Har jag haft fel eller har inte fiendernas svårighetsgrad ökat ju högre level en själv får? Måste ha fel för var ute på villovägar då jag var lite trött på quests och ville utforska lite, stöter på 2 glowing ones och 2 roaming ghouls. Matade fan sönder på en Glowing men den tappade ju knappt någonting och jag blev rövknullad på 2 sek.
Har jag haft fel eller har inte fiendernas svårighetsgrad ökat ju högre level en själv får? Måste ha fel för var ute på villovägar då jag var lite trött på quests och ville utforska lite, stöter på 2 glowing ones och 2 roaming ghouls. Matade fan sönder på en Glowing men den tappade ju knappt någonting och jag blev rövknullad på 2 sek.
Tell me about it, springer man lite fel så kan man verkligen råka ut för trubbel.
Upptäckte den hårda vägen att det finns Deathclawnästen ganska nära startstaden...
Tell me about it, springer man lite fel så kan man verkligen råka ut för trubbel.
Upptäckte den hårda vägen att det finns Deathclawnästen ganska nära startstaden...
Haha samma här. Knallade efter vägen på natten och lyssnade på radion och helt plötsligt kommer en Deathclaw upp i röven på mig och dödar mig på en sekund.
Alltså är hittills lite besviken på Hardcoreläget. Tycker att det fortfarane är väldigt enkelt att överleva. Jag hade väntat mig att behöva dricka typ var tredje "speltimme" och äta ungefär lika ofta. Nu dricker man typ varannan timme, och har inga problem alls med att hitta mer vatten innan det är dags igen. Det enda jag verkligen tycker ställer till spelandet med Hardcoreläget är att stimpacks reggar över tid, och att dom inte healar cripples, vilket ihop med Hard svårighetsgrad gör att vissa strider blir riktigt krångliga
Ett tips till er all från mig när ni når en liten stad vid namn "Novac" så ska ni söka upp en snubbe vid namn Craig Boone.
Han är inne på ett motell rum, (hittar du han inte där så är han uppe i den stora dinosaurien)
Gör hans quest och tillslut kmr han ge dig din belöning + hänga med dig. Kan även tillägga att jag har han fortfarande efter mig och kan säga att han är lätt en av dom bästa followers du kan hitta. Han 1shottar tamefan allt!!!
För att klara hans quest så prata med alla som du ser på kartan. För att få det avgörande beviset så gå in i receptionen, Pick-locka kassaskåpet. eller pick-pocketa Jeannie May Crawford för nyckeln. Läs lappen glöm inte ta på dig hatten innan du drar ut denne i träsket Jag hade dock lite problem efter jag hade klarat uppdraget råkade bli hostile med NRC precis innan så han ville inte ge mig min belöning så drog på mig NRC dräkt då funkade det!
Senast redigerad av Katek01 2010-10-20 kl. 22:36.
Jag har ett par frågor, vart finns Ceasars Legion? Jag har sprungit runt och letat efter dem nu ett tag men det går inte så bra iofs så är jag bara i början. Sen undrar jag också om det är nån annan som har Veronica som companion och om hon är bra? för hon verkar kunna slåss och har en ganska skön humor men det kanske finns nån bättre jag kan byta ut henne mot ? Och på tal om Brotherhood of Steel har nån av er lyckats hitta nån av deras bunkrar?
Du kommer träffa både Ceasars legion och brotherhood of steel så småningom om du följer main quest.