2010-10-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxarn
Bara 12 dagar kvar nu!

Bara 12 dagar?? Vad gött, har förhandsbokat det. Man skulle få en kod så man kan ladda ner något "mercanary pack" eller något sådant. Hur laddar man ner det på xbox 360?
Citera
2010-10-10, 21:18
Medlem
Jinxarns avatar
Citat:
Bara 12 dagar?? Vad gött, har förhandsbokat det. Man skulle få en kod så man kan ladda ner något "mercanary pack" eller något sådant. Hur laddar man ner det på xbox 360?

Japp, du menar förhandsboknings paketet? Caravan Pack? Jag vet inte. Lär vara som alla andra DLC att antingen så får man en quest i pip-boyen eller så har man det nog vid start!

Release: 2010-10-22 (12 dagar kvar)
Enligt Webhallen.se
Citera
2010-10-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxarn
Japp, du menar förhandsboknings paketet? Caravan Pack? Jag vet inte. Lär vara som alla andra DLC att antingen så får man en quest i pip-boyen eller så har man det nog vid start!

Release: 2010-10-22 (12 dagar kvar)
Enligt Webhallen.se

Ja det var förhandsboknings paketet från Webhallen, hur kopplar man upp sig på xbox live? Aldrig gjort det tidigare då jag har flashad xbox 360 och är rädd att bli bannad med mitt account(där jag har alla points)

Angående New Vegas, vilken faction kommer ni välja? Jag tror jag kommer börja med Ceasar's Legion och hjälpa de goa raiders och slavers grabbarna.
Kommer nog spela med "Hardcore" mode så man måste dricka vatten och äta mat för att överleva.
Citera
2010-10-10, 21:41
Medlem
Jinxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slayer-86
Ja det var förhandsboknings paketet från Webhallen, hur kopplar man upp sig på xbox live? Aldrig gjort det tidigare då jag har flashad xbox 360 och är rädd att bli bannad med mitt account(där jag har alla points).

Ända sättet du kan bli bannad är när du spelar online med flash. Det går att koppla upp sig lätt om du bara ansluter en vanlig nätverkskabel till ditt xbox. Instruktioner kommer med står det på hemsidan.

Du blir bara bannad från Live med ditt konto också, Så du kan fortsätta spela Lokalt med din användare.
Citera
2010-10-10, 21:44
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugly_Bob
Om du med 'boxen' menar Collector's Edition-lådan så är den bokad och klar
Japp det är det jag menar okej, gött!
Själv bokade jag bara spelet

Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Vad jag menar var att dom oblivioniserat det, och att Obsidian utvecklar vidare på det.
Fallout 3 var riktigt tomt, ingenting man gjorde (förutom atombomben) har någon vidare effekt på världen, på personerna osv. Jag vill inte följa en rak linje och inte kunna själv säga vad jag vill till npcsen. Och för att inte tala om motorn som dom använder, Oblivions motor, ogillade den verkligen, animationerna var värdelösa, och vad jag sett har dom inte ändrat någonting till NV.

Det var bättre förr, Fallout 1 och 2, Arcanum, Baldurs Gate, Planetscape, där snackar vi rollspel!
Fast så tomt var väl ändå inte Fallout3?
Du räddar ju världen, hjälper till att sprida rent vatten till hela Wasteland, minst 3-5 olika förslag på vad man kan säga till npc's, och karman påverkar ju en hel del

Citat:
Ursprungligen postat av Slayer-86

Finns det några här "nya" spelare av Fallout 3 här som aldrig har spelat ettan och tvåan?
Mitt första Fallout var trean
Jag laddade ned tvåan i mitten på sommaren och testade lite, det är inte min typ av spel och jag tyckte det var skitsvårt, men ändå kul att testa

EDIT: Såg att ni snackade om de olika packen man kan köpa- är detta bara till USA eller är alla inbäddat i europaversionen/collectors' edition?

För jag minns att Red Dead Redemption innehöll alla packs om man köpte Special Edition, medan man i USA fick köpa olika versioner beroende på om man köpte från t.ex amazon.com etc.

