2011-12-10, 20:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Finns det något nedladdningsbart äventyr i Fallout-världen (gäller både officiella DLC's och moddar) som låter en börja som en helt ny karaktär i en helt ny omgivning?? Alltså utan ett helt nytt spel och inte bara att lite nya områden läggs till i det befintliga spelet...

Denna frågeställning gäller både New Vegas och alla andra Fallout-rollspel!
Citera
2011-12-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Finns det något nedladdningsbart äventyr i Fallout-världen (gäller både officiella DLC's och moddar) som låter en börja som en helt ny karaktär i en helt ny omgivning?? Alltså utan ett helt nytt spel och inte bara att lite nya områden läggs till i det befintliga spelet...

Det finns nog ingen DLC som gör det, då dessa bara är tillägg. Men kolla http://www.newvegasnexus.com/ eller sök runt på google efter andra hemsidor med moddar, då jag tror att det är där du kan hitta det du söker.
Citera
2011-12-18, 00:07
Medlem
Benkkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1

Finns ett antal moddar som fixar det! Quick RPG start tror jag en heter som gör att du skapar en ny karaktär med en del grejer i inventoryn som passar det val du gjort i quickstarten. Man får även välja vilken del utav världen man startar i.

Visserligen läggs inte nya stället till i spelet men det är kanske en bra början iaf!
Citera
2011-12-19, 09:34
Medlem
ChristerNs avatar
Billboard-ritningen:
Funkar det? Kan man göra reklamskylt?
Kan man få den utan att bli tjuv?
Avslöjanden:

Christer
Citera
2011-12-21, 09:35
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Nej, världigt märkligt att NCR struntar i detta, det borde dom ändra i nån patch tycker jag..
Mr House förklarar väldigt pedagogiskt, nämligen att...
Citera
2011-12-21, 13:01
Medlem
ChristerNs avatar
Jag stal Billboard-ritningen, men den var helt värdelös. (kan inte tillverka nåt med den).

Hunden:

Christer
Citera
2011-12-21, 13:09
Medlem
Greenscouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Jag stal Billboard-ritningen, men den var helt värdelös. (kan inte tillverka nåt med den).

Hunden:

Christer

Om det är som du skriver, att du har låg perc. så skulle nog Ed-E vara ett bättre val... däremot så vet jag inte om det bara är jag som inbillar mig, men jag tycker att Rex är "starkare" är Ed-E, alltså bättre i strider.
Citera
2011-12-21, 14:17
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenscout
Om det är som du skriver, att du har låg perc. så skulle nog Ed-E vara ett bättre val... däremot så vet jag inte om det bara är jag som inbillar mig, men jag tycker att Rex är "starkare" är Ed-E, alltså bättre i strider.

Jag tycker detsamma.
Nu med lågt Perc. springer jag på en massa , ser inget rött för än de anfaller.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2011-12-21 kl. 14:19. Anledning: rättelse
Citera
2011-12-26, 10:54
Medlem
Herr Lindholms avatar
Yrgb! Har klarat av Dead Money, och det var ett himla bestyr.
Citera
2011-12-26, 11:20
Medlem
ChristerNs avatar
Hunden Rex och Dethclaw, avslöjande:

christer
Citera
2011-12-26, 19:52
Medlem
Herr Lindholms avatar
Awww... Början till Honest Hearts var så bra att jag tänker börja om, men bara ta med mig min medicinpinne, det känns bättre så. :3
P.S. Är det bara jag som tycker att titeln är missvisande? Varför tänker jag på Sharon Cassidy?
Citera
2012-01-01, 13:08
Medlem
ChristerNs avatar
Testade nyss modden ny texture 1 Gb, för usla datrorer. Nää, jag gillade nog bara 50%.
Marktexturen med småsten och småsprickor var bra. Men asfalt mm såg för nya ut.
Jag tänker att asfalten först fick en enorm hetta, därefter kom stöt-vågen. Senare kom slitage, vitring erosion, därefter så såg nog asfalten nog mest ut som sliten sten, med lite svart asfalt.
Efter 200 år såg nog asfalten inte ut som nya textur-packetetet. Dörrar mm såg för nya ut.
Man kan ju tänka sig att vissa saker är ny gjorda, men jag avinstallerade textur-modden.

Projekt Reality med väder är ganska ok.
Natten är svart som på riktigt. Tänk en augusti-natt i småland, 1 mil från samhälle, då ser man inte fötterna under trädskuggan, men kan urskilja enbärsbuskar i stjärnljuset på ängen. Stadsljuset reflekterar mot moln mm och lyser upp kilometervis från staden, men 1 mil utanför så ser man stadsljuset.
Med projekt reality, får man antinge sova eller använda ljus eller nattsyn, ty fasen så svart natten är, som på riktigt.

Jag kör ännu med radioaktivt regn. En gång 8 rad nedfall, fick konsumera ca 4 st rad-awway/min, fasansfullt. Men jag stänger nog av det om rad-awway tar slut.
(I verkligheten varar nog radioaktivt regn bara några månader, men en skogsbrand kanske kan frigöra radioaktivitet och därefter radioaktivt regn även efter 200 år.)

Jag har fått FNV att flyta ganska hyggligt efter ominstallation.

Men förbannad på en del lagg och buggar.
Jag fastnar ofta då jag klättrar på skrot mm, får ladda om. Klättring är ofta usel.
Ofta får jag starta om. Jag måste ännu installera om drivrutinen till grafikkortet för att starta FNV.
Men lyckas ändå spela det.

De där "North Passage" fick mig att lägga flera C4-sprängladdningar där, tänkte jag skulle spränga skiten Det gick ju inte.
Kollade gravarna. Jag ville inte bli en jävla gravplundrare, men tänkte de där speltillverkarna verkar vara sjuka i huvudet, så de kanske gömt nån nyckel i gravarna, men hade ingen spade.
Nån som vet om de det finns nått värdefullt i gravarna?

Nu har jag nog spelat FNV 3 ggr i hundratals timmar. Tyckte min 12.7 MSG var dålig nu, kanske för att jag inte fick nån decrease spread nu?
Funderar på att köpa Fallout 3 för ca 150 kr?.
FNV kostade mig ca 500 kr på dvd. De där DLC-grejsen är kanske något kapitalist-trick att lura av mig extra mycket pengar.

Men är DLC värda sitt pris?
Jag gillar stora nya virtuella världar att upptäcka, finns det i DLC-packeten?
Berätta gärna om dem.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-01-01 kl. 13:20. Anledning: rättelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in