Citat:
Ursprungligen postat av Torch
Fan nu har jag spelat detta ett tag och kan konstatera att det är sjukt mycket svårare än Fallout 3 i alla fall. Mycket tuffare. Visserligen har jag valt att spela på hard men ändå (ej hardcore).
Någon som har tips hur man ska lösa sina vapenproblem liten snabbt i början på spelet? Få bra vapen, gott om ammunition, etc. Jag har inte kommit så långt än, har upptäckt Sloan bland annat, men ej områdena omkring (överlever inte mot deatchclaws, scorpions, etc, med dom usla vapen jag har). Skulle vilja ta mig åt ett quest att frigöra slavar hos legion men kan väl inte det heller.
Tips?
Det är rent allmänt klent med bra vapen i spelet överhuvudtaget, det finns MER vapen men 98% av alla suger så jag förstod inte alls meningen med att kasta in alla denna meningslösa skit. Okej om vapnet hade gått att modifera och uppgradera något så abnormt så det höll i slutet också men det kan man göra nu är ju i princip sätta på ett sikte.
Jag skulle rekomendera att du köper ett bra vapen och sen får du sätta skillpoints och skaffa kläder och böcker för att göra det dugligt.