Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Jag velar mer och mer mellan hardcore och vanligt
Det blir så jobbigt om hardcore skulle visa sig vara supersvårt att anpassa sig till när man inte är van, så att man bara dör helatiden och därför tycker att spelet blir tråkigt :/
Spelat FO3 innan på PS3, så jag har ju inte haft fördelen med mods som gör att man kan spela trean mer realistiskt..

I verkliga livet, springer man in i ett fiendeläger med 25 motståndare och förväntar sig att segra? Nej. Man lägger ut minor, plockar fram sitt sniper rifle eller hunting rifle och placerar sig i en fördelaktig position. Man tar itu med situationen taktiskt. Man använder sprängmedel och allt var man har i form av buffs för att lösa situationen. Som man säger inom Brittish special forces: Adapt, improvise and overcome.
Att springa runt och få små skavsår av fiendekulor som smattrar in i en är helt värdelöst jämfört med den tillfredsställelse som kommer av att klara situationer i hard core mode. Man investerar i spelet, känslor och tankeverksamhet och får ut så mycket mer av det än om man bara ränner runt och plockar fiender till höger och vänster utan att någonsin befinna sig i egentlig fara. Jag kör EXTREM hard core mode i min let's play av FO3 med alla resurser väldigt sällsynta, (jag hittar typ 3 kulor av en ammo sort när jag öppnar en ammo box) spawns på högsta frekvens, global dmg x2.25 (alltså mer än dubbel), primary needs med behov av mat, vatten och sömn (utan helande effekt). Carrying capacity på lägsta osv osv. Jag är på episod 158 i min serie nu, så tro itne att det inte går att klara hard core mode. Det handlar bara om att lägga sig ann med en annan spelstil.