2010-03-21, 18:02
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Sitter just nu och spelar igenom Fallout 2... Fan vad annorlunda känsla det är jämfört med Fallout 3, helt annorlunda humor och upplägg (jävligt omogen och bisarr humor). Och vad hände med alla "special random encounters" i 3an? T.ex. den kraschade valen i öknen, riddarna som letar efter heliga handgranaten och den kraschade starwars-skytteln? Inget sånt i Fallout 3...

Men om det nu är Fo2-snubbarna som gör New Vegas finns det kanske hopp ändå!

App app! En Star Trek-skyttel är det faktiskt. Viktigt!
Citera
2010-03-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
App app! En Star Trek-skyttel är det faktiskt. Viktigt!
Jag menade det, men kom samtidigt att tänka på siffrorna "L5-AA23" och "TK-421" på pip-boyens world map vilket relaterar till star wars...
Citera
2010-04-03, 01:50
Medlem
WalterSullivans avatar
Gud vad jag längtar nu alltså, har spelat fallout 3 och alla add ons i nästan 2 veckor non stop nu. Har riktigt höga förväntningar på detta.

Vad jag förstått så spelar man som en sorts raider/kriminell som blivit skjuten i öknen och lämnats att dö?
Citera
2010-04-03, 07:30
Medlem
Grumbledocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Haha vafan, ser ju precis ut som trean!
Fast jag diggade trean så det gör väl inte så mycket.

Har hört att de tänker använda samma motor igen (!) för Fallout 4, och först i och med Fallout 5 (Samt de nya konsolerna) kan vi få se en ny motor. Själv är jag lite tveksam till allt detta "återvinnande", ska de använda samma motor så vill jag åtminstone se rejäla grafiska förbättringar i spelet som i ODST). Personligen hoppas jag att de uppgraderar motorn rejält, kommer inte att köpa på release pga det ser ut typ lika som Fallout 3, och känns lite som en expansion (oavsett utvecklare). Såvida de inte sätter ett lågt pris, vilket de borde göra på ett spel som återanvänder så pass mycket, men det lär väl bli fullpris som vanligt
Ser dock fram emot att spela spelet
Citera
2010-04-03, 12:02
Medlem
keeperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Gud vad jag längtar nu alltså, har spelat fallout 3 och alla add ons i nästan 2 veckor non stop nu. Har riktigt höga förväntningar på detta.

Vad jag förstått så spelar man som en sorts raider/kriminell som blivit skjuten i öknen och lämnats att dö?

Det kommer finnas en rad olika bakgrundshistorier att välja bland.
Citera
2010-04-03, 12:04
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keepers

Ursäkta att jag säger så här men: Källa på det? Skulle vilja läsa mer om det där om det nu är sant.
Citera
2010-04-03, 12:05
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Jag menade det, men kom samtidigt att tänka på siffrorna "L5-AA23" och "TK-421" på pip-boyens world map vilket relaterar till star wars...

Hahahaha! "TK-421, do you copy?"
Citera
2010-04-03, 16:47
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keepers

Vart har du hört det?
Citera
2010-04-18, 22:07
Medlem
Bajskaffes avatar
Läste på den ofeciella sidan att New vegas bara är en simulation. Skjukt trist isåfall.. Eller är det jag som suger på engelska?

Citera
2010-04-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskaffe
Läste på den ofeciella sidan att New vegas bara är en simulation. Skjukt trist isåfall.. Eller är det jag som suger på engelska?

Hehe, du har nog missförstått det där lite. Det är Obsidian som är Vault-Tec och "simulationen" är själva spelet Fallout: New Vegas Texten där bör inte läsas ur ett in-game-sammanhang utan som en sammanfattning av spelet. De har bara försökt göra sammanfattningen lite extra intressant genom att ge den en touch av Fallout-världen... Om än något förvirrande.
Citera
2010-04-18, 22:18
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Hehe, du har nog missförstått det där lite. Det är Obsidian som är Vault-Tec och "simulationen" är själva spelet Fallout: New Vegas Texten där bör inte läsas ur ett in-game-sammanhang utan som en sammanfattning av spelet. De har bara försökt göra sammanfattningen lite extra intressant genom att ge den en touch av Fallout-världen... Om än något förvirrande.

Hoppas att du har rätt.
Citera
2010-04-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskaffe
Hoppas att du har rätt.
Jag har rätt. Källor som gamespot.com har tidigare rapporterat att storyn handlar om (ingen stor spoiler förstås men ändå)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in