2012-01-02, 00:56
Medlem
Greenscouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Testade nyss modden ny texture 1 Gb, för usla datrorer. Nää, jag gillade nog bara 50%.
Marktexturen med småsten och småsprickor var bra. Men asfalt mm såg för nya ut.
Jag tänker att asfalten först fick en enorm hetta, därefter kom stöt-vågen. Senare kom slitage, vitring erosion, därefter så såg nog asfalten nog mest ut som sliten sten, med lite svart asfalt.
Efter 200 år såg nog asfalten inte ut som nya textur-packetetet. Dörrar mm såg för nya ut.
Man kan ju tänka sig att vissa saker är ny gjorda, men jag avinstallerade textur-modden.

Projekt Reality med väder är ganska ok.
Natten är svart som på riktigt. Tänk en augusti-natt i småland, 1 mil från samhälle, då ser man inte fötterna under trädskuggan, men kan urskilja enbärsbuskar i stjärnljuset på ängen. Stadsljuset reflekterar mot moln mm och lyser upp kilometervis från staden, men 1 mil utanför så ser man stadsljuset.
Med projekt reality, får man antinge sova eller använda ljus eller nattsyn, ty fasen så svart natten är, som på riktigt.

Jag kör ännu med radioaktivt regn. En gång 8 rad nedfall, fick konsumera ca 4 st rad-awway/min, fasansfullt. Men jag stänger nog av det om rad-awway tar slut.
(I verkligheten varar nog radioaktivt regn bara några månader, men en skogsbrand kanske kan frigöra radioaktivitet och därefter radioaktivt regn även efter 200 år.)

Jag har fått FNV att flyta ganska hyggligt efter ominstallation.

Men förbannad på en del lagg och buggar.
Jag fastnar ofta då jag klättrar på skrot mm, får ladda om. Klättring är ofta usel.
Ofta får jag starta om. Jag måste ännu installera om drivrutinen till grafikkortet för att starta FNV.
Men lyckas ändå spela det.

De där "North Passage" fick mig att lägga flera C4-sprängladdningar där, tänkte jag skulle spränga skiten Det gick ju inte.
Kollade gravarna. Jag ville inte bli en jävla gravplundrare, men tänkte de där speltillverkarna verkar vara sjuka i huvudet, så de kanske gömt nån nyckel i gravarna, men hade ingen spade.
Nån som vet om de det finns nått värdefullt i gravarna?

Nu har jag nog spelat FNV 3 ggr i hundratals timmar. Tyckte min 12.7 MSG var dålig nu, kanske för att jag inte fick nån decrease spread nu?
Funderar på att köpa Fallout 3 för ca 150 kr?.
FNV kostade mig ca 500 kr på dvd. De där DLC-grejsen är kanske något kapitalist-trick att lura av mig extra mycket pengar.

Men är DLC värda sitt pris?
Jag gillar stora nya virtuella världar att upptäcka, finns det i DLC-packeten?
Berätta gärna om dem.

Christer

DLC är helt klart värt sina pengar på Steam just nu (50 % rabatt)
Fallout 3 däremot är mycket sämre än FNV... IMO.
Citera
2012-01-02, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greenscout
DLC är helt klart värt sina pengar på Steam just nu (50 % rabatt)
Fallout 3 däremot är mycket sämre än FNV... IMO.

Jag tycker helt tvärt om!

Fallout 3 är enligt mig en mycket bättre än NV.
Jag tycker att det finns mer att utforska i Fo3. Sen är känslan mer dyster, folk har inget direkt hopp. Lite mer som det ska vara enligt mig!
Det bästa NV kom med var weapon mods och Hardcore mode. Ladda ner dom moddarna till Fallout 3 sen så jävlar =)

angående DLC. New vegas har inga direkt roliga. Korta och ganska små. Har dock inte kört lonesome road än. Jag gillade honest hearts, kartan var okej, inte så stor som jag hade hoppats på. Storyn var brutalt kort.
Fo3 dlc's minns jag inte mycket om! minns att Mothership Zeta sög.
Citera
2012-01-02, 13:31
Medlem
Wazupfbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simeh
Jag tycker helt tvärt om!

Det bästa NV kom med var weapon mods och Hardcore mode. Ladda ner dom moddarna till Fallout 3 sen så jävlar =)

angående DLC. New vegas har inga direkt roliga. Korta och ganska små. Har dock inte kört lonesome road än. Jag gillade honest hearts, kartan var okej, inte så stor som jag hade hoppats på. Storyn var brutalt kort.
Fo3 dlc's minns jag inte mycket om! minns att Mothership Zeta sög.

håller med dig om f3! hardcore hade vart grymt till f3
Tack för tipset om dlc jag har inte hunnit testa några en men ska köpa mig honest heart på xbox live och testa
Citera
2012-01-03, 19:01
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simeh
....

...
Stort tack.
Jag vill ha de moddarna.

Jag köpte nyss Fallout 3 med 5 st DLC för 136 kr.
Efter detta kanske jag köper DLC till FNV, hoppas de blir billiga.

Jag saknar nu hardcore, rena vatten mm. Vapnen har ingen DPS, så det är lätt att välja efter DMG.
Det var roligare och svårare att välja i FNV med både DMG o DPS. (Jag tror även spridningen jäklades på min sista 12.7 MSG).
Jag saknar eldstad. (Vore roligt om man själv kunde skapa en eldstad).
I FNV gillade jag moddarna med tält och ryggsäck.

