2010-02-23, 22:57
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomdude34
Sådär, klart, allt bör va läsbart om nåt saknas, ni inte ser vad det står eller ni vill ha en närmare titt säg til

http://sv.tinypic.com/useralbum.php?ua=SfJHxicnyK7xZxjJAPFPPg%3D%3D&page =2

Tänk på att börja bakifrån i albumet vart så när jag laddade upp

Enjoy!

Fan va soft, tackar
Citera
2010-02-23, 23:09
Medlem
Tebos avatar
Men vadihelvete är det för fjortonåring som gjort översättningen?

http://i48.tinypic.com/2d011f4.jpg
Citat:
Skolan fungerar som en mycket tidig grotta där man kan döda creeps och hitta loot.

Trodde inte det fanns någon utanför SC/Warcraft som använde det uttrycket, än mindre i RPG-sammanhang. Det blir inte bättre av att de strunta i att översätta loot.

Stort tack hursomhelst för inskanningen.
Citera
2010-02-24, 01:59
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Det var någon som länkade att det tydligen skall finnas ett "hard core mode" där man tvingas dricka. (och äta? sova?). Det nämns även att ammo skulle få vikt. Detta är glada nyheter för mig som har suttit och spelat den grymma overhaul moden Wanderers edition. Kolla upp den och se allt gött de har fixat. Värt att testa för er som har haft FO3 på hyllan i ett par år. Spelet blir som nytt, jag lovar.

Lägg till den mysiga moden Underground hideout också. Über!

Jag tycker att FO vinner väldigt mycket på att man gör det vardagliga överlevnaden till ett spelmoment, inte bara skjutandet. Det skänker realism åt spelupplevelsen att plocka vatten ifrån en å, släppa ner sin water purifier på marken, se till att man har energy cells, lyssna till det trivsamma puttrandet med sitt avslutande "Piing", och hurra över att ens "bad water" nu har förvandlats till "good water", med tillhörande förändringar i item stats. I Wanderer moden så finns det en massa sådant. Jaga och grilla kött. Sov på uppblåsbar madrass i det fria, (man kan ställa in att man måste sova med jämna intervaller), välj den bästa looten (damsugar-looting förhindras av realistisk vikt), går runt stenad med färgglada "visuals" på MDMA eller sätt dig ner och klipp en joint och se hur spelvärldens färgintensitet ökar en smula. Det finns truckloads med sådana förändringar i denna moden så den rekommenderas starkt. Allt är väl genomfört. När man börjar bli trött så gärspar PC till lite granna. Det kurrar i magen vid hunger och man harklar sig lite torrt vid törst. Jag hoppas att pojkarna från Black Isle tänker i samma banor.
Det är kul att överleva och hanka sig fram, samtidigt som man sakta men säkert gnetar på emot nästa level.

Ta ner DogMeat Pack Mule också så kan han knalla efter med ett par nuka cola, fältapoteket (bara knark) och ett par rounds med extra ammo. Kolla in dessa screenshots. Jag och DogMeat med sina packs är på besök i Rivet city.

http://img502.imageshack.us/img502/6403/screenshot0u.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/396/screenshot1u.jpg

Edit: Wanderer är en väldigt stor mod i sig, men det sammarbetas med andra moddare och en som rekommenderas att köra ihop med Wanderer är Marts mutant mod. Kolla upp den också.
Jag kör med FWE och MMM, och det enda jag har att klaga på är att det är FÖR svårt att hitta ammo. Jag har helt seriöst inte haft över 100 skott av någon kaliber, och just nu är jag lvl 7.

Din färdighetsnivå är ju mycket viktigare nu, och har man under 50 i Barter så kostar ammo skjortan (en 10mm-patron kostar 6 caps, en 14mm 12 caps), och man får i princip INGET för det man säljer. Vapnen man hittar är av usel kvalitet, så man måste ha högt på Repair också, annars är det kört. Och om man sen lägger till att till exempel Super Mutants tål mer (och att det finns Super Mutant Bashers, Breakers osv.), så tar ammon snart slut, och de saker man hittar räcker inte till för att köpa mer.

