2010-10-10, 03:56
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det är inte mer än 4.29 dagar
Haha det är sant
Men jag får ursäkta mig med att mitt första PS3 fick RLOD så jag fick börja om från början och körde allt "lite snabbare" :P

Någon här som funderar på att köpa boxen?
Citera
2010-10-10, 08:27
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Haha det är sant
Men jag får ursäkta mig med att mitt första PS3 fick RLOD så jag fick börja om från början och körde allt "lite snabbare" :P

Någon här som funderar på att köpa boxen?

Om du med 'boxen' menar Collector's Edition-lådan så är den bokad och klar
Citera
2010-10-10, 10:19
Medlem
Vad jag menar var att dom oblivioniserat det, och att Obsidian utvecklar vidare på det.
Fallout 3 var riktigt tomt, ingenting man gjorde (förutom atombomben) har någon vidare effekt på världen, på personerna osv. Jag vill inte följa en rak linje och inte kunna själv säga vad jag vill till npcsen. Och för att inte tala om motorn som dom använder, Oblivions motor, ogillade den verkligen, animationerna var värdelösa, och vad jag sett har dom inte ändrat någonting till NV.

Det var bättre förr, Fallout 1 och 2, Arcanum, Baldurs Gate, Planetscape, där snackar vi rollspel!
Citera
2010-10-10, 11:29
Medlem
Redan bokat vegas CE. Ser sjukt fram emot det.
Citera
2010-10-10, 11:57
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Vad jag menar var att dom oblivioniserat det, och att Obsidian utvecklar vidare på det.
Fallout 3 var riktigt tomt, ingenting man gjorde (förutom atombomben) har någon vidare effekt på världen, på personerna osv. Jag vill inte följa en rak linje och inte kunna själv säga vad jag vill till npcsen. Och för att inte tala om motorn som dom använder, Oblivions motor, ogillade den verkligen, animationerna var värdelösa, och vad jag sett har dom inte ändrat någonting till NV.

Det var bättre förr, Fallout 1 och 2, Arcanum, Baldurs Gate, Planetscape, där snackar vi rollspel!

Bara börja spela dom där äldre då, istället för att vänta på något du inte gillar.
Citera
2010-10-10, 12:36
Medlem
Jag är ett stort fallout fan av ettan och tvåan, 3an var väl sådär, helt ok faktiskt, kunde väl gjorts bättre med story och sådant.
Men F:NV ser jag faktiskt fram emot. De har ju samma producenter eller vad man nu ska kalla det för som gjorde Black Isle's Fallout 2.
De har ju blandat in lite från världen av Fallout 1 och Fallout 2 även lite från Van Buren(ett fallout som aldrig blev klart)
Här finns inget "gott och ont" som fanns i Fallout 3, då brotherhood of steel typ va "Ödemarkens riddare" som sågs att vara goda. Skönt att de har dragit ner deras status lite.
Det kommer ju finnas flera "Factions" som man kan hjälpa till med, de största Ceasars Legion och NCR, och båda har negativa saker om sig, till och med att båda är "onda" när man väl har klurat runt lite och vet vad de står för(läst på forum och tittat trailers)

Finns det några här "nya" spelare av Fallout 3 här som aldrig har spelat ettan och tvåan?
Citera
2010-10-10, 13:29
Medlem
Skit-Kjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slayer-86

Finns det några här "nya" spelare av Fallout 3 här som aldrig har spelat ettan och tvåan?

Jag spelade aldrig ettan eller tvåan eftersom jag inte tyckte att den typen av spel var särskilt intressant när de släpptes.

Gillade trean och ser fram emot NV.
Citera
2010-10-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skit-Kjell
Jag spelade aldrig ettan eller tvåan eftersom jag inte tyckte att den typen av spel var särskilt intressant när de släpptes.

Gillade trean och ser fram emot NV.

Synd att du inte har testat iallafall, väldigt charmiga spel för att vara 12 år gamla. Det är rollspel på hög nivå om man jämför med F3.
Men tillbaks till NV, det kommer bli bättre än F3 kan jag lova dig
Citera
2010-10-10, 18:26
Medlem
isse858s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slayer-86
Jag är ett stort fallout fan av ettan och tvåan, 3an var väl sådär, helt ok faktiskt, kunde väl gjorts bättre med story och sådant.
Men F:NV ser jag faktiskt fram emot. De har ju samma producenter eller vad man nu ska kalla det för som gjorde Black Isle's Fallout 2.
De har ju blandat in lite från världen av Fallout 1 och Fallout 2 även lite från Van Buren(ett fallout som aldrig blev klart)
Här finns inget "gott och ont" som fanns i Fallout 3, då brotherhood of steel typ va "Ödemarkens riddare" som sågs att vara goda. Skönt att de har dragit ner deras status lite.
Det kommer ju finnas flera "Factions" som man kan hjälpa till med, de största Ceasars Legion och NCR, och båda har negativa saker om sig, till och med att båda är "onda" när man väl har klurat runt lite och vet vad de står för(läst på forum och tittat trailers)

Mitt första var Fallout 3. Hade ingen aning om vad 1 & 2 var för några spel mer än att jag hört namnen. Jag ville egentligen ha ett shoot em up spel, och frågade vilken den största skillnaden mellan Fallout och call of duty är, och det på honom i butiken verkade Fallout 3 vara typ som Resident evil, alltså med den typen av att uppgradera sina vapen. Nu med strax 100 timmar på Fallout 3 är jag glad att han i affären hade fel.
Citera
2010-10-10, 18:33
Medlem
Sadisten123s avatar
Lirade inte Fallout 1 och 2 så mycket när det kom, mest för att jag föredrog andra spel på den tiden. Lirat f3 som fan nu, dödat mer eller mindre alla man kan, spelat som god, ond etc. Älskar spel där man uppgraderar sig, gör uppdrag och har en stor värld att lalla runt i. Ser fram emot NV
Citera
2010-10-10, 19:08
Medlem
Jinxarns avatar
Bara 12 dagar kvar nu!
Citera
2010-10-10, 19:10
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxarn
Bara 12 dagar kvar nu!

Fy fan va gött, kollade mitt schema för jobbet nyss och insåg att jag har ledigt 22 och 23 oktober
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in