2011-02-11, 12:13
Medlem
Psynons avatar
Fan jag fattar inte hur jag ska installera mods på detta. Eller rättare sagt VAR jag ska placera dom.

Googlade och såg att man ska lägga dom i "C:\Program Files\Steam\steamapps\common\fallout new vegas" Men i "steamapps" så finns inte ens "common" för mig...

Någon som kan hjälpa mig lite på traven?

EDIT: Hittar ingen installationsmapp även när jag söker på datorn
Citera
2011-02-11, 12:21
Medlem
Prawnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psynon
Fan jag fattar inte hur jag ska installera mods på detta. Eller rättare sagt VAR jag ska placera dom.

Googlade och såg att man ska lägga dom i "C:\Program Files\Steam\steamapps\common\fallout new vegas" Men i "steamapps" så finns inte ens "common" för mig...

Är du säker på att du har installerat spelet då?

Vad har du för OS?
Jag har W7 och har NV genom steam, och då så är min installationsmapp i
\Steam\steamapps\common\fallout new vegas
Citera
2011-02-11, 12:32
Medlem
Dolmantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psynon

Vid icke-Steam ska de läggas i "...\Fallout New Vegas\Data\"
Sen ska de aktiveras i Launchern MEN jag rekommenderar FOMM till allt sånt där bös!

http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=36901

Det installerar alla mods åt dig, nääästan helt automatiskt!
(Är du en olaglig bov som crackar dina spel måste du ha FalloutNV.exe och FalloutNVlauncher.exe i original! Obs! Troooor jag men lugn lugn, FOOM startar spelet sen ändå, utan crack.)

Edit: Du har väl en genväg varifrån du startar spelet va? Tex, på skrivbordet, startmenyn whatever. Högerklicka på den, välj egenskaper och leta efter 'mål' eller liknande, där står det ju vart spelet ligger!
Senast redigerad av Dolmante 2011-02-11 kl. 12:36.
Citera
2011-02-11, 13:06
Medlem
Psynons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawni
Oja det är jag säker på Jag har xp

Citat:
Ursprungligen postat av Dolmante
Har fixat med mods på fallout 3 så det är ju inte det att jag inte vet hur man gör utan att det finns fan ingen installationsmapp. Spelet är köpt så någon bov är jag inte
Jag kollade på egenskaper på genvägen och det är en Internet genväg, hur fan ska man göra nu då?
Citera
2011-02-11, 13:34
Medlem
Skit-Kjells avatar
Sumpade alla save-filer när HDDn dog. Lite drygt när man lagt 50 timmar på att utforska allt man kan och göra alla side-quest utan att få avsluta storyn.

Börjar om och testar en melee-slayer istället
Citera
2011-02-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skit-Kjell
Sumpade alla save-filer när HDDn dog. Lite drygt när man lagt 50 timmar på att utforska allt man kan och göra alla side-quest utan att få avsluta storyn.

Börjar om och testar en melee-slayer istället
Melee är skitkul verkligen. Rekommenderas starkt! Satsar man mycket på Sneak samtidigt så har man många roliga speltimmar framför sig.
Citera
2011-02-11, 18:51
Medlem
HejAntons avatar
Legate's Camp mitt herrskap!

Hur tar jag mig dit?

Är det som jag hört rykten om, att man får ta sig dit via mainquesten? Oberoende av vilken faction man valt?
Citera
2011-02-11, 19:15
Medlem
Prawnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Legate's Camp mitt herrskap!

Hur tar jag mig dit?

Är det som jag hört rykten om, att man får ta sig dit via mainquesten? Oberoende av vilken faction man valt?

Citera
2011-02-13, 22:54
Medlem
volvo 240s avatar
Ok jag gör questen, No not much där man ska fixa trupper osv till Bitter Springs.

Enl fallout wiki så ska man ha gjort vissa quester åt camp golf, forlorn hope och camp mccarren.

■Camp McCarran: Complete the Quest I Put a Spell on You or any unmarked quests given by Hsu such as The Silent Treatment and Bounty Killer.

Har gjort alla dessa + allt annat på basen men Hsu vägrar ändå skicka förstärkningar till Bitter Springs.

Så vad göra? Går ju inte att klara questen annars.

Sen en till skum bugg, både Col Moore och Amabasödren är försvunna. ingen av de finns på sina kontor.

Jobbar som fan på att få upp min NCR fame. enda illdådet mot de jag gjort var att slakta ltie crimson caravan folk tillsammans med Cass. Annars har jag spelat strikt NCR. Kan det lilla verkligen dra ner det så. Mind you jag är lån gt i spelet nära endgame.

Så vad är det enklaste sättet att få NCR fame?
Citera
2011-02-14, 15:43
Medlem
Checks avatar
Hittade en liten halvrolig glitch i freeside, ingen annan som fått samma?

http://data.fuskbugg.se/skalman02/Bild%20110.jpg
Citera
2011-02-14, 16:03
Medlem
Prawnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Check

Haha, har hänt mig någon gång med. Ser lite komiskt ut faktiskt

Jag längtar till den 22:a då DLCn Dead Money kommer till PC
Citera
2011-02-14, 16:19
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Check

Haha, fyfan va creepy det ser ut. Som något sorts b-films 90tals monster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in