2010-11-02, 21:53
Medlem
andhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Tips på merchants som har gott om caps? Har en del dyra prylar att sälja men alla jävla luffar-merchants man möter har ju bara runt 200-500 caps på sig..
Gun Runners vendorn uppe vid den östra ingången till freeside brukar ha mycket på sig.
Den hade runt 8000caps när jag var där sist, som allt gick till mig

Tycker det känns lite enklare att bli "rik" i detta om man jämför med F3.
Fast vet inte om jag tycker det är negativt eller något bra
Citera
2010-11-02, 22:13
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andh
Gun Runners vendorn uppe vid den östra ingången till freeside brukar ha mycket på sig.
Den hade runt 8000caps när jag var där sist, som allt gick till mig

Tycker det känns lite enklare att bli "rik" i detta om man jämför med F3.
Fast vet inte om jag tycker det är negativt eller något bra
Tycker inte att det spelar så stor roll faktiskt då det inte direkt finns något meningsfullt att göra med pengarna.
Citera
2010-11-02, 22:20
Medlem
asdfarns avatar
Hur bär man sig åt för att kunna modifiera eller göra egna vapen eller vad det är? Har tagit massa i repair men inte ens blivit introducerad för nåt sånt än.
Citera
2010-11-02, 22:20
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Hur bär man sig åt för att kunna modifiera eller göra egna vapen eller vad det är? Har tagit massa i repair men inte ens blivit introducerad för nåt sånt än.

Du får köpa en addon och sedan bara klistra på den
Citera
2010-11-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tengill
Shit, behöver fet hjälp:

Spoiler endgame, typ 80% completed kanske:
For the republic part 2:

Citera
2010-11-02, 22:45
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxicity
Nu är Ncr jätte arga på mig och skjuter så fort dom ser mig, och någon sa att jag hade 3 dagar på mig att bättra mig, vad ska jag göra funkar det att gå och slå ihjäl Ceasar?

vad har du gjort för att få de arga? Överväg att döda alla istället.
Citera
2010-11-02, 23:30
Medlem
Nagaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Tycker inte att det spelar så stor roll faktiskt då det inte direkt finns något meningsfullt att göra med pengarna.

Om man spelar hardcore och very hard kan det vara bra att köpa upp i princip all bra mat, vatten och ammo man hittar då blir caps ett problem ibland. Men tycker vissa grejjer har för hög value så man blir rik snabbt ändå
Citera
2010-11-02, 23:41
Medlem
toxicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
vad har du gjort för att få de arga? Överväg att döda alla istället.

Hmm bra fråga, tror dom blev arga för att jag gjorde jobb åt Ceasar,sedan har jag säkerligen skjutit ihjäl ett par med.
Citera
2010-11-02, 23:59
Medlem
scientifictions avatar
En liten fråga om Mr. House:

Citera
2010-11-03, 00:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scientifiction
En liten fråga om Mr. House:

Han är
Citera
2010-11-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Jag tror att man hade kunnat göra det väldigt likt och det skulle faktiskt skilja sig rätt mycket från new vegas eftersom det är väldigt mycket dialog i orginalspelen.
Sen något annat som skulle skilja sig rätt mycket är hur stark man blir med bättre vapen och skills.
I orginalspelen är man i princip en odödlig mördarmaskin när man har hardened power armor och något saftigt energy weapon som t.ex turbo plasma rifle och detta skulle bli ännu mer påtagligt eftersom new vegas och fo3 inte är turbaserade.
Men främst dialoger är det som skiljer sig allra mest mellan gamla wrpg och nya, mycket av detta har väl att göra med all voice acting dom bestämt måste finnas för att det är ett helvete att läsa text på konsoler.
Jo, du har rätt på alla punkter. En annan sak jag har tänkt på är att New Vegas skiljer sig väldigt mycket från 1 och 2 i själva berättarstilen. Text i dialoger och sånt. New Vegas känns mycket mer "moget" på nåt sätt (och därmed lite tråkigare), visst, det finns en hel del sjuk humor men Fallout 2 särskilt var ju helt flippat. Överpackat med störda händelser och omogna skämt. Det var ju i och för sig 10 år sedan...
Citera
2010-11-03, 01:08
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Jo, du har rätt på alla punkter. En annan sak jag har tänkt på är att New Vegas skiljer sig väldigt mycket från 1 och 2 i själva berättarstilen. Text i dialoger och sånt. New Vegas känns mycket mer "moget" på nåt sätt (och därmed lite tråkigare), visst, det finns en hel del sjuk humor men Fallout 2 särskilt var ju helt flippat. Överpackat med störda händelser och omogna skämt. Det var ju i och för sig 10 år sedan...
Det var det jag tyckte var så jävla kass med wild wasteland traiten, jag tänkte att det skulle bli fler flippade saker men jag märkte av typ två i hela spelet vilket var jäkligt trist imo.
Sånna saker som ett kortspel som heter tragic: the garnering fick mig att skratta riktigt mycket med tanke på att jag spelade rätt mycket magic när det begav sig.
Fallout 2 är och förblir den ohotade kungen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in