2010-06-14, 21:58
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Jag har själv spelat samtliga falloutspel utom det som släpptes till Playstation (Har hört att det ändå var skit)

Fallout 1 & 2 hade en vad jag tyckte helt fantastisk story som tack vare sin kvalité gjort den unik, jag rekommenderar starkt till dem som bara spelat F3 att spela Fallout 1 & 2, ha överseende för grafiken och fördjupa er i storyn, det är guld värt, man uppskattar Fallout 3 mer då eftersom det finns vissa hints i 3:an som antyder till de andra spelen. Vilket också gör det roligare att läsa allt som står på terminalerna och andra tidskrifter man stöter på genom spelets gång!

Så länge de lyckas bevara Falloutstory känslan på New vegas så blir jag nöjd!

Kan även rekomendera Fallout tactics, jag tyckte om det spelet. väldigt olikt F1 & F2 dock.
Citera
2010-06-14, 22:05
Medlem
2looses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Jag har själv spelat samtliga falloutspel utom det som släpptes till Playstation (Har hört att det ändå var skit)

Finns väl inget fallout till psx?
För i resten av din text framgår de att du inte menar fallout 3.
Blir lite konfunderad nu

Edit: hitta de nu. till ps2 tydligen. Aldrig änns hört talas om innan.
Citera
2010-06-14, 22:07
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen

Fallout 1 & 2 hade en vad jag tyckte helt fantastisk story som tack vare sin kvalité gjort den unik, jag rekommenderar starkt till dem som bara spelat F3 att spela Fallout 1 & 2, ha överseende för grafiken och fördjupa er i storyn, det är guld värt, man uppskattar Fallout 3 mer då eftersom det finns vissa hints i 3:an som antyder till de andra spelen. Vilket också gör det roligare att läsa allt som står på terminalerna och andra tidskrifter man stöter på genom spelets gång!

Så länge de lyckas bevara Falloutstory känslan på New vegas så blir jag nöjd!

Kan även rekomendera Fallout tactics, jag tyckte om det spelet. väldigt olikt F1 & F2 dock.

Tactics spelade jag sönder och samman. Jag älskar sådant där turn based pyssel och knåp. Jagged alliance är ett liknande spel med action points och positionering och inventory och aimed shot eller
snap shot och allt det där götta. För att inte tala om Xcom.
Citera
2010-06-14, 22:08
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Jaa, brotherhood of steel nånting, inte fallout tactics, http://www.gamespot.com/ps2/rpg/falloutbrotherhoodofsteel/index.html

Vad menar du nu?
Citera
2010-06-14, 22:41
Medlem
-ELF-s avatar
Jag gjorde två beställningar igår. Beställde Fallout 3 och Fallout New Vegas.
Har hört så mycket bra om spelen och jag diggar spel och filmer med någon slags apokalyps.
Citera
2010-06-14, 22:43
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Har hört så mycket bra om spelen och jag diggar spel och filmer med någon slags apokalyps.

Lyckat köp med Fallout 3!
Får hoppas att New Vegas också blir lika bra det med
Citera
2010-06-14, 23:35
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Hoppas det blev game of the year med all DLC
Citera
2010-06-15, 12:03
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Hoppas det blev game of the year med all DLC
Yup, det blev det.

Jag har ju inte spelat Fallout ännu, men vore det inte nice med ett liknande spel eller ett nytt Fallout spel med coop?
Citera
2010-06-15, 23:14
Medlem
SteveZissous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modem
Jag har designat levelar till olika spel innan, men kan du gärna berätta vad som var fel med det jag sade?

Saker att förbättra:
"Bugs"

Jag menar va FAN. Aspbergerare som du kanske kan programmera spelen, men ni ska inte få röra någonting kreativt.
Citera
2010-06-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveZissou
Saker att förbättra:
"Bugs"

Jag menar va FAN. Aspbergerare som du kanske kan programmera spelen, men ni ska inte få röra någonting kreativt.

De släpper flera hundra olika tillägg men de kan inte släppa ett fix som fixar nertabbingsbuggen?
Citera
2010-06-16, 10:24
Avslutad
Jag hoppas på att Bethesda erkänner att de inte kan göra något annat än Morrowind-kloner och ger hela produktionen till Obsidian men tydligen tycker gaming-communityn att Bethesdas arbete är acceptabelt och till och med utmärkt.

Fixar som behövs
Animationer!
En förbättrad grafikmotor
En bättre spelmotor
Mer subtila RPG element
Betydelsefulla val
Berättande
Inga fler irriterande robotar eller skitstäder som Megaton
Vackrare ansikten
Mindre "USA"
Bättre VATS
Lite större och mycket tommare värld?

Ett behovssystem. Vatten måste vara extremt viktigt i Kalifornien (väldigt varmt ställe och Las Vegas ligger ju fan i en öken) efter ett globalt kärnvapenkrig! Faktum är att det borde vara så viktigt att du skulle offra din högra lunga för ett glas. Men inte så att man måste stanna och dricka efter 10 minuters speltid, det skulle vara otroligt störande. Snarare att rent vatten ska vara ett allvarligt behov men... väldigt sällsynt... och dyrt.

Mindre folk. Jag har detta problem med Stalker också. Det känns liksom inte som att man är en exklusiv grupp av människor som på något sätt lyckats överleva ett kärnvapenkrig och radioaktiviteten som fortfarande råder i hela landet. Dessutom så borde radioaktiviteten allvarligt förstöra för folks fertilitet.

Saker som ska behållas
Perk systemet
Jerhico
Modding communityn (bra jobbat grabbar )
Vaulten
Citera
2010-06-16, 12:05
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentLang
Ett behovssystem. Vatten måste vara extremt viktigt i Kalifornien (väldigt varmt ställe och Las Vegas ligger ju fan i en öken) efter ett globalt kärnvapenkrig! Faktum är att det borde vara så viktigt att du skulle offra din högra lunga för ett glas. Men inte så att man måste stanna och dricka efter 10 minuters speltid, det skulle vara otroligt störande. Snarare att rent vatten ska vara ett allvarligt behov men... väldigt sällsynt... och dyrt.

Medhåll.
I den omfattande Wanderer moden till Fallout 3 så förekom ett sådant behovssystem. Det var väldigt välgjort faktiskt. Man hade en uppblåsbar madrass, en grill och en vattenrenare. De drevs av energycells. Man kunde ta lite vatten ur en å eller sjö och sedan satte man ner vattenrenaren på marken och körde igång. Då bubblade det hemtrevlingt och till slut hörde man ett "ping" och det dåliga vattnet hade blivit renat. Samma sak med en puttrande och pysande liten grill. Man blev trött också och var tvungen att sova ibland eftersom stats och skills föll ner om man inte sov. När man började bli lite pömsig så hörde man gäspningar ifrån sin toon. Väldigt välgjort som sagt.

Jag håller med om att själva överlevandet skall ha en framträdande roll i spelet. Det är ett kul och realismskapande inslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in