Någon som vet vad för pack som gäller här?
Senast redigerad av Zelogath 2010-10-10 kl. 21:48.
Citera
2010-10-10, 23:00
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Vad jag menar var att dom oblivioniserat det, och att Obsidian utvecklar vidare på det.
Fallout 3 var riktigt tomt, ingenting man gjorde (förutom atombomben) har någon vidare effekt på världen, på personerna osv. Jag vill inte följa en rak linje och inte kunna själv säga vad jag vill till npcsen. Och för att inte tala om motorn som dom använder, Oblivions motor, ogillade den verkligen, animationerna var värdelösa, och vad jag sett har dom inte ändrat någonting till NV.

Det var bättre förr, Fallout 1 och 2, Arcanum, Baldurs Gate, Planetscape, där snackar vi rollspel!

Det var egentligen inte alls bättre förr, det var bara så att de minnen man hade av de första bra spelen man spelade förr etsat sig fast som trevliga upplevelser. Visst, på många sätt har du väl rätt också, det finns en hel del spel som faktiskt var mer välgjorda och jag håller också med om att Fallout 1-2 var bättre. Men man måste ändå vara medveten om att de titlar du nämner i ditt inlägg var de allra första riktigt bra rollspelen man spelat, och därför är minnet så starkt av dom.

Jag var också mycket skeptisk till Fallout 3 och var det de första dagarna, då jag mest ytligt spelade det. Sedan märkte jag att det faktiskt inte var så dåligt som de flesta fanboys i spelserien gnällde om. Jag började om från början och började "spela" det och insåg att det faktiskt var riktigt skönt och välgjort på sina håll. Roligast var att kunna få uppleva hela världen i förstaperson, och även om motorn har en del brister så funkade det ändå riktigt smidigt och fint när man väl lärt sig hantera kontrollerna och bristerna.

Fallout 3 kommer aldrig kunna mäta sig med 2:an, men att kalla det dåligt tycker jag är fel. Hjälper man till att få igång fantasin i sin egen skalle, så blir 3:an ett riktigt bra spel. Felet jag själv väldigt ofta gör med nya spel är att jag börjar spela dom med en kritisk syn, när jag istället borde skippa den biten och sätta mig in i fantasin och låta mig leva med vad spelet har att erbjuda.
Citera
2010-10-10, 23:39
Medlem
skin666s avatar
Törs man hoppas på att man får spelet 1-2 dagar innan release, som man oftast brukar av webhallen?
Citera
2010-10-11, 08:24
Medlem
overseer101s avatar
Kommer man alltså behöva kunna koppla upp boxen (xbox 360) för att få tillgång till bonusen, Mercenary pack?
Citera
2010-10-11, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath

EDIT: Såg att ni snackade om de olika packen man kan köpa- är detta bara till USA eller är alla inbäddat i europaversionen/collectors' edition?

Man får erbjudantet om man förhandsbokar New Vegas från tex Webhallen får man det(om man inte är helt för sent ute)
Vet inte vad som ingår i collecters edition, bara gå in på webhallen och kolla. Var dock dyrare.
Citera
2010-10-11, 08:28
Medlem
DK333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overseer101
Kommer man alltså behöva kunna koppla upp boxen (xbox 360) för att få tillgång till bonusen, Mercenary pack?

Det är så det brukar funka och så funkar det säkert här med.

Till er som pratar om Mercenary Pack: Vad ingår i Mercenary Pack och var har ni bokat spelet? Har själv bokat på Webhallen och ska få Caravan Pack, men det kan vara kul att veta vad Mercenary Pack är för något.
Citera
2010-10-11, 08:32
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DK333
Det är så det brukar funka och så funkar det säkert här med.

Till er som pratar om Mercenary Pack: Vad ingår i Mercenary Pack och var har ni bokat spelet? Har själv bokat på Webhallen och ska få Caravan Pack, men det kan vara kul att veta vad Mercenary Pack är för något.
http://www.1up.com/news/fallout-vegas-digital-preorder-packs
Citera
2010-10-11, 09:24
Medlem
DK333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
http://www.1up.com/news/fallout-vegas-digital-preorder-packs

Tusen tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera