2010-10-30, 22:21
Medlem
searchfunctions avatar
Tycker att New Vegas överlag känns bättre än 3an, dock så kände jag mycket större spänning med att bara gå ut och utforska i F3. Där var det spännande byggnader här och där och annat kul. I New Vegas är det några tält här, en uttorkad sjö där eller en drive-in biograf utan några fordon och överlag ingenting intressant. 'Jaha...?' känns det när man upptäcker en ny plats.
Citera
2010-10-30, 22:34
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Det är rent allmänt klent med bra vapen i spelet överhuvudtaget, det finns MER vapen men 98% av alla suger så jag förstod inte alls meningen med att kasta in alla denna meningslösa skit. Okej om vapnet hade gått att modifera och uppgradera något så abnormt så det höll i slutet också men det kan man göra nu är ju i princip sätta på ett sikte.

Jag skulle rekomendera att du köper ett bra vapen och sen får du sätta skillpoints och skaffa kläder och böcker för att göra det dugligt.
Jag tycker att de allra flesta vapnena är hyfsat användbara, iaf de vapnen jag använt.
Visst en del av skiten man hittar precis i början är la rätt kass, typ 9mm pistol, varmint rifle, mfl men det tycker jag är rätt rimligt.
Jag menar hur hade det sett ut om man fick nått jävla gevär som räcker igenom hela spelet?
Det är meningen att man ska byta upp sig med bättre grejer ju längre man kommer, det är därför du inte får Q-35 eller vad den nu hette rätt i näven när du kommer till primm eller något liknande.
Citera
2010-10-30, 23:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Fy helvete vilket svårt spel!! Jag spelar på Easy och blir ändå slaktad. Just nu har jag save i en byggnad (ganska tidigt i spelet), man ska hitta nån person som blivid kidnappad tror jag. Sitter på kanske 50 hp och har använt alla mina steam-packs... Dom dödar mig skitenkelt trots att jag kör på det lättaste - är det meningen!?
Nybörjare?
Om du kör på pc kan du trycka på § och skriva in TGM, då blir du odödlig och skriv in det igen för att bli dödlig.
Citera
2010-10-30, 23:18
Medlem
Vem är den bästa Companion? Har använt Boone nu ett bra jävla tag, och skitit i de andra. Han är ju riktigt bra med sitt sniper rifle.
Citera
2010-10-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Jag tycker att de allra flesta vapnena är hyfsat användbara, iaf de vapnen jag använt.
Visst en del av skiten man hittar precis i början är la rätt kass, typ 9mm pistol, varmint rifle, mfl men det tycker jag är rätt rimligt.
Jag menar hur hade det sett ut om man fick nått jävla gevär som räcker igenom hela spelet?
Det är meningen att man ska byta upp sig med bättre grejer ju längre man kommer, det är därför du inte får Q-35 eller vad den nu hette rätt i näven när du kommer till primm eller något liknande.

Man behöver inte få det i näven eller få det i slutet av spelet för att det ska vara bra, vet inte om du spelade Fallout 3 men;

http://fallout.wikia.com/wiki/A3-21's_Plasma_Rifle

Enligt mig ett av spelets bästa vapen i alla fall, man fick det tidigt men bara för det så var man ju inte "överlägsen" med det. Man växte ju med det i och med att man la points på energy och läste böcker samt fick perks.

Har multiplas rifle just nu och tycker den är ganska så trevlig.
Senast redigerad av Dsndss 2010-10-30 kl. 23:28.
Citera
2010-10-30, 23:43
Medlem
sydhs avatar
Vart hittar man Gun Runners i Freeside, har letat överallt men hittar inte deras ställe
Citera
2010-10-30, 23:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Vart hittar man Gun Runners i Freeside, har letat överallt men hittar inte deras ställe
Finns
Citera
2010-10-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Vem är den bästa Companion? Har använt Boone nu ett bra jävla tag, och skitit i de andra. Han är ju riktigt bra med sitt sniper rifle.

Citera
2010-10-30, 23:53
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Finns

Aha tack, trodde de var inne i freeside.
Citera
2010-10-31, 00:37
Medlem
Gjorde klart mainquesten och "klarade" spelet nu. Känns väl sådär.

Kommer nog aldrig sätta igång det igen känner jag just nu.
Citera
2010-10-31, 00:50
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Man behöver inte få det i näven eller få det i slutet av spelet för att det ska vara bra, vet inte om du spelade Fallout 3 men;

http://fallout.wikia.com/wiki/A3-21's_Plasma_Rifle

Enligt mig ett av spelets bästa vapen i alla fall, man fick det tidigt men bara för det så var man ju inte "överlägsen" med det. Man växte ju med det i och med att man la points på energy och läste böcker samt fick perks.

Har multiplas rifle just nu och tycker den är ganska så trevlig.
Nej jag spelade knappt fallout 3 då jag tyckte det var ren dynga, men i fallout 1 och 2 så får man helt enkelt jobba sig upp bland vapnena så som jag anser att det ska vara i ett rpg.
Men som du själv kan läsa i artikeln du skrev så står det ju att det vapnet är ett av de bästa i spelet och kan fås tidigt i spelet, det är enligt mig rätt löjligt.
Men visst många feta vapen kan fixas tidigt i new vegas också om man vet hur man gör och var de finns.
T.ex så fort du har 100 lockpick kan du fixa gobi campaign scout rifle.
Har du 7 i luck eller 75 lockpick så kan du fixa q-35 geväret.
Har du en stealth boy kan du fixa tesla beaton.
Finns säkert massor med andra starka vapen som går att fixa hyfsat lätt och hyfsat tidigt, bara man vet var de finns men dessa 3 är de enda 3 jag kan komma på såhär på stående fot.
Citera
2010-10-31, 01:17
Medlem
Ibland så fryser mitt spel på PS3 och jag behöver starta om systemet, skit störigt. Googlade lite och det är tydligen ett problem som händer ganska många, på både Xbox och PS3, någon här som har samma problem? Har aldrig varit med om att ett spel fryser sig för mig förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in