2010-11-02, 18:19
Medlem
MikeyMontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andh
Läs min update.

Men är ju fortfarande DLC för dom som inte förbeställde, som jag.
Citera
2010-11-02, 18:23
Medlem
andhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeyMontana
Men är ju fortfarande DLC för dom som inte förbeställde, som jag.
Fortfarande inte den riktiga DLCn som var den vi diskuterade.
Men nu är det dags att sluta förpesta denna tråd med denna onödiga diskussion.

Ha ett bra liv.
Citera
2010-11-02, 18:31
Medlem
asdfarns avatar
Kan jag lägga in min egna musik så jag kan lyssna på den på radion? Pallar inte med den äckliga jävla 40-tals musiken eller vad det är men vill fortfarande höra nyheterna.
Citera
2010-11-02, 18:41
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andh
Hoppas att det blir en liknande som den första till F3, dvs att man får fortsätta på sin save och kanske lite extra levlar

Eftersom DLCn(till en början i alla fall) kommer vara exklusivt till Xbox360 tror jag inte Obsidian kommer lägga allt för mycket krut på den. Läste en spekulation för några dagar sen att det kan möjligvis röra sig om en utökning av radiolåtar då de finns väldigt få låtar just nu. Eftersom det endast drabbar PS3-spelare då PC-spelare redan kan fixa fler låtar med mods etc. borde Microsoft bli nöjd med det. Men det är förstårs bara en spekulation och inget officiellt.

Förövrigt var Broken Steel(som tillät spelarna att fortsätta efter mainstoryn) den tredje DLCn till Fallout 3. I alla fall om man går efter PC och Xbox360 releasedatumet.
Citera
2010-11-02, 19:11
Medlem
Jag hoppas det blir DLC´s i takt med F3 annars kommer det här spelet att tappa som inget annat. För mig är DLC´s det som kan rädda NW just nu.
Citera
2010-11-02, 19:14
Medlem
runds avatar
Har ungefär 4timmar spelad tid nu , det här spelet är verkligen kul . Först när jag spelat i 30min-1timme tyckte jag spelet var tråkigt och funderade starkt på att göra mig av med det . Men nu när jag börjat komma in i det så är det ett perfekt tidsfördriv. Det är det första fallout spelet jag spelar .
Citera
2010-11-02, 20:05
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Minst lika bra som F3 hittils, lirat 8 timmar idag Men till nästa spel i serien så får de som tar sig an det uppdraget gärna variera sig lite mer så att inte alla toaletter och badkar samt vägar osv ser exakt likadana ut oavsett vart man befinner sig. Sen får det gärna bli lite snyggare också rent grafiskt. Men jag ger väl det här spelet 8.5/10
Citera
2010-11-02, 21:37
Medlem
Draedons avatar
Har nu lirat runt 15 timmar och har lite funderingar...

När ska man börja hitta lite roligare armor och vapen? Känns som man har haft samma hur länge som helst nu.

Tips på merchants som har gott om caps? Har en del dyra prylar att sälja men alla jävla luffar-merchants man möter har ju bara runt 200-500 caps på sig..
Citera
2010-11-02, 21:37
Medlem
Jag undrar hur pass likt Fallout 1 & 2 New Vegas skulle bli om man gjorde det exakt likadant fast i den gamla Fallout-spelmotorn... och hur annorlunda från New Vegas Fallout 1 & 2 skulle vara om man gjorde om de gamla spelen i Oblivion-motorn. "Känslan" i New Vegas är trots allt inte så himla annorlunda från Fallout 3, förutom att det är mycket mer RPG över det hela och mer sammanknutet till de äldre spelen...
Citera
2010-11-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Har nu lirat runt 15 timmar och har lite funderingar...

När ska man börja hitta lite roligare armor och vapen? Känns som man har haft samma hur länge som helst nu.

Tips på merchants som har gott om caps? Har en del dyra prylar att sälja men alla jävla luffar-merchants man möter har ju bara runt 200-500 caps på sig..
Har för mig hon i Brotherhood-bunkern i Hidden Valley har några tusentals caps på sig. Silver Rush i Freeside också om jag minns rätt. NCR-quartermastern i Hoover Dam har också mycket pengar om du har tillträde dit. Ett annat tips för att få (tillbaka) caps är att pickpocketa när du betalt för repairs.
Citera
2010-11-02, 21:49
Medlem
toxicitys avatar
Nu är Ncr jätte arga på mig och skjuter så fort dom ser mig, och någon sa att jag hade 3 dagar på mig att bättra mig, vad ska jag göra funkar det att gå och slå ihjäl Ceasar?
Citera
2010-11-02, 21:50
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Jag undrar hur pass likt Fallout 1 & 2 New Vegas skulle bli om man gjorde det exakt likadant fast i den gamla Fallout-spelmotorn... och hur annorlunda från New Vegas Fallout 1 & 2 skulle vara om man gjorde om de gamla spelen i Oblivion-motorn. "Känslan" i New Vegas är trots allt inte så himla annorlunda från Fallout 3, förutom att det är mycket mer RPG över det hela och mer sammanknutet till de äldre spelen...
Jag tror att man hade kunnat göra det väldigt likt och det skulle faktiskt skilja sig rätt mycket från new vegas eftersom det är väldigt mycket dialog i orginalspelen.
Sen något annat som skulle skilja sig rätt mycket är hur stark man blir med bättre vapen och skills.
I orginalspelen är man i princip en odödlig mördarmaskin när man har hardened power armor och något saftigt energy weapon som t.ex turbo plasma rifle och detta skulle bli ännu mer påtagligt eftersom new vegas och fo3 inte är turbaserade.
Men främst dialoger är det som skiljer sig allra mest mellan gamla wrpg och nya, mycket av detta har väl att göra med all voice acting dom bestämt måste finnas för att det är ett helvete att läsa text på konsoler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in