Citat:
Ursprungligen postat av orkaskaffanick
Får se hur det blir. Studion som utvecklar spelet (Obsidian, inte Bethesda nu alltså) har en ganska imponerande meritlista, och med imponerande menar jag att de bara prånglat ut skräp. Rent grafiskt ser det ut exakt som Fallout 3, som inte var speciellt imponerande ens när det kom för vad, tre år sen? Håller tummarna dock att det ska bli åtminstone lika bra som sin föregångare.
Edit: Jaha massor av er busar som redan laddat ner ser jag nu... Är min oro befogad? Når upp i F3:s klass?
Skräp? Både ja och nej. Obsidian har visat sig vara riktigt inkompetenta vad gäller den tekniska biten av datorspel, t.ex. Neverwinter Nights 2 som var årtiondets sämst optimerade spel (blev dock bättre efter patcher men fortfarande ohållbart). De har även många gånger fallit offer för alldeles för stränga deadlines (Knights of the Old Republic II var inte ens färdigt när det släpptes). Fallout: New Vegas är helt och hållet en redan existerande spelmotor (den tekniska biten kan således förbises även om spelet fortfarande kan vara buggigt).
Men ser man förbi den tekniska biten, själva "spel"-biten, så har Obsidian gjort en del riktigt intressanta berättelser och karaktärer i sina spel. Obsidian är helt klart bland de bättre RPG-skaparna för tillfället, om man nu fokuserar på "RP"-delen, och inte på "Game"-delen.
New Vegas verkar i princip bara vara Fallout 3 med Obsidians prägel, dvs förhoppningsvis en mycket mer involverande story, mer RPG-element osv. Jag är mest oroad över deras "tekniska förbättringar" och att de inte fått tillräckligt med tid för att utforma spelet som planerat. Men jag tvekar inte en sekund på att själva rollspelsdelen i spelet kommer vara riktigt bra.