Och har man MMM och inte stänger av Ghoul Raise så dör ju inte ghouls om man inte skjuter de i huvudet eller skjuter av dem benen, så då går det åt ÄNNU mer ammo.

Dessutom har jag alltid HATAT att man själv inte kan träffa nåt på 100 meters håll med ett gevär och 100 i Small Guns, men en Raider kan sätta en salva i huvudet på dig på 100 meters håll med en halvtrasig SMG gång på gång.
Citera
2010-02-24, 11:34
Medlem
Dexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Jag kör med FWE och MMM, och det enda jag har att klaga på är att det är FÖR svårt att hitta ammo. Jag har helt seriöst inte haft över 100 skott av någon kaliber, och just nu är jag lvl 7.

Din färdighetsnivå är ju mycket viktigare nu, och har man under 50 i Barter så kostar ammo skjortan (en 10mm-patron kostar 6 caps, en 14mm 12 caps), och man får i princip INGET för det man säljer. Vapnen man hittar är av usel kvalitet, så man måste ha högt på Repair också, annars är det kört. Och om man sen lägger till att till exempel Super Mutants tål mer (och att det finns Super Mutant Bashers, Breakers osv.), så tar ammon snart slut, och de saker man hittar räcker inte till för att köpa mer.

Och har man MMM och inte stänger av Ghoul Raise så dör ju inte ghouls om man inte skjuter de i huvudet eller skjuter av dem benen, så då går det åt ÄNNU mer ammo.

Dessutom har jag alltid HATAT att man själv inte kan träffa nåt på 100 meters håll med ett gevär och 100 i Small Guns, men en Raider kan sätta en salva i huvudet på dig på 100 meters håll med en halvtrasig SMG gång på gång.

This.
Förstör hela spelet.
Citera
2010-02-24, 14:29
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Ja fiendens accuracy är irriterande det kan jag hålla med om, men i övrigt har jag itne haft några större problem. MEn om ni kör med Underground hideout också så får man en mer balanserad upplevelse eftersom det där finns ammo press, laboratory, decontamination för rads osv. Nu har jag dock kört en bra bit in i spelet igen utan något hideout. Det är helt klart svårare det håller jag med om. Nu har jag iofs en start story som ger mig scrounger (mer ammo) perken och det påverkar väl naturligtvis. Sen använder jag explosives väldigt ofta. Granater, minfällor osv. En annan sak som gör det lite lättare är att ha med sig dogmeat som ju fungerar som en distraction för fiendena ofta.

Man blir frustrerad ibland när man inte lyckas storma in bland tio raiders och vinna. Är det så realistiskt egentligen? Att bara rusa in mot ett raider näste och förvänta sig att man skall klara sig? Det är också lätt att drabbas av sjukdomen "perfectitus" i datorspel. Allt skall gå exakt enligt planerna annars vill man göra om sekvensen.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-02-24 kl. 14:34.
Citera
2010-02-24, 15:07
Medlem
R.Stotzkys avatar
Nejdå, jag har inget emot att misslyckas, men när man smyger sig på dem och skjuter en av dem med ett ljuddämpat prickskyttegevär på 100 meters håll och de genast vet var skottet kom ifrån och börjar prickskjuta tillbaka med sina k-pistar, då tycker jag det blir lite väl obalanserat.

Jag hoppas att New Vegas är lite bättre på den punkten.

