förmenande.

Varför i glödheta h..e kan du inte fatta det som är uppenbart för alla andra som läser tråden: han VILL INTE svara dig. Du behöver inte bomba tråden med ifrågasättanden, alla har vid det här laget fattat vad du menar. Det är förbaskat tröttsamt att minst en tredjedel av tåden utgörs av rena tjafsinlägg där folk gnäller på att de inte får svar på sina snillrika inlägg. Beklagligt, enligt mitt förmenande.
Citera
2012-03-26, 14:13
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Varför i glödheta h..e kan du inte fatta det som är uppenbart för alla andra som läser tråden: han VILL INTE svara dig. Du behöver inte bomba tråden med ifrågasättanden, alla har vid det här laget fattat vad du menar. Det är förbaskat tröttsamt att minst en tredjedel av tåden utgörs av rena tjafsinlägg där folk gnäller på att de inte får svar på sina snillrika inlägg. Beklagligt, enligt mitt förmenande.

Så alla skall heja på och uppmuntra - oavsett vilka fantasier som presenteras?

Det är ju nämligen bara sådana inlägg som besvaras av TS, vilket självklart gör intresserade upprörda.
Citera
2012-03-26, 14:45
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Det är förbaskat tröttsamt att minst en tredjedel av tåden utgörs av rena tjafsinlägg där folk gnäller på att de inte får svar på sina snillrika inlägg.

Förklara gärna varför det inte känns lika tröttsamt att läsa upprepade inlägg från säg skaparen av tråden, om och om igen.
Citera
2012-03-26, 18:30
Moderator
blomvattnares avatar
Nog med tjafs nu.
TS har fått frågor och TS väljer själv om h*n vill besvara dem. De behöver inte upprepas.

/Mod
Citera
2012-03-27, 13:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Min spontana första tanke var att bilen med dessa tre killar helt enkelt kört av vägen och hamnat i vattnet någonstans och där ligger dom fortfarande oupptäckta.

https://www.flashback.org/t1255283

Vad gäller "Hymmes" försvinnande så är det mer troligt att killen hoppat på någon lastbåt i Göteborgs hamn och försvunnit ut i vida världen.
Citera
2012-03-27, 13:47
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Min spontana första tanke var att bilen med dessa tre killar helt enkelt kört av vägen och hamnat i vattnet någonstans och där ligger dom fortfarande oupptäckta.

https://www.flashback.org/t1255283

Vad gäller "Hymmes" försvinnande så är det mer troligt att killen hoppat på någon lastbåt i Göteborgs hamn och försvunnit ut i vida världen.

Jag tror tyvärr att Gräsklipparmannen helt korrekt har sammanfattat lösningen på monstertråden med ett enda inlägg.
Citera
2012-03-27, 19:16
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Jag tror tyvärr att Gräsklipparmannen helt korrekt har sammanfattat lösningen på monstertråden med ett enda inlägg.
Håller med om att lawnmovermans teori är väldigt trolig. Enkel och trovärdig även om iallafall jag efter all läsning i denna tråd hade önskat mig en lite mer spektakulär upplösning.
Citera
2012-03-28, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MollyMae
Håller med om att lawnmovermans teori är väldigt trolig. Enkel och trovärdig även om iallafall jag efter all läsning i denna tråd hade önskat mig en lite mer spektakulär upplösning.
Du har så rätt! Jag håller med, lawnmovermans teori är väldigt trolig. Troligare än flera andra mer spektakulära och hisnande teorier som har levererats från "diverse" håll. Oftast så är sanningen inte så spännande som vi förväntar oss. Om det vore så hade vi haft många "århundradets kriminalfall" i Sverige.
Citera
2012-04-01, 15:18
Medlem
Alla har vi väl haft våra tankar kring att de tre kört av vägen ner i något vattendrag. Personligen trodde jag länge på Ingertorpssjön i Kode där John Hron mördades. Den gamla vägen gick ju där och där verkar inte finnas vägräcken än idag.

Detta kan ju dock inte vara fallet om det stämmer att systern sett en av de tre veckor efter de försvann. Det tar ju liksom olyckan ur bilden.

Tror också att det har dykts tillräckligt i den sjön idag för att en bil skulle ha undgått upptäckt.
Citera
2012-04-01, 15:48
Bannlyst
Citat:
Alla har vi väl haft våra tankar kring att de tre kört av vägen ner i något vattendrag. Personligen trodde jag länge på Ingertorpssjön i Kode där John Hron mördades. Den gamla vägen gick ju där och där verkar inte finnas vägräcken än idag.
Tanken är inte fel.
Citat:
Detta kan ju dock inte vara fallet om det stämmer att systern sett en av de tre veckor efter de försvann. Det tar ju liksom olyckan ur bilden.
Om uppgiften om att systern sett en ur trion efter tre veckor får man ta med en nypa salt eftersom detta kom idagen efter många år. Det är inte enkelt att minnas efter över 40 år.
Citat:
Tror också att det har dykts tillräckligt i den sjön idag för att en bil skulle ha undgått upptäckt.
Det har du med all säkerhet fullständigt rätt i.
Citera
2012-04-01, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har precis fått veta att Gay Karlssons mamma (styvmamma) har precis avlidit.

Jag fick aldrig träffa henne men jag hade ett långt telefonsamtal med henne i september förra året. Hon kunde berätta en hel del om hur hans liv hade gestaltat sig, samt hur det såg ut i lägenheten på Risåsgatan 7C.

Jag är glad att jag fick den möjligheten att få prata med henne. Hon var en trevlig och lättpratad kvinna som var helt kristallklar.
Det var ur alla avsenden bra Skaraborg2 att du fick möjlighet att prata med den här kvinnan. Eftersom att du berättar att du har talat med henne så undrar såklart alla vi andra:

Vad sa kvinnan ifråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in