Citat:
Ursprungligen postat av Kool Moe Dean[B
]Det här är så vitt jag förstår helt fel. Tidningsartikeln (i inlägg 1) som beskriver försvinnadet börjar med beskrivningen av tre män i en bil. Detta är en ren fiktion baserat på vad två av de tre försvunna uppgivit att de tänkt göra. Ingen såg dem köra iväg, om de gjorde det vet vi inte heller när på dagen de lämnade staden. De sista säkra iakttagelserna av de tre är vid olika tillfällen några dagar tidigare[/b].
Det här är också en bra ingång till varför bilen förmodligen inte är speciellt intressant i sammanhanget.
Rätta mig om jag har fel....
Du har helt rätt. På så sätt började Norlén kapitlet i sin bok (1995) om fallet.
Som säkert alla vet som har läst tråden så var denna dag ingen bra dag för camping och sol och bad. Regnet stod som spön i backen. Dessutom tog iaf två av dem inte med sig några saker som indikerar på att de verkligen skulle bedriva friluftsliv.
Det sista säkra vittnesmålet av Gay Karlsson gjordes en eller två dagar innan försvinnadet i närheten av Vågmästareplatsen på Gustaf Dalénsgatan.
Det sista säkra vittnesmålet av Kjell-Åke Johansson gjordes också en eller två dagar innan på Mellangatan i Haga ca kl. 15.10 alldeles i närheten av där ungkarlshotellet Labor låg.
Det sista säkra vittnesmålet av Jan Olof Dahlsjö skall ha skett i hans hem på morgonen/förmiddagen samma dag han försvann.
Nej något campande blev det inte denna dag. Ej heller någon resa till Danmark.