2010-10-12, 15:15
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Även jag gillar Hardcore Mode men jag tänker börja med att spela som vanligt för att få in rätt känsla. Som du säger håller antagligen en spelgenomgång på hardcore längre, men när man väl börjat spela på hardcore kommer man ju inte vilja gå tillbaka. Så om man börjar som vanligt och sen kör hardcore räcker spelet dubbelt så länge

Exakt samma tankesätt som mig själv. Bra där!
Citera
2010-10-12, 16:30
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Även jag gillar Hardcore Mode men jag tänker börja med att spela som vanligt för att få in rätt känsla. Som du säger håller antagligen en spelgenomgång på hardcore längre, men när man väl börjat spela på hardcore kommer man ju inte vilja gå tillbaka. Så om man börjar som vanligt och sen kör hardcore räcker spelet dubbelt så länge

Jag tänker göra likadant, sen så finns det ju 3 huvud factions att joina som förändrar hur spelet slutar helt så bara det gör ju att 3 genomspelningar är taget. Btw man kan joina dem mindre faktionerna som Great Khans och så också va?
Citera
2010-10-12, 16:35
Medlem
MrFidolins avatar
Så var collectors edition bokat och klart.
Åh kan knappt vänta!
Citera
2010-10-12, 17:07
Medlem
avazzas avatar
Sjukt skönt att det inte kommer den här veckan så man slipper flunka kommande tenta!
Citera
2010-10-12, 18:22
Medlem
Zelogaths avatar
Det släpps på den fredag väl om jag minns rätt?
Kan inte bli bättre!
Citera
2010-10-12, 18:27
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Grymt förstår inte hur man kan gå och hänga sig bara några veckor innan detta efterlängtade spel släpps

Det gäller ju att hänga med i svängarna, många spelsläpp att hålla koll på

Nu börjar även jag att känna att det närmar sig, äntligen ett bra spel som kommer..får man hoppas..
Citera
2010-10-13, 02:12
Medlem
Zelogaths avatar
Jag har läst lite hit och dit inatt och tydligen så kommer Character Creation vara näst intill identisk med FO3.
Men förhoppningsvis får vi fler hårtyper, annars blir jag besviken
Man kommer få prata med en dr., typ en psykoanalys där man får berätta hur man är (här kommer man ändra skills, tags, traits (från gamla fallouts) och sedan kommer han använda någon manick som kommer att fixa till ditt ansikte och håller upp en spegel för dig så du får se hur det blev (vid detta tillfälle så kommer den näst intill identiska character creation från FO3 upp).

Man kan läsa mer här lite uppradat vad som kommer vara med-
http://www.ripten.com/2010/03/06/even-more-info-on-fallout-new-vegas-vault-boy-is-pro-abortion/
Citera
2010-10-13, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Gillar idén kring "Hardcore Mode". Jag lär nog börja spela direkt i det läget. Tror man får ut så mycket mer av spelet då, plus att det varar mycket längre då också.

Håller med om hardcore mode, kommer göra spelet mycker roligare. Tror jag läst någonstans att om man kör hardcore mode så kommer inte vapen eller armors gå sönder lika lätt. Vet inte om det är sant.

VIlka 3 "tags" kommer ni välja? Jag kommer nog välja Vapen, repair och speech. Speech är alltid bra, och sen repair om man behöver laga något.
Citera
2010-10-13, 09:52
Medlem
skin666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slayer-86
Håller med om hardcore mode, kommer göra spelet mycker roligare. Tror jag läst någonstans att om man kör hardcore mode så kommer inte vapen eller armors gå sönder lika lätt. Vet inte om det är sant.

VIlka 3 "tags" kommer ni välja? Jag kommer nog välja Vapen, repair och speech. Speech är alltid bra, och sen repair om man behöver laga något.

För mig blir det nog mest troligt speech, lockpick och survival.
Fast brukar alltid få beslutsångest när det är första gången man lirar genom ett liknande spel.

Hardcore blir det lätt på första spelrundan!
Citera
2010-10-13, 12:33
Medlem
Citat:

Jag kommer definitivt köra hardcore mode det första jag gör. Vill ha en så annorlunda upplevelse med New Vegas som möjligt jämfört med Fallout 3 från första början. Jag kommer nog tagga Guns, Speech och Survival/Sneak beroende på hur de har implementerat Sneak (det var riktigt överdrivet bra i Fallout 3, gjorde spelet lite för lätt). Survival känns ju användbart i hardcore mode också så det blir nog att skilla Sneak vid sidan om...
Citera
2010-10-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skin666
För mig blir det nog mest troligt speech, lockpick och survival.
Fast brukar alltid få beslutsångest när det är första gången man lirar genom ett liknande spel.

Hardcore blir det lätt på första spelrundan!

Finns det en survival? Vad gör den för nåt om man tex maxar den?
Citera
2010-10-13, 12:52
Medlem
Omegachrs avatar
Citat:
Finns det en survival? Vad gör den för nåt om man tex maxar den?

Du förvandlas till en Bear Grylls. http://www.hecklerspray.com/wp-content/uploads/2007/12/900.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in