2010-10-30, 20:43
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Var och utforskade en del, kom till Sloan och bestämde mig för att gå norrut därifrån och vad jag märkte så kryllade det av deathclaws där så jag smög längs en bergsvägg en riktigt bra bit. Efter ett tag så kommer jag till ett mer öppet landskap, bestämmer mig för att titta åt höger och i samma sekund BAMM så hoppade det fram en deathclaw och slog ihjäl mig. Flög ur stolen gjorde jag också

Någon som har tips på var man kan hitta en bättre armor/hjälm? Har i princip bara nybörjargrejer som jag har haft ett väldigt bra tag nu och jag lyckas inte heller loota något bra.

Citera
2010-10-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan

Citera
2010-10-30, 21:21
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkis

Nej.
Citera
2010-10-30, 21:22
Medlem
Torchs avatar
Fan nu har jag spelat detta ett tag och kan konstatera att det är sjukt mycket svårare än Fallout 3 i alla fall. Mycket tuffare. Visserligen har jag valt att spela på hard men ändå (ej hardcore).

Någon som har tips hur man ska lösa sina vapenproblem liten snabbt i början på spelet? Få bra vapen, gott om ammunition, etc. Jag har inte kommit så långt än, har upptäckt Sloan bland annat, men ej områdena omkring (överlever inte mot deatchclaws, scorpions, etc, med dom usla vapen jag har). Skulle vilja ta mig åt ett quest att frigöra slavar hos legion men kan väl inte det heller.

Tips?
Citera
2010-10-30, 21:27
Medlem
Fy helvete vilket svårt spel!! Jag spelar på Easy och blir ändå slaktad. Just nu har jag save i en byggnad (ganska tidigt i spelet), man ska hitta nån person som blivid kidnappad tror jag. Sitter på kanske 50 hp och har använt alla mina steam-packs... Dom dödar mig skitenkelt trots att jag kör på det lättaste - är det meningen!?
Senast redigerad av 101f14k35 2010-10-30 kl. 21:30.
Citera
2010-10-30, 21:30
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkis

Nein du tänker på power armor
Citera
2010-10-30, 21:33
Medlem
[SIC]s avatar
Nån som vet vad/hur/varför det är en markering i freeside vid Cerulean Robotics fast på andra sidan, alltså vid Freeside Northgate Entrance? Kruxet är att står man utanför c-robotics är markeringen några meter ifrån på andra sidan betong högen mellan huset och väggen/staketet på localmap där man såklart inte kan gå och knallar man till andra sidan där markeringen "ska" vara så visar den bara på dörren tillbaks till c-robotics sidan av freeside.

Låter komplicerat men bättre än så kan jag inte förklara ...O just det, markeringen är alltid på oavsett vilket uppdrag du har och är av en annan färg (använder Bullseye - The Crosshair Replacement Pack)
Citera
2010-10-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch
Fan nu har jag spelat detta ett tag och kan konstatera att det är sjukt mycket svårare än Fallout 3 i alla fall. Mycket tuffare. Visserligen har jag valt att spela på hard men ändå (ej hardcore).

Någon som har tips hur man ska lösa sina vapenproblem liten snabbt i början på spelet? Få bra vapen, gott om ammunition, etc. Jag har inte kommit så långt än, har upptäckt Sloan bland annat, men ej områdena omkring (överlever inte mot deatchclaws, scorpions, etc, med dom usla vapen jag har). Skulle vilja ta mig åt ett quest att frigöra slavar hos legion men kan väl inte det heller.

Tips?

Det är rent allmänt klent med bra vapen i spelet överhuvudtaget, det finns MER vapen men 98% av alla suger så jag förstod inte alls meningen med att kasta in alla denna meningslösa skit. Okej om vapnet hade gått att modifera och uppgradera något så abnormt så det höll i slutet också men det kan man göra nu är ju i princip sätta på ett sikte.

Jag skulle rekomendera att du köper ett bra vapen och sen får du sätta skillpoints och skaffa kläder och böcker för att göra det dugligt.
Citera
2010-10-30, 21:34
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Fy helvete vilket svårt spel!! Jag spelar på Easy och blir ändå slaktad. Just nu har jag save i en byggnad (ganska tidigt i spelet), man ska hitta nån person som blivid kidnappad tror jag. Sitter på kanske 50 hp och har använt alla mina steam-packs... Dom dödar mig skitenkelt trots att jag kör på det lättaste - är det meningen!?

Nä. Du kanske är för dålig på att spela tvspel bara.
Citera
2010-10-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Nä. Du kanske är för dålig på att spela tvspel bara.
Fallout 3 var inte svårt alls på detta sätt.
Citera
2010-10-30, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35

Är du medveten om att man får full hälsa av att sova, och sover du i en ägd säng så får du extra exp en stund efter?
Citera
2010-10-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dserve
Är du medveten om att man får full hälsa av att sova, och sover du i en ägd säng så får du extra exp en stund efter?
Ja jag lyckades lösa situationen genom att sova och smyga runt i byggnaden. Dock väldigt svår situation men man lär sig antar jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in