2012-01-13, 22:03
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
^
Jo, WOP låter bra och kommer troligtvis att bli riktigt bra när modden är färdig. Jag tog dock bort WOP när jag märkte att alla nya NPC:er rörde på läpparna men ändå inte sa något.

Någon som lyckats få New Vegas att använda mer än en processorkärna?

Samma för mig, jag hör inte att de säger nått i WOP. Jag tror jag sett nån mod som fixar talljud.
(Jag har ljudet så lågt, att för mig kvittar det).

Om flera processor-kärnor:
Jag har en inställning för NVIDIA 9800 GT, där jag kan sätta "Trådad optimering" (för olika spel mm). Om jag fattat rätt så fördelas arbetet bättre på flera processorer. Men det kan strula för vissa spel (sägs det). Jag kör med "Trådad optimering" för FNV.

Annat:
Min hårdvara tål inte höga temperaturer, så jag kör på energispar.
Men i NVIDIA-inställningarna så tvingar jag PhysX att köras på grafikkortet (GPU), vilket blir lite snabbare för mig.

Christer

Tillägg:
"Threaded Optimization: Controls the use of multithreaded optimization for all 3D games on systems with multi-core/HyperThreaded CPUs. The available settings are Auto, On and Off. I strongly recommend the default option of Auto, allowing the drivers to set this appropriately for various games based on your hardware. Only turn Off for troubleshooting purposes if you believe a particular (older) game is not compatible with multi-core CPUs, and only set to On if troubleshooting to see if it improves performance in a recent game."
http://www.tweakguides.com/NVFORCE_6.html
Senast redigerad av ChristerN 2012-01-13 kl. 22:35. Anledning: rättelse
Citera
2012-01-14, 11:24
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Pga..
Det samt att...
Citera
2012-01-14, 12:57
Medlem
Herr Lindholms avatar
Hoppsan, där gjorde jag fel.
Citera
2012-01-20, 18:07
Medlem
haiguises avatar
OWB är den enda DLC jag inte har klarat (eller kört över huvud taget för den delen), är det värt att installera spelet igen för det tycker ni? För jag gillade övriga DLC som fan, många gånger kändes de bättre skrivna än main quest tycker jag.

Funderar även på att köra igenom Dead money igen då jag verkligen stressade igenom den pga. att jag hade annat för mig i "vanilla"-världen och inte visste vad jag gav mig in på när jag började på DM
Citera
2012-01-20, 19:00
Medlem
Prawnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
OWB är den enda DLC jag inte har klarat (eller kört över huvud taget för den delen), är det värt att installera spelet igen för det tycker ni? För jag gillade övriga DLC som fan, många gånger kändes de bättre skrivna än main quest tycker jag.

Funderar även på att köra igenom Dead money igen då jag verkligen stressade igenom den pga. att jag hade annat för mig i "vanilla"-världen och inte visste vad jag gav mig in på när jag började på DM

Jag tycker OWB var det bästa DLC't. Humorn var guld.
Så fixa det direkt! Jag tycker det verkligen var värt det.
Citera
2012-01-21, 17:28
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise

Kör just nu Dead Money, för tredje gången. Kör det i princip bara för att gå upp lite i level och för

Lonesome Road är den enda DLC'n jag inte kört igenom ännu, har dock köpt den, men ska köra igenom den nu efter DM. Dead Money är nog den tråkigaste DLC'n till NV, vill jämföra den med Mothership Zeta till Fo3.
Citera
2012-01-21, 17:38
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Kör just nu Dead Money, för tredje gången. Kör det i princip bara för att gå upp lite i level och för

Lonesome Road är den enda DLC'n jag inte kört igenom ännu, har dock köpt den, men ska köra igenom den nu efter DM. Dead Money är nog den tråkigaste DLC'n till NV, vill jämföra den med Mothership Zeta till Fo3.
Alltså jag hade också tråkigt när jag gjorde DM för att jag stressade och bara ville ut för att den är "begränsande" som fan men tyckte ändå det fanns potential i det hela.. Lite mer survival över det hela och rätt coola miljöer. Ska nog köra den på svåraste med min nya karaktär när jag är lite förberedd. Spelade aldrig DLC's till F3 men Mothership Zeta såg flummigt och töntigt ut.. Visst att Fallout-världen ska ha ett visst mått humor men det såg ju bara löjligt ut med samurajer och skit.

Ang. Lonesome road är det nog min favorit hittills.. Ett tips är att samla alla ulysses "recordings"/band, sjukt intressant karaktär det där.
Citera
2012-01-21, 17:42
Medlem
Loxuss avatar
"med samurajer och skit" visar hur lite du vet om den
Citera
2012-01-21, 18:40
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
"med samurajer och skit" visar hur lite du vet om den
Hahahahahah kände medans jag skrev att min analys av Mothership Zeta kanske inte hade helt faktabelagd bakgrund.. Men okej jag skriver bara att jag inte vet nåt om den och lär aldrig spela den igenom då jag föredrar NV starkt på det stora hela.
Citera
2012-01-21, 20:17
Medlem
Greenscouts avatar
hur avgörande är "sneak" om man ska göra pickpocket på någon?? Jag är just nu ca lvl 6 och har en låg sneak (ca. 25-30) och varje gång jag ska pickpocketa någon så upptäcker de mig. Jag är alltid [Hidden] och gör allt rätt. Oavsett vilken vikt eller value föremålet har så kan jag inte sno det. Vad är problemet. Kan man helt enkelt inte pickpocketa vid så låg sneak? Det är så här med alla npc:s. Kan inte ta något av någon
Citera
2012-01-21, 21:15
Medlem
EdwardBloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenscout
hur avgörande är "sneak" om man ska göra pickpocket på någon?? Jag är just nu ca lvl 6 och har en låg sneak (ca. 25-30) och varje gång jag ska pickpocketa någon så upptäcker de mig. Jag är alltid [Hidden] och gör allt rätt. Oavsett vilken vikt eller value föremålet har så kan jag inte sno det. Vad är problemet. Kan man helt enkelt inte pickpocketa vid så låg sneak? Det är så här med alla npc:s. Kan inte ta något av någon

Tror inte det spelar någon roll, så länge du är hidden så blir du nästan aldrig upptäckt. Eller så använder du en stealth boy och går lös som en zigenare på en bensinmack.
Citera
2012-01-21, 21:55
Medlem
Greenscouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardBlom
Tror inte det spelar någon roll, så länge du är hidden så blir du nästan aldrig upptäckt. Eller så använder du en stealth boy och går lös som en zigenare på en bensinmack.
:/ jaja... jag är alltid hidden, men misslyckas alltid... och stealthboys är ju inte direkt något det finns gott om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in