2010-06-16, 15:00
Medlem
zBr9s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk

Oroa er inte, gillade man Wanderer kan man välja att köra hardcore:

Citat:
The Hardcore Mode is optional, but allows for a more intense game experience. Combat is more difficult in this mode, and stimpacks heal over time instead of instantly. The ammo you carry has weight and can affect your performance, and you can die of dehydration, so its important to carry a well-filled canteen.

Josh Sawyer, the lead designer on the project, responded to questions about hardcore mode on the Bethesda forums. "It's true that a lot of people have modded in those features [in Fallout 3]," he said. "A lot of the things in Hardcore mode are also things that I personally wanted to play the game with. I realize not everyone does, but it's the only way I play it."

Mindre "USA" - Inte speciellt troligt att dom drar ner på det här. FO är tillsammans med GTA den spelserie som lyckats bäst med att göra satir på det man betraktar som "Amerikanskt", så att dom skulle slopa det känns väldigt dumt. Speciellt eftersom det här spelet utspelar sig i just Vegas, en av de mest kända Amerikanska städerna.

Lite större och mycket tommare värld? - Detta kan du nog glömma direkt. Då Las Vegas inte drabbades speciellt hårt av bomberna kommer området att vara betydligt mer levande än tidigare spel, exempelvis har man kvar mycket av infrastrukturen, typ vatten och el. Detta gör mig ingenting dock, saknade en "riktig" stad i FO3, skulle inte vilja spela ett spel till där man joggar omkring i en öken 10 minuter för att komma till varje plats.
Citera
2010-06-16, 18:33
Medlem
Screwattacks avatar
Hade aldrig spelat serien innan jag köpte Fallout 3 GOTY-edition. Kan vara ett av de bättre spel jag spelat rent setting-mässigt, men jag kan ju hålla med de som påpekar att det är lite mycket Elder Scrolls a'la Morrowind över det.. Måste ju inte vara något negativt, men det märks att det är Bethesda som gjort spelet.

Så mitt stora önskemål är väl att de ska lyckas tona ner på denna känslan i New Vegas, så att spelet får den egna genuina känslan serien förtjänar, det och lite större konsekvenser av olika val man gör.. Kanske dra ner lite på shoot-em-up-känslan och plocka fram lite mer problemlösar-behov. Även om jag satsade på en lite mer stealth-based char med stats som passar det sprang jag ändå rundor i power-armor mot slutet av spelet då detta var mer effektivt. De ska dock ha beröm för världen de skapat rent detaljmässigt i Fallout 3, det känns fan som att traska rundor i NY eller Washington på riktigt (för er som varit där). Fast efter en apokalyps då. Hoppas de lyckas med detta i New Vegas också, även om jag aldrig varit just där.

Kan ju tillägga att efter att läst igenom trådarna blev jag helt enkelt tvungen att beställa Fallout Collection
Citera
2010-06-16, 21:21
Medlem
2looses avatar
Här har ni 12 minuter New vegas.

Enjoy!

http://gamevideos.1up.com/video/id/29981
Citera
2010-06-16, 22:01
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2loose

Enjoy!

Man tackar!

När man trodde att man inte kunde bli mer sugen..
Citera
2010-06-16, 22:03
Medlem
Cardiacs avatar
Att spendera en stor del av spelet på att leta mat, skaffa vatten för att det ska bli "mer realistiskt" känns som helt fel håll att gå. Det kanske passar för extrema spelnördar, men hade jag velat ha mer realism hade jag gått ut i riktiga skogen och tränat överlevnad.
För någon som inte har tid och lust att spendera dataspelstid på att göra "realistiska" grejer utan spelar dataspel för lite verklighetsflykt känns detta helt meningslöst.
Lite mindre ammo, lite bättre AI (team tactics) och något mer humor hade gjort mer för spelet.
Citera
2010-06-16, 22:08
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2loose

Enjoy!

lol såg en minut men stängde snabbt av, dom spoilar ju hur mycket som helst :S
Citera
2010-06-16, 22:09
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Att spendera en stor del av spelet på att leta mat, skaffa vatten för att det ska bli "mer realistiskt" känns som helt fel håll att gå. Det kanske passar för extrema spelnördar, men hade jag velat ha mer realism hade jag gått ut i riktiga skogen och tränat överlevnad.
För någon som inte har tid och lust att spendera dataspelstid på att göra "realistiska" grejer utan spelar dataspel för lite verklighetsflykt känns detta helt meningslöst.
Lite mindre ammo, lite bättre AI (team tactics) och något mer humor hade gjort mer för spelet.

