2010-10-15, 20:06
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Det är givet. Jag har kört med den stora moden "Fallout wanderers edition" mycket länge nu och realismen ger så jävla mycket till spelet. Om du vill se vad det går ut på så har du en länk i min signatur till en LP av denna mod. Hard core mode kommer ifrån modar communityn och plockades upp av utvecklarna av Vegas eftersom det är en sådan självklar sak för Fallouts värld och känsla. Överlevnad. Realism.

Kommer du göra såna där mysiga filmer på New Vegas med ? Ser dom som gonattsaga ibland
Citera
2010-10-15, 20:14
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxarN
Kommer du göra såna där mysiga filmer på New Vegas med ? Ser dom som gonattsaga ibland

Haha, jag kollar också ofta på LP's på kvällen innan jag skall slagga.
Jo jag kommer nog köra Vegas också, men först skall jag avsluta main quest i FO3. När jag är klar med det så är nog de flesta stora moddar anpassade till Vegas. Motorn är ju i det närmaste identiskt så det underlättar nog arbetet mycket för moddarna.
Citera
2010-10-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20080606162927/fallout/images/2/29/Western_USA_v1.0.jpg
Verkar vara en karta över olika områden, och den säger att Arroyo inte kommer med. Ligger för långt norrut om inte annat

Kollade på kartan, och väldigt långt norrut. Vem vet, Ceaser's Legion kanske har tagit lite slaves från Arroyo? Vem vet.
Hoover dam är ju med i New Vegas som det var planerat i Van Buren. Maxson Bunker är nog inte med då det förmodligen är för långt österut.
Citera
2010-10-15, 21:45
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slayer-86
Kollade på kartan, och väldigt långt norrut. Vem vet, Ceaser's Legion kanske har tagit lite slaves från Arroyo? Vem vet.
Hoover dam är ju med i New Vegas som det var planerat i Van Buren. Maxson Bunker är nog inte med då det förmodligen är för långt österut.

Om jag tolkar det rätt, att V är platser i New Vegas, så kommer det vara med Men jag kanske har fel?
Citera
2010-10-15, 22:07
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slayer-86

Tänk på att det kommer Dlcs sen också som i fallout 3, Så dem lär adda en hel del nya platser att besöka. Hörde rykten om att New Reno skulle komma som dlc
Citera
2010-10-15, 22:37
Medlem
Zelogaths avatar
Jag velar mer och mer mellan hardcore och vanligt
Det blir så jobbigt om hardcore skulle visa sig vara supersvårt att anpassa sig till när man inte är van, så att man bara dör helatiden och därför tycker att spelet blir tråkigt :/
Spelat FO3 innan på PS3, så jag har ju inte haft fördelen med mods som gör att man kan spela trean mer realistiskt..
Citera
2010-10-15, 23:13
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Jag velar mer och mer mellan hardcore och vanligt
Det blir så jobbigt om hardcore skulle visa sig vara supersvårt att anpassa sig till när man inte är van, så att man bara dör helatiden och därför tycker att spelet blir tråkigt :/
Spelat FO3 innan på PS3, så jag har ju inte haft fördelen med mods som gör att man kan spela trean mer realistiskt..

I verkliga livet, springer man in i ett fiendeläger med 25 motståndare och förväntar sig att segra? Nej. Man lägger ut minor, plockar fram sitt sniper rifle eller hunting rifle och placerar sig i en fördelaktig position. Man tar itu med situationen taktiskt. Man använder sprängmedel och allt var man har i form av buffs för att lösa situationen. Som man säger inom Brittish special forces: Adapt, improvise and overcome.

Att springa runt och få små skavsår av fiendekulor som smattrar in i en är helt värdelöst jämfört med den tillfredsställelse som kommer av att klara situationer i hard core mode. Man investerar i spelet, känslor och tankeverksamhet och får ut så mycket mer av det än om man bara ränner runt och plockar fiender till höger och vänster utan att någonsin befinna sig i egentlig fara. Jag kör EXTREM hard core mode i min let's play av FO3 med alla resurser väldigt sällsynta, (jag hittar typ 3 kulor av en ammo sort när jag öppnar en ammo box) spawns på högsta frekvens, global dmg x2.25 (alltså mer än dubbel), primary needs med behov av mat, vatten och sömn (utan helande effekt). Carrying capacity på lägsta osv osv. Jag är på episod 158 i min serie nu, så tro itne att det inte går att klara hard core mode. Det handlar bara om att lägga sig ann med en annan spelstil.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-10-15 kl. 23:19.
Citera
2010-10-16, 00:29
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
I verkliga livet, springer man in i ett fiendeläger med 25 motståndare och förväntar sig att segra? Nej. Man lägger ut minor, plockar fram sitt sniper rifle eller hunting rifle och placerar sig i en fördelaktig position. Man tar itu med situationen taktiskt. Man använder sprängmedel och allt var man har i form av buffs för att lösa situationen. Som man säger inom Brittish special forces: Adapt, improvise and overcome.

