2010-10-13, 14:02
Bannlyst
Tja.. Finns det någon text eller så om man inte spelat tidigare Fallout-spel ( och inte orkar spela igenom 3 spel). För att fatta lite story, tänk , upplägg etc?
Citera
2010-10-13, 14:11
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurassic579
Tja.. Finns det någon text eller så om man inte spelat tidigare Fallout-spel ( och inte orkar spela igenom 3 spel). För att fatta lite story, tänk , upplägg etc?

Falloutspelen är inte speciellt sammanhängande i storylinen. Det enda man behöver veta är att civilisationen nästan utplånats av kärnvapenkrig, och att vissa människor överlevt genom att gömma sig i underjordiska valv. Resten får man förklarat för sig under resans gång

Men skulle väl rekommendera att ögna igenom den här om du verkligen vill ha kött på benen innan du börjar spela: http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_world
Citera
2010-10-13, 14:34
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurassic579
fallout 3 tar ca 3 timmar att klara ju, kanske 4 om du är slö, så är ju inte mycket tid du skulle slänga i väg

jag hade räknat med typ Baldurs gate typ story, dvs XXX timmar av gameplay :P
Citera
2010-10-13, 15:12
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
fallout 3 tar ca 3 timmar att klara ju, kanske 4 om du är slö, så är ju inte mycket tid du skulle slänga i väg

Inte ens main quest tar bara 3 timmar.
Har du klarat alla quests?
Citera
2010-10-13, 15:22
Medlem
Skit-Kjells avatar
Citat:

3 timmar? Vilket spel spelade du egentligen?
Citera
2010-10-13, 16:12
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:

Så spelar man inte ett spel.
Citera
2010-10-13, 16:17
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skin666
För mig blir det nog mest troligt speech, lockpick och survival.
Fast brukar alltid få beslutsångest när det är första gången man lirar genom ett liknande spel.

Hardcore blir det lätt på första spelrundan!

Jag tror det blir nåt liknande för mig också. Det skulle vara skoj att inte välja Guns den här gången.
Citera
2010-10-13, 16:26
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skit-Kjell
3 timmar? Vilket spel spelade du egentligen?

Öhm tog 5 timmar för mig att klara av Vault och Megatonquestarna och då va jag fan i konstant rörelse
Citera
2010-10-13, 16:41
Medlem
Jag tänker iallafall inte skynda mig med main storyn, tänker verkligen ta min tid och spela igenom varenda litet extra uppdrag som jag kan hitta! Fyfan vad jag är taggad på detta spel!
Citera
2010-10-13, 16:41
Medlem
Naabois avatar
Citat:

~23 timmar tog det mig tror jag. Bara sista uppdraget tog ju närmare en timme(?).
Citera
2010-10-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omegachr
Du förvandlas till en Bear Grylls. http://www.hecklerspray.com/wp-content/uploads/2007/12/900.jpg

Haha, det låter ju kanon. Bear Grylls är grym.
Citera
2010-10-13, 18:37
Medlem
Jinxarns avatar
Citat:

Om du ska göra spelet nämnvärt att ens ha spelat så tar det "XXX" timmar av gameplay.

Jag minns bara hur jävla länge jag var fast i statesman hotel ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in