Det underbara är att F 3 flyter mycket bra på ultra, ser inga buggar ännu, har flutit bra i många timmar. Jag har överlevt ända till lVl=4.

Jag har sprungit nästan överallt många gånger i FNV, men ville ha nya områden att upptäcka.
Det finns nog lite i DLC. Nu har jag mycket att upptäcka i F3.

Christer
Citera
2012-01-08, 00:47
Medlem
-ELF-s avatar
Vet inte om detta beror på moddarna jag har installerat eller om det är en vanilla FNV bugg.
Började nyligen spela och hade precis varit och hämtat lite för tutorial questen. När jag gick igenom Goodsprings så börjar en random deathclaw attackera mig. Jag kutar för glatta livet då jag bara är på level 1. Till min förvåning ser jag även en giant radscorpion äga invånarna. Victor kom och började slakta, så jag hjälpte till så gott jag kunde. När deathclawen och radscorpionen var döda började jag ta en titt på skadorna... Nehe, det spawnade två radscorpions till i Goodsprings

Ska ladda om och hoppas på att det inte händer igen.
Citera
2012-01-08, 05:31
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Vet inte om detta beror på moddarna jag har installerat eller om det är en vanilla FNV bugg.
Började nyligen spela och hade precis varit och hämtat lite för tutorial questen. När jag gick igenom Goodsprings så börjar en random deathclaw attackera mig. Jag kutar för glatta livet då jag bara är på level 1. Till min förvåning ser jag även en giant radscorpion äga invånarna. Victor kom och började slakta, så jag hjälpte till så gott jag kunde. När deathclawen och radscorpionen var döda började jag ta en titt på skadorna... Nehe, det spawnade två radscorpions till i Goodsprings

Måste vara moddarna, har spelat om spelet 20+ gånger, och aldrig någonsin i närheten märkt av en sån bugg.
Citera
2012-01-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Dold ingång, som kanske de flesta missar?
Kanske finns uppdrag, som leder dit?
Jag sprang förbi 7 till 10 ggr utan att se den. Sprang vilse, fick den knäppa ideen att nån blockerat utgången och började leta.
Avslöjanden:

Christer
Utveckla snälla? Sprang runt och letade en bra stund men jag hittar inga dörrar, alla är ju överspikade eller så har husen rasat? Har du någon mod?
Citera
2012-01-08, 19:30
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13254
Utveckla snälla? Sprang runt och letade en bra stund men jag hittar inga dörrar, alla är ju överspikade eller så har husen rasat? Har du någon mod?

Jag tror inte det var en mod.
Jag tror det stod nått med "Thug" på dörren. Det var tjuvarnas ställe i Freeside.
Denna ytterdörr var inte överspikad, för mig.

Avslöjande.

Jag tror inte det var moddar. (Jag tror jag var inne i första icke-moddade spelomgången, men såg inte allt.)
Övrigt: jag hade nog lvl=50, accepterad av Follower.
Mina moddar WOP (=World of Pain), SearchLight (Stavn?), Kanske nått om Outborders, Projekt Nevada och annat mindre.

Det med överspikade dörrar fattar jag inte helt.
Om det står inaccessabel (Stavn?), så händer det att man senare i spelet kan komma genom (kräver nog nått uppdrag?).
Överspikade dörrar har öppnats om jag infört en ny mod. (t.ex. den buggiga Aria 5N1).

Jag är inte säker på om nån mod krävs.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-01-08 kl. 20:20. Anledning: rättelse
Citera
2012-01-08, 19:51
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-

Jag fick liknande problem med monster-moddar.
Jag stängde av dem. Det blir overkligt att kunna överleva med dem.
Jag vill inte ha en massa dödliga bestar som spawnar slumpartat, helst inte på lvl=1.

Angel Park har ett fint område, men monster-modden till den är för mycket odödingar som återuppstår efter att de dödats, samt ogillar jag skelett och ödlor med svärd. Det är för mycket fantasi för min smak. De har även utomjordingar och annat, kanske lite är ok.

WOP = "World of Pain" rekomenderar även en monster-mod, men jag körde utan den och det gick utmärkt.
WOP tycker jag är mycket bra mod:

Jag blir alltid retad på att det trollas fram monster oväntat nära en. Det är ok med respawn när man lämnat området.
Jag körde då med Luck=1

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-01-08 kl. 20:13. Anledning: rättelse
Citera
2012-01-12, 00:42
Medlem
-ELF-s avatar
^
Jo, WOP låter bra och kommer troligtvis att bli riktigt bra när modden är färdig. Jag tog dock bort WOP när jag märkte att alla nya NPC:er rörde på läpparna men ändå inte sa något.

Någon som lyckats få New Vegas att använda mer än en processorkärna?
Citera
2012-01-12, 17:13
Medlem
Herr Lindholms avatar
Snart klar med Old World Blues. Är det bara jag som tycker att Dead Money inte bör spelas innan?
Citera
2012-01-12, 20:35
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Snart klar med Old World Blues. Är det bara jag som tycker att Dead Money inte bör spelas innan?
Pga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in