2010-08-28, 16:20
Medlem
Zelogaths avatar
Nu är det ju inte Bethesda som ska göra spelet, och har jag fattat en video rätt på YouTube så har dessa skapare goda rötter i de gamla goda spelen
http://www.youtube.com/watch?v=ZVBrfkeC9Pg
Döm själva!

Jag tror att spelet kommer att bli rakt igenom epic, dock så älskar jag ju också Fallout3

Är det bara jag som önskar att radion spelade lite Frank Sinatra?
Har varit såld på honom redan som sexåring...

Tänkte bara höra om någon har fresh information om releasen?
På diverse E3-videos hör jag 19 oktober, på Game står releasen den 22 oktober, men nu har jag diskuterat med en Fallout-fantast från Texas och hon har hört september- vad stämmer?
Citera
2010-08-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Jag förstår lönnmurders nostalgiska känslor men come on...sitter du och spelar endast gammel skåpmat i 2D nu för tiden lönnmurder? Saker och ting utvecklas. Att Fallout-världen nu för tiden presenteras i FPS-perspektiv är en självklarhet.

Varför skulle det vara en självklarhet?

Visst, saker utvecklas, men inte alltid till det bättre, och gillar man RPGn is stil med de gamla Fallout-spelen finns det inte särskillt mycket nya spel att tillgå idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Tänkte bara höra om någon har fresh information om releasen?
På diverse E3-videos hör jag 19 oktober, på Game står releasen den 22 oktober, men nu har jag diskuterat med en Fallout-fantast från Texas och hon har hört september- vad stämmer?

19 oktober för USA och 22 för Europa.
Citera
2010-08-28, 17:59
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukhramm

Visst, saker utvecklas, men inte alltid till det bättre, och gillar man RPGn is stil med de gamla Fallout-spelen finns det inte särskillt mycket nya spel att tillgå idag.

"Självklart" kanske är ett lite för starkt ord. Jag menar att det är ganska naturligt att en spelskapare som plockar upp en sådan här titel och skall förnya den tar den senaste tekniken till hjälp. Det handlar ju här om att sätta spelaren i fallout universat och låta denne erfara detta. FPS erbjuder ju mer immersion än vad en 2D vy gör. Missförstå mig inte nu, jag gillar även det pill och plocket. Jag är gammal fan av allt Black isle gjorde och har spelat deras spel sönder och samman. Ett tag klagade jag också på att känslan ifrån Baldurs gate tex gick förlorad i nyare titlar, men jag menar att det handlar om en x-faktor i de flesta fall, inte själva formatet i sig. Att resonera enligt linjerna att allt blir kass bara för att man inte får peka och klicka runt en liten pixelgubbe på skärmen längre, som på "den gamla goda tiden" är dock fel anser jag.

Se föresten på Dragon Age, som suger ganska rejält enligt mig, med sin amerikanska glättighet och plastighet och p13 machismo, och detta trots att det utspelar sig i det perspektiv som lönnmurder efterlyser. Det spelet smakar tvål i min mun. Jag hade hellre sett ett nytt mastigt Elder Scrolls spel, men de utspelar sig i FPS och är "trots detta" jävligt bra, eller hur?

Stofilgnället går till överdrift ibland.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-08-28 kl. 18:02.
Citera
2010-08-28, 18:20
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukhramm

19 oktober för USA och 22 för Europa.
Okej, tackar och bugar
Känns som en evighet ändå
Citera
2010-08-28, 18:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Känns som en evighet ändå
Speciellt för en som uppgraderat både cpu och gpu för spelet

Vad för DLC kommer släppas till new vegas?
Citera
2010-08-28, 19:17
Medlem
BeerDudes avatar
Har inte så stor koll på detta spelet. Men kommer New Vegas vara som Fallout 3?
Citera
2010-08-28, 19:37
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerDude
Har inte så stor koll på detta spelet. Men kommer New Vegas vara som Fallout 3?

Svar: ja, fast västkust istället för östkust. Det rör sig icke, upprepar icke, om en expansion till trean.
Citera
2010-08-28, 21:11
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Speciellt för en som uppgraderat både cpu och gpu för spelet

Vad för DLC kommer släppas till new vegas?
Undrar om de ens har klart för sig vad det blir själva
Jag menar, det dröjde ju ett bra tag innan dlc kom till Fallout 3, iallafall playstation-mässigt..

Hoppas bara dessa spelutvecklare är mer nogranna, tappat räkningen på buggar och lagg i Fallout 3.
Fick inte ens använda den snygga General Chases' Overcoat som var mitt mål med allt
Citera
2010-08-28, 22:50
Medlem
Svedjebondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Conelrad finns på Fallout Nexus, och musiken är bang on target, precis som du säger. I modden så ingår också autentiska radiomeddelanden med instruktioner för vad man skall göra om det blir atomkrig. Civil defence alltså. De är tagna ifrån eran och ifrån DC-området faktiskt.

Modden: http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=6104

Hah, där ser man, varje gång man tror man har en egen grej så har nån annan redan hittat den också...
Tackar så mycket för moddtipset!
Citera
2010-08-29, 01:18
Bannlyst
Citat:
Undrar om de ens har klart för sig vad det blir själva
Jag menar, det dröjde ju ett bra tag innan dlc kom till Fallout 3, iallafall playstation-mässigt..

Hoppas bara dessa spelutvecklare är mer nogranna, tappat räkningen på buggar och lagg i Fallout 3.
Fick inte ens använda den snygga General Chases' Overcoat som var mitt mål med allt

Upplevde aldrig några buggar i Fallout 3. Men har hört talas om det.
Citera
2010-08-29, 01:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
F3 buggade bl.a ur med flerkärniga processorer och krashade ut till skrivbordet, sen har f3 en del grafiska buggar som byggnader/stenar som inte rör marken.
Citera
2010-08-29, 05:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
F3 buggade bl.a ur med flerkärniga processorer och krashade ut till skrivbordet, sen har f3 en del grafiska buggar som byggnader/stenar som inte rör marken.

Okej jag har bara lirat till Xbox 360! det brukar vara stabilare än PC. Men dedär med grafiska buggar har jag stött på men inget jag bryr mig om, tycker det kan vara roligt med buggar, det ger spelet lite mer liv, tex att någon Questgubbe blir mördad av någon annan NPC eller så är saker ja kan skratta åt och tänka fan va bra dehär spelet är.. eller att något lik fastnar i marken så det får ryckningar och flyger upp och ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in