2011-04-15, 07:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lurken1
Köp NV framför F3, som är en horribel styggelse för allt vad som är heligt.

NV är inte perfekt, men mil bättre än F3.

Jag njöt av Fallout 3 också och all dess DLC's, och jag köpte det faktiskt efter jag köpte F:NV, men kan dock säga att det inte går att spela om fallout 3 så mycket, i alla fall för mig, då jag känner absolut inte samma lust att göra det som jag känner i New Vegas.
Citera
2011-04-15, 08:23
Medlem
Loxuss avatar
Därför ska man spela Fallout 3 först
Citera
2011-04-15, 15:10
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Tänkte bara visa att det är svindyrt på steam :P

nästan alla spel är oftast billigare när man köper den materialistiska varan än elektroniskt
Citera
2011-04-15, 20:18
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeAPBT
nästan alla spel är oftast billigare när man köper den materialistiska varan än elektroniskt

Japp, tyvärr sant.
Men en skillnad på 200-300 spänn är ganska illa.
Citera
2011-04-16, 22:07
Medlem
jirlows avatar
Irriterande problem har jag fått nu, varje gång jag spelar new vegas så fryser spelet efter en halvtimmas spelande, vad kan det bero på? det är bara new vegas som fryser för mig.
Citera
2011-04-17, 08:47
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
Irriterande problem har jag fått nu, varje gång jag spelar new vegas så fryser spelet efter en halvtimmas spelande, vad kan det bero på? det är bara new vegas som fryser för mig.

beror på att NV har samma grafik motor eller vad det heter som oblivion, och den är buggig. men dom har ju släppt flera patchar och tydligen en till på gång så det ska vara fixat inom en snar framtid.
Citera
2011-04-17, 12:55
Medlem
jirlows avatar
Citat:
beror på att NV har samma grafik motor eller vad det heter som oblivion, och den är buggig. men dom har ju släppt flera patchar och tydligen en till på gång så det ska vara fixat inom en snar framtid.

Okej, segt att det ska ta sån tid att fixa problem, spelet har ju funnits ute i ett halvår.
Citera
2011-04-17, 17:54
Bannlyst
skulle inte lirat spel som red dead redemption innan ja provade New Vegas hatar nästan allt med det hittills..

reputationsystemet (sköt ihjäl 2 "kossor" utanför sallongen och när man träffar horan i första uppdraget börjar hon sprejja mej och skickar hundjäveln på mej)..

hur man rör sej (man moonwalkar nästan, inte alls i takt med rörelsemomentet)..

inventory.. kan ju för fan ha hur mkt som helst och allt är riktigt onödiga grejer..
Citera
2011-04-17, 19:24
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
du låter smart, jag spelar på ps3 förresten.

ps3 (Y) .. det han inte verkar veta är att det tydligen fryser mindre på data än konsoll.
just ja för att få tillgång till patcharna måste din ps3 vara uppkopplad på internet. alltså du måste vara inloggad på ditt ps3 konto när du startar upp ditt ps3

Citat:
Ursprungligen postat av vuXen-poJke
skulle inte lirat spel som red dead redemption innan ja provade New Vegas hatar nästan allt med det hittills..

reputationsystemet (sköt ihjäl 2 "kossor" utanför sallongen och när man träffar horan i första uppdraget börjar hon sprejja mej och skickar hundjäveln på mej)..

hur man rör sej (man moonwalkar nästan, inte alls i takt med rörelsemomentet)..

inventory.. kan ju för fan ha hur mkt som helst och allt är riktigt onödiga grejer..

anledningen till att det inte ser så jävla snyggt ut i vissa aspekter är ju att det är en gammal grafik motor. och om jag inte misstar mig så funkar väl ändå inventory grejen som på 3:an? att du kan inte bära hur mkt som helst. allt beror på strengt isf. och om man nu av misstag skjuter en person så ganska självklart att den skjuter tillbaka. skulle inte vilja ha det på annat sätt att man råkar skjuta på nån och den typ godtar det.
Senast redigerad av StoffeAPBT 2011-04-17 kl. 19:27.
Citera
2011-04-17, 19:31
Medlem
jirlows avatar
Citat:
ps3 (Y) .. det han inte verkar veta är att det tydligen fryser mindre på data än konsoll.
just ja för att få tillgång till patcharna måste din ps3 vara uppkopplad på internet. alltså du måste vara inloggad på ditt ps3 konto när du startar upp ditt ps3

Jo jag vet, har mitt ps3 kopplat till internet, men det är efter den senaste patchen när dead money släpptes som problemen har kommit, så bethesda håller på med en ny patch som fixar dom problemen, den ska komma inom ett par veckor.
Citera
2011-04-17, 19:37
Bannlyst
Citat:

anledningen till att det inte ser så jävla snyggt ut i vissa aspekter är ju att det är en gammal grafik motor. och om jag inte misstar mig så funkar väl ändå inventory grejen som på 3:an? att du kan inte bära hur mkt som helst. allt beror på strengt isf. och om man nu av misstag skjuter en person så ganska självklart att den skjuter tillbaka. skulle inte vilja ha det på annat sätt att man råkar skjuta på nån och den typ godtar det.

skjöt inte mot slynan.. bara 2 kossor utanför..
Citera
2011-04-17, 19:49
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vuXen-poJke
skjöt inte mot slynan.. bara 2 kossor utanför..

ok men vissa personer i dessa spel gillar inte att man skjuter mot djuren, i vissa fall så blir dom arga bara man avlossar ett skott. om jag inte minns fel :/ var så länge sen jag körde 3:an men har för mig att systemet ska vara typ lika på 3:an och NV. bortsett från att NV har fler buggar. jag kan ha fel som sagt. är du inte säker på att något skott kan av misstag träffat henne? skotten kan ju spridas ganska mkt innan man fått upp till 100 skill points på vapnet man använder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in