Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nitro
Snabbt svar: Sämre.
Långsammare svar: F3 kändes mer postapokalyptiskt. Mer slitet, mer ruiner, mer skitigt. New Vegas var för "civiliserat" Sen hade dom visserligen fixat till spelet med en del roliga saker, men mycket var helt onödigt. Ladda om patroner, varför liksom? Slutresultatet är ändå att man har en näve kulor på sig, spelar ingen roll huruvida du hittar färdiga patroner eller måste ladda om. Bara en av många invändningar jag har mot New Vegas. Men det är trots allt ett roligt lir... Ska bli roligt att se hur dom bygger ut spelet.
Fallout New Vegas får 3 Stimpaks av 5.
Rekommenderas!
Personligen tycker jag att new vegas känns mer som orginalspelen och är därför mycket bättre än fo3.
Vet inte hur du körde, men jag behövde inte använda workbench en enda gång under mina två genomspelningar.
Enligt mig är största felet med new vegas slutet, jag är verkligen inget fan av det konceptet de kört där.
Personligen tycker jag att new vegas är bättre än fo3 på precis allt, tyckte inte ens att fo3 var bra överhuvudtaget, men new vegas är riktigt trevligt bitvis, men jag kan ju säga att jag inte kommer spela det igen tack vare slutet.
Så enligt mig: Det närmar sig orginalspelen men är fortfarande alldeles för långt ifrån och vissa brister gör att new vegas inte räknas som ett bra spel enligt mig.
Men i förhållande till fo3 och alla andra moderna wrpg, (uttalar mig inte om jrpg för jag spelar inte sådana spel) så står sig new vegas riktigt bra och är förmodligen ett av de allra bästa, om inte det bästa till och med.