Testade nyss modden ny
texture 1 Gb, för usla datrorer. Nää, jag gillade nog bara 50%.
Marktexturen med småsten och småsprickor var bra. Men asfalt mm såg för nya ut.
Jag tänker att asfalten först fick en enorm hetta, därefter kom stöt-vågen. Senare kom slitage, vitring erosion, därefter så såg nog asfalten nog mest ut som sliten sten, med lite svart asfalt.
Efter 200 år såg nog asfalten inte ut som nya textur-packetetet. Dörrar mm såg för nya ut.
Man kan ju tänka sig att vissa saker är ny gjorda, men jag avinstallerade textur-modden.
Projekt Reality med väder är ganska ok.
Natten är svart som på riktigt. Tänk en augusti-natt i småland, 1 mil från samhälle, då ser man inte fötterna under trädskuggan, men kan urskilja enbärsbuskar i stjärnljuset på ängen. Stadsljuset reflekterar mot moln mm och lyser upp kilometervis från staden, men 1 mil utanför så ser man stadsljuset.
Med projekt reality, får man antinge sova eller använda ljus eller nattsyn, ty fasen så svart natten är, som på riktigt.
Jag kör ännu med radioaktivt regn. En gång 8 rad nedfall, fick konsumera ca 4 st rad-awway/min, fasansfullt. Men jag stänger nog av det om rad-awway tar slut.
(I verkligheten varar nog radioaktivt regn bara några månader, men en skogsbrand kanske kan frigöra radioaktivitet och därefter radioaktivt regn även efter 200 år.)
Jag har fått FNV att flyta ganska hyggligt efter ominstallation.
Men förbannad på en del lagg och buggar.
Jag fastnar ofta då jag klättrar på skrot mm, får ladda om. Klättring är ofta usel.
Ofta får jag starta om. Jag måste ännu installera om drivrutinen till grafikkortet för att starta FNV.
Men lyckas ändå spela det.
De där "North Passage" fick mig att lägga flera C4-sprängladdningar där, tänkte jag skulle spränga skiten

Det gick ju inte.
Kollade gravarna. Jag ville inte bli en jävla gravplundrare, men tänkte de där speltillverkarna verkar vara sjuka i huvudet, så de kanske gömt nån nyckel i gravarna, men hade ingen spade.
Nån som vet om de det finns nått värdefullt i gravarna?
Nu har jag nog spelat FNV 3 ggr i hundratals timmar. Tyckte min 12.7 MSG var dålig nu, kanske för att jag inte fick nån decrease spread nu?
Funderar på att köpa Fallout 3 för ca 150 kr?.
FNV kostade mig ca 500 kr på dvd. De där DLC-grejsen är kanske något kapitalist-trick att lura av mig extra mycket pengar.
Men är DLC värda sitt pris?
Jag gillar stora nya virtuella världar att upptäcka, finns det i DLC-packeten?
Berätta gärna om dem.
Christer