2012-05-26, 13:58
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Jag har läst det mesta av tråden (över ett långt tidsspann, tbh..), men jag har inte riktigt fått rätsida på min fråga.

Hur valde/väljer ni att spela F:NV? Jag spelade på den högsta svårighetsgraden, med hardcore. Jag var inte riktigt nöjd. Jag vill verkligen att spelet ska bli så galet svårt som möjligt. Minns att det fanns en patch till F3 som gjorde det svårare, vet ni ifall det finns någon liknande till F:NV?

T.ex. att det är mycket svårare att hitta ammunition, man tål inte lika mycket, vapen skadar mer (åt båda hållen, Cazadores tål inte längre tre magasin i huvudet) etc. Det är det jag är ute efter.

Ett par skott, så ligger man i backen och är stendöd. Any tips?
Project Nevada är en bra mod som du kan ta en titt på. Du kan ställa in lite själv hur svårt det ska vara. Men moden lägger dock även till lite mer vapen och även en ryggsäck, bara så du vet. Men det är en väldigt bra mod.

http://newvegas.nexusmods.com/mods/40040
Citera
2012-05-26, 16:12
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Project Nevada är en bra mod som du kan ta en titt på. Du kan ställa in lite själv hur svårt det ska vara. Men moden lägger dock även till lite mer vapen och även en ryggsäck, bara så du vet. Men det är en väldigt bra mod.

http://newvegas.nexusmods.com/mods/40040

Låter superbra, ska absolut kolla upp den. Tack! Hur fungerar den med expansions?
Citera
2012-05-26, 21:13
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Låter superbra, ska absolut kolla upp den. Tack! Hur fungerar den med expansions?
Vet inte hur det är i senaste versionen. Men det var en expansion som den inte var klar för har jag för mig när jag spelade. Men det är ju inget som gör att det inte fungerar. Betyder bara att de nya grejerna kanske inte spawnar i just den expansionen eller vad det nu kan vara.
Citera
2012-06-02, 02:33
Medlem
Averys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Är lvl 20 och har just gått in i The Strip efter att ha gjort alla quests utanför som jag hittat så börjar väl vara dags för DLC snart även om jag inte vet hur långt jag har kvar av main questen.

Finns det för övrigt något extra bra light armor för mig som kör sneaking och guns?

Van Graffs Guard Armour är ganska hygglig om jag inte missminner mig.
Citera
2012-07-19, 19:56
Medlem
Ska köpa fallout new vegas, Undrar om det är värt att köpa ultimate edition? då alla dlc's ingår.
Är det nån dlc som förhöjer spelet mycket?

Egentligen är det bara en fråga om snålhet för det kostar 9.99€ för ultimate och 4.99€ för vanliga på steam just nu.
Så med dlc eller utan?
Citera
2012-07-20, 02:11
Medlem
Flamezons avatar
Citat:
Ska köpa fallout new vegas, Undrar om det är värt att köpa ultimate edition? då alla dlc's ingår.
Är det nån dlc som förhöjer spelet mycket?

Tyckte bara två av dem var riktigt roliga och det var Lonesome Road och Honest hearts. HH är kort men har bra gjord story + karaktärer. LR är längre men har intressantast story och där finns mer vapen, farligare miljö och fiender.
Dead money var rent sagt urtråkig enligt mig.
Odd world blues var mycket springande i bunkrar och byggnader hit och dit för att hitta saker. Det hade såklart sina ögonblick då och då med roliga karaktärer och en del bra vapen och liknande men som sagt lite jobbigt och utdraget i det hela.

Men om du är en sån som är intresserad av New vegas story i helhet och vill ha svar på bakgrunder till bland annat Courier 6, The burned man och Caesar tycker jag du ska skaffa dem. Plus att du kommer ha en massa nya kläder/armor och roliga vapen efter att spelen är slut
Det är dock bara vad jag tycker så nån annan får gärna komma med tankar och förslag.
Senast redigerad av Flamezon 2012-07-20 kl. 02:18.
Citera
2012-07-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamezon
text.

Okej, aah det här kommer bli min första genomspelning, har bara testat det lite smått.
Men tack för svaret blir nog att köpa Ultimate edition.
Citera
2012-07-20, 11:25
Medlem
guIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamezon
Tyckte bara två av dem var riktigt roliga och det var Lonesome Road och Honest hearts. HH är kort men har bra gjord story + karaktärer. LR är längre men har intressantast story och där finns mer vapen, farligare miljö och fiender.
Dead money var rent sagt urtråkig enligt mig.
Odd world blues var mycket springande i bunkrar och byggnader hit och dit för att hitta saker. Det hade såklart sina ögonblick då och då med roliga karaktärer och en del bra vapen och liknande men som sagt lite jobbigt och utdraget i det hela.

Men om du är en sån som är intresserad av New vegas story i helhet och vill ha svar på bakgrunder till bland annat Courier 6, The burned man och Caesar tycker jag du ska skaffa dem. Plus att du kommer ha en massa nya kläder/armor och roliga vapen efter att spelen är slut
Det är dock bara vad jag tycker så nån annan får gärna komma med tankar och förslag.

Själv tycker jag helt tvärtom då Dead Money hade en minnesvärd story med intressanta karaktärer + en skräckinjagande atmosfär. Old World Blues hade en viss humor, samt roliga vapnen.

Gillar dock Lonesome Roads för post-apokalypskänslan och dess vapen men på tok för linjärt.

Honest Hearts har utforskning men allt annat var så brutalt tråkigt. Känns ibland som de kunde slopat denna DLC och fixa till en större utforskning och

Ja, det är vad jag tycker iallafall.

Jag tycker han ska köpa Ultimate Edition då det är rea på Steam just nu (75%).
Senast redigerad av guIIet 2012-07-20 kl. 11:35.
Citera
2012-07-28, 15:59
Medlem
Darwins avatar
Anpassas resten av spelet till de nya vapen och extra levels man får i expansionerna? Tänker främst om resten av spelet blir obalanserat enkelt eftersom man hittar en massa nya vapen i DLC områdena?
Citera
2012-07-28, 23:20
Medlem
Greenscouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Anpassas resten av spelet till de nya vapen och extra levels man får i expansionerna? Tänker främst om resten av spelet blir obalanserat enkelt eftersom man hittar en massa nya vapen i DLC områdena?

Jag tror inte det gör det :/ När man hart kört DLC så blir resten skitenkelt
Citera
2012-08-27, 10:38
Medlem
Har en fråga - köpte New Vegas Ultimate edition till ps3 häromdagen, har inte spelat New Vegas innan, och tänkte det var lika bra att köpa denna utgåvan. Men! - jag har från början en del vapen och armor, vilket känns lite trisst, trodde jag skulle få börja med luftgevär som i trean. Nå, när detta bara fallet i Ultimate Edition eller börjar man med vapen (9mm pistol, hagelbössa etc) även i det "vanliga" New Vegas?
Citera
2012-08-27, 14:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 506
Men! - jag har från början en del vapen och armor, vilket känns lite trisst
Har släppts flera "addons" som lägger till bl.a vapen och skyddsutrustning, kolla på fallout wiki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in