2010-11-07, 22:57
Medlem
EttBjurns avatar
Som nån har nämnt längre bak i tråden, kan man lägga in sin egen musik på något sätt?
Skulle vara riktigt soft
Citera
2010-11-07, 23:04
Medlem
Dolmantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Steam versionen inkluderar om man har köpt det på skiva eller? Visste inte det ovan och har ett antal gånger behövt använda tcl under spelets gång och det är ju tråkigt om man missar achievments pga det.

Ta mig inte på mitt ord nu men jag tror inte det. Fick chansen att testa ikväll då jag hade sparat precis innan ett achievement. Dödade en hund med hjälp av konsolen. Efter 2 dödade hundar direkt efter, på vanligt vis, fick jag ett achievement - Animal control eller något dylikt.

Edit: Urrp, jag har inte steam, jag tänkte på spelets achievements. Antar att mitt inlägg blev rätt så värdelöst nu.
Senast redigerad av Dolmante 2010-11-07 kl. 23:07.
Citera
2010-11-08, 00:27
Medlem
Bara jag som gillade Fallout 3 mycket mer? Hela känslan man fick av Fallout 3 har ju i princip försvunnit i detta spel. Det är ju självklart väldigt subjektivt. Men i FO3 så skapade början nere i valvet en känsla av att världen utanför var en okänd och farlig plats som man inte alls vet hur den ser ut eller funkar. BoS var ganska häftiga och man var väldigt nyfiken på The Enclave. Man var också relativt rädd för olika monster.

Men nu kastas man rakt ut i världen och i en ganska tråkig story, och man hamnar direkt i fajten mellan NCR och Legion. Dessutom ser hela världen i princip likadant ut. BoS är också ganska tråkiga i New Vegas. Visserligen är det svårt att skapa samma känsla av att hamna i en ny värld i uppföljaren (ja jag ser New Vegas som uppföljaren och inte Fallout 3 eftersom det är så olika spel, alltså FO3 och FO1/FO2). Nä, jag är inte nöjd..
Citera
2010-11-08, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Randyrhoads22
Kan man göra både Mr. House questlinen och NCR questlinen ? För de går liksom ihop... Man kan inte sammanfoga BoS och NCR utan att göra NCR-questlinen, och då kan man inte heller få BoS att voucha för en i Wild Cards : Side bets questen.

Bump. Nån måste väl veta detta ?
Citera
2010-11-08, 00:40
Medlem
Lacquer-heads avatar
Aldrig spelat något tidigare Fallout-spel men en vän lovordade New Vegas så tankade och testade det. Det första jag lägger märke till är att grafiken är helt otroligt kass och mest liknar något spel från 90-talet. Trodde först att det var fel på mina inställningar men nej, dubbelkollar att det är rätt inställt på Ultra High och 1080 men det ser fortfarande lika pissdåligt ut Ger det iaf en chans! Springer runt i en stor trist jävla öken ett tag, får tag i ett gevär, springer till något annat ställe, blir attackerad av några slags fula ökenödlor som springer rakt fram och attackerar mina ben medans jag försöker skjuta dom med mitt kassa gevär som bara missar. Dödar dom och springer ännu mer i samma jävla öken till något annat ställe som ser precis likadant ut och är precis lika tråkigt och poänglöst. Snackar med lite folk som babblar massa om det ena och det andra och skickar en på tråkiga uppdrag "hämta detta döda dom här". Tröttnar efter någon timma och avinstallerar skiten. Vad fan är det som är grejen med New Vegas? Är det någon slags spännande story som jag missat eller tycker folk faktiskt att spelet är roligt?
Citera
2010-11-08, 00:47
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randyrhoads22
Bump. Nån måste väl veta detta ?

Nu har jag visserligen inte kört klart hela Mr. Houses questchain men vad jag har förstått kan man inte köra både NCR och Mr. House då, precis som du säger, questobjectives motsäger varandra. Själv hade jag en quest för NCRs ambasad men den försvann när jag gjorde för många questar åt Mr. House så det är väl ett ganska starkt bevis på att man inte kan göra båda questchainsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lacquer-head
Är det någon slags spännande story som jag missat eller tycker folk faktiskt att spelet är roligt?