EDIT: En annan sak som stör mig är att alla fiender verkar ha obegränsat med ammunition - tills man dödat dem. Då har de 1-6 patroner på sig, oftast. Det vore bättre om de också hade begränsad ammo, då skulle taktik spela en ännu större roll i stridssystemet. Men men, jag ska inte klaga för mycket. Med FWE så har ju Melee Weapons blivit bra för första gången, och har man Dogmeat till hjälp och lite Stimpacks och droger så kan man ta sig ur de flesta situationer levande. Sprintfunktionen används också flitigt. Jag hoppas att de har inkorporerat den i New Vegas, för den borde ha varit med från början i Fallout 3.
Senast redigerad av R.Stotzky 2010-02-24 kl. 15:12.
Citera
2010-02-24, 15:08
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Nejdå, jag har inget emot att misslyckas, men när man smyger sig på dem och skjuter en av dem med ett ljuddämpat prickskyttegevär på 100 meters håll och de genast vet var skottet kom ifrån och börjar prickskjuta tillbaka med sina k-pistar, då tycker jag det blir lite väl obalanserat.

Jag hoppas också att det blir ett realistiskt alternativ att spela som sniper överhuvudtaget.
Citera
2010-02-24, 15:15
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Jag hoppas också att det blir ett realistiskt alternativ att spela som sniper överhuvudtaget.
Ja, verkligen. Men jag vet ju också att hur bra eller dåligt spelet är så kommer jag ju ändå att köpa det så fort det kommer ut. Spelar man på dator kan ju ändå allt fixas med mods, och det lär väl inte ta Martigen mer än en vecka att fixa en MMM-mod till New Vegas också.
Citera
2010-02-24, 15:29
Medlem
SunshineBlinds avatar
Rolig kuriosa: Han som gjort Oscuros Oblivion Overhaul är en av huvudutvecklarna till Fallout: New Vegas sen han blev anställd av Obsidian.
Citera
2010-02-24, 16:10
Medlem
Farbror Fazers avatar
Läste just om spelet i PCG.

Blev väldigt besviken på att det verkar bli ett Fallout 3 v.2.

Samma motor, grafik, känsla osv
Citera
2010-02-24, 16:16
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Läste just om spelet i PCG.

Blev väldigt besviken på att det verkar bli ett Fallout 3 v.2.

Samma motor, grafik, känsla osv

Tyvärr verkade det ju inge nyskapande, men i en v.2. är förhopningsvis vissa saker fixade.
Citera
2010-02-24, 16:31
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:

EDIT: En annan sak som stör mig är att alla fiender verkar ha obegränsat med ammunition - tills man dödat dem. Då har de 1-6 patroner på sig, oftast. Det vore bättre om de också hade begränsad ammo, då skulle taktik spela en ännu större roll i stridssystemet. Men men, jag ska inte klaga för mycket. Med FWE så har ju Melee Weapons blivit bra för första gången, och har man Dogmeat till hjälp och lite Stimpacks och droger så kan man ta sig ur de flesta situationer levande. Sprintfunktionen används också flitigt. Jag hoppas att de har inkorporerat den i New Vegas, för den borde ha varit med från början i Fallout 3.

Ja sprinten är ju lysande. Hur kunde de missa den?
Angående AI så håller jag med dig, fast jag har även märkt att man kan lura mobs genom att sätta ett skott i närheten av dem, då börjar de yra runt kring träffpunkten, men så fort man träffar en av dem så är det kokta fläket stekt.

Vad jag ville ha sagt med min första post är att jag tycker att det är kul och mysigt när småsaker har betydelse i Fallout världen. Så som behov av sömn, mat och vatten, samt att saker väger realistiskt och att hunger och törst påverkar en och så vidare. Sådant passar bra i fallouts setting anser jag. Det är ju trots allt en värld efter katastrofen, och i sådana är vatten och bränsle av yttersta vikt, det har vi lärt oss ända sedan Mad Max. I Wanderer moden så finns ju även en motorcykel som man måste sköta om, istället för vanligt fast travel. Karavaner har de också som man kan åka med.

Jag såg att Oscuro som ju gjort en helt grym overhaul-mod åt Oblivion är med och utvecklar Vegas. Det känns bra. Folk ur moddar communityn har öga för sådana där småsaker som gör spel bättre. Utvecklarna borde sammarbeta mer med dem. Ta tex alla skickliga modare som arbetat på EA's Total war serie. De skulle kunna lära sig mycket av dem.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-02-24 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in