2010-10-19, 13:29
Medlem
Kl. 16:00 släpper FZ sin recension!
Citera
2010-10-19, 14:31
Medlem
orkaskaffanicks avatar
Får se hur det blir. Studion som utvecklar spelet (Obsidian, inte Bethesda nu alltså) har en ganska imponerande meritlista, och med imponerande menar jag att de bara prånglat ut skräp. Rent grafiskt ser det ut exakt som Fallout 3, som inte var speciellt imponerande ens när det kom för vad, tre år sen? Håller tummarna dock att det ska bli åtminstone lika bra som sin föregångare.

Edit: Jaha massor av er busar som redan laddat ner ser jag nu... Är min oro befogad? Når upp i F3:s klass?
Senast redigerad av orkaskaffanick 2010-10-19 kl. 14:34.
Citera
2010-10-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orkaskaffanick
Får se hur det blir. Studion som utvecklar spelet (Obsidian, inte Bethesda nu alltså) har en ganska imponerande meritlista, och med imponerande menar jag att de bara prånglat ut skräp. Rent grafiskt ser det ut exakt som Fallout 3, som inte var speciellt imponerande ens när det kom för vad, tre år sen? Håller tummarna dock att det ska bli åtminstone lika bra som sin föregångare.

Edit: Jaha massor av er busar som redan laddat ner ser jag nu... Är min oro befogad? Når upp i F3:s klass?
Skräp? Både ja och nej. Obsidian har visat sig vara riktigt inkompetenta vad gäller den tekniska biten av datorspel, t.ex. Neverwinter Nights 2 som var årtiondets sämst optimerade spel (blev dock bättre efter patcher men fortfarande ohållbart). De har även många gånger fallit offer för alldeles för stränga deadlines (Knights of the Old Republic II var inte ens färdigt när det släpptes). Fallout: New Vegas är helt och hållet en redan existerande spelmotor (den tekniska biten kan således förbises även om spelet fortfarande kan vara buggigt).

Men ser man förbi den tekniska biten, själva "spel"-biten, så har Obsidian gjort en del riktigt intressanta berättelser och karaktärer i sina spel. Obsidian är helt klart bland de bättre RPG-skaparna för tillfället, om man nu fokuserar på "RP"-delen, och inte på "Game"-delen.

New Vegas verkar i princip bara vara Fallout 3 med Obsidians prägel, dvs förhoppningsvis en mycket mer involverande story, mer RPG-element osv. Jag är mest oroad över deras "tekniska förbättringar" och att de inte fått tillräckligt med tid för att utforma spelet som planerat. Men jag tvekar inte en sekund på att själva rollspelsdelen i spelet kommer vara riktigt bra.
Citera
2010-10-19, 14:46
Medlem
teowinds avatar
Recension från Destructoid: http://www.destructoid.com/review-fallout-new-vegas

Citera
2010-10-19, 15:02
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Recension från Destructoid: http://www.destructoid.com/review-fallout-new-vegas

Fantastiskt, det enda dom verkar klaga på är typ vad folk redan verkar ganska inställda på, dvs spelmotorn:

Citera
2010-10-19, 15:20
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Sitter f.ö också och spammar F5 på Torrentleech, fan att det skulle komma till xbox så jävla tidigt.. bara för att reta oss PC-lirare.

Ja inte så konstigt att utgivare "retar" er "PC-lirare" när ni inte ens köper spelen
Citera
2010-10-19, 15:51
Medlem
Nick Nitros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Ja inte så konstigt att utgivare "retar" er "PC-lirare" när ni inte ens köper spelen

Ja, för det gör ju konsolpajsarna?
Citera
2010-10-19, 15:57
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nitro
Ja, för det gör ju konsolpajsarna?
knappast i samma utsträckning
Citera
2010-10-19, 16:01
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
knappast i samma utsträckning

Borde vara större, då konsolspel är dyrare. Iallafall gällande spel som bara går att köra SP.
Citera
2010-10-19, 16:11
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillkung
Hardcore Mode är ju ingen svårighetsgrad iof. Du kan spela på Easy och ha igång Hardcore Mode så du vet.
Har jag påstått något annat?

Hardcore mode gör bl.a. att stimpacks regenererar liv långsamt, du kan inte springa in i en strid och ösa tills du är nästan död för att skicka i dig några stimpacks och allt är frid och fröjd. Hardcore mode påverkar svårigheten enormt mycket trots att det inte är någon "svårighetsgrad".

Hardcoremode ökar som du kanske förstår svårighetsgraden väldigt mycket.
Citera
2010-10-19, 16:34
Medlem
haiguises avatar
Recension från FZ - http://www.fz.se/artiklar/spel/20101019/fallout-new-vegas/?page=1

Citera
2010-10-19, 16:36
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Recension från FZ - http://www.fz.se/artiklar/spel/20101019/fallout-new-vegas/?page=1

Det här är så jävla LOVANDE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in