Att springa runt och få små skavsår av fiendekulor som smattrar in i en är helt värdelöst jämfört med den tillfredsställelse som kommer av att klara situationer i hard core mode. Man investerar i spelet, känslor och tankeverksamhet och får ut så mycket mer av det än om man bara ränner runt och plockar fiender till höger och vänster utan att någonsin befinna sig i egentlig fara. Jag kör EXTREM hard core mode i min let's play av FO3 med alla resurser väldigt sällsynta, (jag hittar typ 3 kulor av en ammo sort när jag öppnar en ammo box) spawns på högsta frekvens, global dmg x2.25 (alltså mer än dubbel), primary needs med behov av mat, vatten och sömn (utan helande effekt). Carrying capacity på lägsta osv osv. Jag är på episod 158 i min serie nu, så tro itne att det inte går att klara hard core mode. Det handlar bara om att lägga sig ann med en annan spelstil.
Jag följer smått din playthrough på YT och håller fullt med i det andra stycket. Men det första stycket håller jag inte alls med om - att relatera till verkligheten håller inte alls för att stärka sin tes i det här fallet. I verkligheten hade du, jag och alla andra på det här forumet lagt benen på ryggen och stuckit om oddsen varit 25 mot en För mig räcker det som argument, när det gäller spel, att det ena spelsättet är roligare än det andra.

Lite OT: Jag måste för övrigt berömma dig lite ang. dina filmer på YT - det är riktigt bra att slötitta på och du lyckas engagera mig iallafall.
Citera
2010-10-16, 00:39
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Jo du har väl en poäng där. Vad jag försöker säga är att de flesta spel ger mer tillbaka till spelaren i form av underhållning om man som spelare själv "investerar" i spelet genom att försöka hitta på nya strategier och sätt att hantera situationer istället för att klaga och gnälla. Jag kör tex Dragon age origins med moddar för stridssystemet nu och det gör spelet jävligt svårt, och jag suckade faktiskt uppgivet i början och tänkte att det här är fanimig omöjligt. Men om man sansar sig lite och går igenom sina resurser osv så kan man oftast hitta vägar för att klara av det.

Samma sak i FO. Jag tycker att man ofta spelar igenom spel utan att behöva pyssla så mycket med sina buffande resurser, och det är lite synd för det gör att man mest slöspelar igenom det hela utan större engagemang. Det är jävligt tillfredsställande att klara av en svår situation genom att använda en uttänkt strategi där ens olika resurser och förmågor utnyttjas till max.

Kul att du gillar mina små spelsessions. I natt laddar jag upp ett par episoder där jag är nere i tunnelbanan och slåss mot ghouls. Increased increased spawns med marts mutant mod. Det blir en jävla massa ghouls det. Fler ghouls än vad jag har kulor för att plocka ner under den spelsessionen faktiskt. Tight läge.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-10-16 kl. 00:42.
Citera
2010-10-16, 00:55
Medlem
Läste att Vegas ej har några karaktärer från vanilla Fallout 3, men bör man spela igenom det ändå? Klarat halva för ett par år sen, men tappat bort skivan. Värt att ladda ner igen o köra igenom först eller vad säger ni?
Citera
2010-10-16, 00:57
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloshow
Läste att Vegas ej har några karaktärer från vanilla Fallout 3, men bör man spela igenom det ändå? Klarat halva för ett par år sen, men tappat bort skivan. Värt att ladda ner igen o köra igenom först eller vad säger ni?

Jag säger JA. Speciellt om du moddar spelet.
Citera
2010-10-16, 00:57
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloshow

Njae, New Vegas är väl helt fristående men det är ju alltid värt att spela igenom Fallout 3 för att det är ett bra spel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in