Hur lirar ni spelet? Jag tänker inte köra klart spelet förens jag har upptäckt det mesta på kartan. Sen efter det kommer jag se över lite vilken faction jag ska stödja. Det är kul att bara glida runt i vildmarken för man hittar alltid något intressant.
Visst är det roligt !
Skaffa isåfall perken Explorer som visar alla ställen på kartan.
Spelade 12 timmar i sträck med ett fåtal "savegame <namn>" manuella saves... Nu crashade det och jag har spelat 4 timmar och måste spela om det för mina sparanden är korrupta och en del försvann...
Om någon har en workaround för att få sparandena att fungera igen : PM
behöver fet hjälp med slutet när man hjälper mr.house aka all or nothing!
har satt in chippet i datorn i ena tornet och ska ge securitrons ström genom en switch i det tornet presidenten landade med helicoptern, men hittar den fan inte! kommer bara till en dörr som säger att jag behöver 100 lockpick! vart ÄR switchen?
Jag såg aldrig presidenten, bara någon fattig general
Kolla Map, local Map , sitter en liten dosa p en vägg inne i generator rummet
Känns som att jag sitter i ett dödläge här och behöver lite hjälp. Det handlar om uppdragen "The House Always Wins" och "For the Republic, part 2".
Har gett House platinumchippet, sett hans lilla föreställning om hur bra hans uppgraderade robotar är osv och nu vill han att jag skall rensa ut BoS, men grejen är att jag vill att de skall fortsätta att finnas. NCR vill att jag skall ta bort House som ett hot mot dem och det är jag villig att gå med på. Men hur? Har hittat datorn som ger mig tillgång till hans lilla kammare där han ligger och är äcklig men jag kan inte döda honom och alla robotar är nu "hostile" mot mig...
Jävligt bra spel faktiskt, men vart kan jag lära mig power armor träningen??
Du måste
Göra brotherhood of steel questen innan du kan använda dom
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Är det tokmycket svårare än 3:an? Jag blir helt ägd av supermutants och skit när jag börjar explora. Eller är jag för otålig?
I början så har du inte så bra vapen vilket gör att dom kan verka svåra, men om du kör main-questet ett tag och en del side-quests så att du får bättre gear så kommer det gå bättre sen.
PS. Gå inte north ifrån Goodsprings, det finns massor av
Deathclaws och Cazadors. Eftersom du lirat 3an vet du vad Deathclaws är men Cazadors är superflugor som är starkare än Deathclaws och jagar i grupp :P
Känns som att jag sitter i ett dödläge här och behöver lite hjälp. Det handlar om uppdragen "The House Always Wins" och "For the Republic, part 2".
Har gett House platinumchippet, sett hans lilla föreställning om hur bra hans uppgraderade robotar är osv och nu vill han att jag skall rensa ut BoS, men grejen är att jag vill att de skall fortsätta att finnas. NCR vill att jag skall ta bort House som ett hot mot dem och det är jag villig att gå med på. Men hur? Har hittat datorn som ger mig tillgång till hans lilla kammare där han ligger och är äcklig men jag kan inte döda honom och alla robotar är nu "hostile" mot mig...
Om du
går in i datorn vid kammaren där "han ligger och är äcklig" så kan du äppna hans kammare och välja mellan att, Döda honom själv eller bara låta han vara utan att kunna göra någonting
I början så har du inte så bra vapen vilket gör att dom kan verka svåra, men om du kör main-questet ett tag och en del side-quests så att du får bättre gear så kommer det gå bättre sen.
PS. Gå inte north ifrån Goodsprings, det finns massor av
Deathclaws och Cazadors. Eftersom du lirat 3an vet du vad Deathclaws är men Cazadors är superflugor som är starkare än Deathclaws och jagar i grupp :P
Snackat med NCR receptionist, hon skickar mig till gomorrahs receptionist men har inget nytt att säga till henne och quest pilen pekar inte ens till henne, bara tomt mot en tom yta vid ingången.
Några tips?
...hur i helvete dödar man Spore Carrier Brute? När dom e nära att dö så exploderar dom till två nya med fulla liv.
Den questen gav mig huvudvärk.
Det ska finnas en typ av nyckel "Card key" i något litet rum på en hylla som du använder för att öppna en dörr som leder in i en grotta. Minns inte exakt var du hittar nyckeln. men på samma våningen som dom har Overseer rummet. Ett litet litet sovrum nyckeln ligger i en bokhylla.
Du måste gå runt och fråga folk själv, kommer jag ihåg rätt så står det i questloggen tillome.
Men ifall du vill veta vad du ska göra så läs -->
Leta upp snubben som heter Cachino, snacka med honom tills han går ifrån, pickpocketa honom och ta hans journal, konfrontera honom om det och sen är det bara att go with the flow.
Skulle du stöta på några mera problem så är det bara att skriva