Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
^
Jo, WOP låter bra och kommer troligtvis att bli riktigt bra när modden är färdig. Jag tog dock bort WOP när jag märkte att alla nya NPC:er rörde på läpparna men ändå inte sa något.
Någon som lyckats få New Vegas att använda mer än en processorkärna?
Samma för mig, jag hör inte att de säger nått i WOP. Jag tror jag sett nån mod som fixar talljud.
(Jag har ljudet så lågt, att för mig kvittar det).
Om flera processor-kärnor:
Jag har en inställning för NVIDIA 9800 GT, där jag kan sätta "Trådad optimering" (för olika spel mm). Om jag fattat rätt så fördelas arbetet bättre på flera processorer. Men det kan strula för vissa spel (sägs det). Jag kör med "Trådad optimering" för FNV.
Annat:
Min hårdvara tål inte höga temperaturer, så jag kör på energispar.
Men i NVIDIA-inställningarna så tvingar jag PhysX att köras på grafikkortet (GPU), vilket blir lite snabbare för mig.
Christer
Tillägg:
"Threaded Optimization: Controls the use of multithreaded optimization for all 3D games on systems with multi-core/HyperThreaded CPUs. The available settings are Auto, On and Off. I strongly recommend the default option of Auto, allowing the drivers to set this appropriately for various games based on your hardware. Only turn Off for troubleshooting purposes if you believe a particular (older) game is not compatible with multi-core CPUs, and only set to On if troubleshooting to see if it improves performance in a recent game."
http://www.tweakguides.com/NVFORCE_6.html