Det är ju helt valfritt om man vill spela hardcore eller inte, tycker man att det inte passar så skiter man i det bara.
Citera
2010-06-16, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Citat:
The Hardcore Mode is optional, but allows for a more intense game experience. Combat is more difficult in this mode, and stimpacks heal over time instead of instantly. The ammo you carry has weight and can affect your performance, and you can die of dehydration, so its important to carry a well-filled canteen.

Josh Sawyer, the lead designer on the project, responded to questions about hardcore mode on the Bethesda forums. "It's true that a lot of people have modded in those features [in Fallout 3]," he said. "A lot of the things in Hardcore mode are also things that I personally wanted to play the game with. I realize not everyone does, but it's the only way I play it."
Oroa er inte, gillade man Wanderer kan man välja att köra hardcore

Sweet. Det är underbart att de implementerar ett sådant mode i spelet och det borde alla spelutvecklare göra. Anledningen varför de inte gör det är för att de inte vill koda extra saker till Hardcore spelarna. Istället ska fienderna ha tre miljoner hitpoints och döda en med ett skott med 100% träffsäkerhet om man spelar på hardcore. Så jag hoppas positivt på att något sådant kommer ut.
Citat:
Hmm, ja då kanske du blir glad över att de kodar det som ett hardcore läge. Men fan va jobbigt att man inte kan få ett enda jävla spel med realism-grejs utan att folk som du börjar tjata om att realism verkar dumt, osv. Vill du spela ett orealistiskt spel kan du ju spela i princip 99,99,% av hela spelmarknaden. Take your pick!
Citera
2010-06-17, 00:05
Medlem
Haris82s avatar
Citat:

Du kan ta och köpa wii istället för 360 eller ps3, då hittar du spel som passar dig.
Citera
2010-06-17, 08:28
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentLang
Hmm, ja då kanske du blir glad över att de kodar det som ett hardcore läge. Men fan va jobbigt att man inte kan få ett enda jävla spel med realism-grejs utan att folk som du börjar tjata om att realism verkar dumt, osv. Vill du spela ett orealistiskt spel kan du ju spela i princip 99,99,% av hela spelmarknaden. Take your pick!

Kanske för att jag har ett annat syfte med mitt spelande än att få leka "realism".
Jag gillade FO3 skarpt ink expansionerna och tycker det vore att förstöra spelet att lägga till sk "realism".
Bästa scenen är när man precis kommit ut ur Vaulten och ser den bombade miljön framför sig med musiken från en närliggande radio.
Jag menar, om man tycker att det är OK att sitta framför en dator och vänta på vattnet ska koka, har man inte tillräckligt mycket att göra i verkliga livet.
Men visst, ett hardcoreläge kan säkert göra fanatikerna glada, så får resten av oss koncentrera sig på storyn. (Som för övrigt hade kunnat bli bättre, det var sidequests som gjorde spelet)
Citera
2010-06-17, 08:30
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haris82
Du kan ta och köpa wii istället för 360 eller ps3, då hittar du spel som passar dig.

Med tanke på att det finns en reell chans att jag har spelat dataspel (dvs PC) längre än vad du levt, så tror jag inte det.
Citera
2010-06-17, 10:45
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Med tanke på att det finns en reell chans att jag har spelat dataspel (dvs PC) längre än vad du levt, så tror jag inte det.
Citat:
dataspel
wat

Nej du har inte spelat länge. Då hade du vetat att det inte heter så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in