Nej, hela tråden består av 2400+ inlägg som beskriver hur tråkigt spelet är. Dessutom ljög din vän för dig när han sa att han gillade spelet.
Citera
2010-11-08, 01:06
Medlem
andhs avatar
Citat:
Aldrig spelat något tidigare Fallout-spel men en vän lovordade New Vegas så tankade och testade det. Det första jag lägger märke till är att grafiken är helt otroligt kass och mest liknar något spel från 90-talet. Trodde först att det var fel på mina inställningar men nej, dubbelkollar att det är rätt inställt på Ultra High och 1080 men det ser fortfarande lika pissdåligt ut Ger det iaf en chans! Springer runt i en stor trist jävla öken ett tag, får tag i ett gevär, springer till något annat ställe, blir attackerad av några slags fula ökenödlor som springer rakt fram och attackerar mina ben medans jag försöker skjuta dom med mitt kassa gevär som bara missar. Dödar dom och springer ännu mer i samma jävla öken till något annat ställe som ser precis likadant ut och är precis lika tråkigt och poänglöst. Snackar med lite folk som babblar massa om det ena och det andra och skickar en på tråkiga uppdrag "hämta detta döda dom här". Tröttnar efter någon timma och avinstallerar skiten. Vad fan är det som är grejen med New Vegas? Är det någon slags spännande story som jag missat eller tycker folk faktiskt att spelet är roligt?
Tydligen är inte rollspel något för dig.
Har själv lagt ner runt 130h hittills och har inte tröttnat än

Årets bästa spel enligt mig
Citera
2010-11-08, 01:10
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Från och med detta inlägg kommer du alltid att vara en idiot i mina ögon. Är du 12 år eller bara dum i huvudet?
Citera
2010-11-08, 01:24
Medlem
Loxus, vad är vitsen att köra en massa moddar som förenklar spelet när det redan är ganska enkelt? Att man kör moddar som gör det snyggare kan jag förstå, men att fuska i ett singleplayer-spel? Det är bortom mig.
Citera
2010-11-08, 01:26
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeG
Loxus, vad är vitsen att köra en massa moddar som förenklar spelet när det redan är ganska enkelt? Att man kör moddar som gör det snyggare kan jag förstå, men att fuska i ett singleplayer-spel? Det är bortom mig.

Fusk och fusk... :P
Ville ha det så, bara.
Citera
2010-11-08, 01:42
Medlem
EttBjurns avatar
Citat:

Det är alltid kul att kolla vad folk har snickrat ihop etc, på tal om det har jag hittat en riktigt bra UI: http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1135390-wipzbeta-darnified-ui-nv/
Screens:
http://ui.darnified.net/wip/DUIFONV/v1/DUIFONV_HUD.jpg
http://ui.darnified.net/wip/DUIFONV/v1/DUIFONV_Barter.jpg
http://ui.darnified.net/wip/DUIFONV/v1/DUIFONV_MapWorld.jpg
Citera
2010-11-08, 01:54
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Att modda spelet har inget med att göra det enklare, utan att förändra spelupplevelsen. Iallafall om du är en riktig moddare.
Personligen kör jag alltid original såvida det inte är gafik och memoryfixar osv.
Citat:
Ursprungligen postat av EttBjurn
Det är alltid kul att kolla vad folk har snickrat ihop etc, på tal om det har jag hittat en riktigt bra UI: http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1135390-wipzbeta-darnified-ui-nv/
Screens:
http://ui.darnified.net/wip/DUIFONV/v1/DUIFONV_HUD.jpg
http://ui.darnified.net/wip/DUIFONV/v1/DUIFONV_Barter.jpg
http://ui.darnified.net/wip/DUIFONV/v1/DUIFONV_MapWorld.jpg
Ser ingen skillnad förutom att allt är lite blåare. Är det allt han ändrade?
Senast redigerad av The Crash 2010-11-08 kl. 02:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in