2010-10-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
okej men då har jag antagligen slängt den för de va ett tag sen jag gjorde de där.... någon som vet något annat sätt att få en the boomer outfit på?

Döda nån stackars jäkel när ingen ser på Eller leta runt lite inne i campet så kanske du hittar nått men mer än så vet jag inte.

Citera
2010-10-21, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katek01
Döda nån stackars jäkel när ingen ser på Eller leta runt lite inne i campet så kanske du hittar nått men mer än så vet jag inte.

Hittade en boomer jumpsuite men dom spränger skiten ur mig där ute även fast jag har den på mig.

Löste det nu genom att hoppa hela vägen, verkar som att de e större chans att dom missar när man hoppar, iaf så hoppa jag som en idiot medans det sprängdes bakom mig hela tiden, kom fram till det där jävla liket med ett streck kvar av mitt liv haha
Senast redigerad av qirtero 2010-10-21 kl. 22:01.
Citera
2010-10-21, 21:55
Medlem
HellOils avatar
Har precis tankat och kört dryga tre timmar av New Vegas, tråkigt att se hur lite utvecklingen gått frammåt i denna spelserie. Ser tråkigt och oengagerat ut, npc:er är stela och rösterna känns sådär. Kommer nog tyvärr ej att fullfölja denna utmaning.
Citera
2010-10-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troxie
Hur mycket poäng lägger ni egentligen ner på speech? Just nu har jag totalt sett tydligen 22 och behöver 25 för att övertala Trudy. Dock får jag +2 av att dricka vin så har jag ursprungligen investerat för lite poäng eller finns det ett annat sätt?

Trudy själv säljer tidningen Meeting People. Läser du den får du en tillfällig +10 speech bonus.

Annars borde väl +2 Charm (från exempelvis två vin) räcka för dig. Hur mycket man behöver beror helt på hur man vill spela. Vill man längre in i spelet övertala folk till höger och vänster behövs långt mer än 25...

Den som ska gå sin egen väg behöver inte ens 10...
Citera
2010-10-21, 22:15
Medlem
Ser att folk har klagat på att hitta vapen i det här spelet, är det något som håller i sig eller? Tycker också att vapnena känns riktigt mycket sämre än F3, har liksom hittat en hunting rifle som tydligen i det här spelet verkar stå sig ganska bra men i F3 var typ lika kass som vermint rifle om inte sämre.
Citera
2010-10-21, 22:21
Medlem
lifers avatar
När jag körde andra spelrundan i Fallout 3 med alla DLCs så gjorde jag nästan inte ett skit på main questen förrän jag var uppe i level 30. DLC-uppdragen började jag göra när jag var vid level 20 ungefär. Innan dess rantade jag rundor och upptäckte alla ställen som finns samt gjorde rätt många side quests.

Är möjligheterna för denna spelstil goda även i Fallout New Vegas?
Citera
2010-10-21, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Ser att folk har klagat på att hitta vapen i det här spelet, är det något som håller i sig eller? Tycker också att vapnena känns riktigt mycket sämre än F3, har liksom hittat en hunting rifle som tydligen i det här spelet verkar stå sig ganska bra men i F3 var typ lika kass som vermint rifle om inte sämre.
Har kört i ca 3 timmar.. Hittat ett par intressanta vapen. De bästa är nog incinerator (ammo kostar väldigt lite) som skadar mycket over time. grenade rifle skadar sjukt mycket.. lite svårare att hitta ammo till den. Håller med om vermint rifle.
Citera
2010-10-21, 22:24
Medlem
Wobins avatar
Citat:

Jag tycker att vapnen är helt okej, det finns ganska stora mängder olika vapen och man får nya i ganska lagom takt.
Blir dock sugen på att spela om spelet som en bomb-ninja
Citera
2010-10-21, 22:26
Medlem
Citat:

Cowboy Repeater är en riktig härlig bössa! (påminner ganska mycket utav Lincoln Repeater i F3)

Jag hittade precis ett nytt vapen aka Annabelle (missile launcher) den är helt sick!! .

Här är en bild på den

Och här är location!

Hoppas ni hittar den!
Senast redigerad av Katek01 2010-10-21 kl. 22:35.
Citera
2010-10-21, 22:37
Medlem
Vart köper man ammo för den?
Citera
2010-10-21, 22:49
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Det är sjukt mycket uppdrag på main questen men det är kul, fast jag undrar
Citera
2010-10-21, 22:51
Medlem
pjalles avatar
Spelat i nån timma nu, det känns bättre än Fallout 3 faktiskt En fråga bara, om man är med i en faction kan man bli utkickad/inte joina deras fiendefaction då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in