2011-01-22, 14:52
Medlem
Rätt kul är det när man tar upp sin All-American och skjuter en, Great Khan till exempel i högra benet. Fast istället för ett slaktat ben får man ett huvudet och två armar exploderade.

Kanske inte har något med Gore perken att göra men rätt festligt ändå.
Citera
2011-01-22, 16:50
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zull3
Tack för tipset, nu kan jag hitta byrackan.
Vad säger ni om att göra en tråd där man presenterar sin karaktär och visar vilka skills, perks, stats och favo vapen etc? hade varit intressant och se andras val.
Håller med om att det e lite överdrivet med bloody mess perken. Har även meltdown perken o den gör stor skada på en själv om fienden e för nära!

Go lördag!

Tror inte en helt egen tråd skulle gillas av moderatorerna men du kan ju alltid fråga. Annars tror jag gott att det räcker om du kör på i den här tråden och uppmanar oss andra att följa ditt exempel.
Citera
2011-01-23, 12:17
Medlem
Kan ju ge folk ett litet kryphål som jag hittade hos Van Graffs som gav mig alla deras fetaste vapen. Dom märker inget, så ditt rykte i freeside sänks inte och du får inte ens sämre karma. Använd knappen du har för "Grab object" och flytta det vapen du vill ha från disken till hörnet mot disken men på bortre sidan. Sen hukar du dig och riktar in dig på vapnet, så fort du ser att du är undetected så slår du till. Nästan lite för lätt!
Citera
2011-01-23, 12:38
Medlem
Lurken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMahon
Kan ju ge folk ett litet kryphål som jag hittade hos Van Graffs som gav mig alla deras fetaste vapen. Dom märker inget, så ditt rykte i freeside sänks inte och du får inte ens sämre karma. Använd knappen du har för "Grab object" och flytta det vapen du vill ha från disken till hörnet mot disken men på bortre sidan. Sen hukar du dig och riktar in dig på vapnet, så fort du ser att du är undetected så slår du till. Nästan lite för lätt!
Ohh...den...borde vara användbar på fler ställen än bara van Graffs...
Citera
2011-01-23, 12:44
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurken1
Ohh...den...borde vara användbar på fler ställen än bara van Graffs...
stoppa ned skiten i en kastrull och gå iväg med..bra med småsaker som ammunition
Citera
2011-01-26, 18:00
Medlem
BRZMs avatar
Spelar om spelet nu och det är första gången jag har NCR Veteran Rangers som fiender. Vilket är det bästa vapnet mot dessa små superkombatanter? Jag har visserligen vapnet från yttre rymden,
, men om man skulle använda ett annat mer "lättillgängligt" vapen, vad skulle det då vara?
Citera
2011-01-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Spelar om spelet nu och det är första gången jag har NCR Veteran Rangers som fiender. Vilket är det bästa vapnet mot dessa små superkombatanter? Jag har visserligen vapnet från yttre rymden,
, men om man skulle använda ett annat mer "lättillgängligt" vapen, vad skulle det då vara?
Anti materiel rifle med ap kulor.
Citera
2011-01-26, 19:39
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Anti materiel rifle med ap kulor.

Misstänkte nåt sånt, men jag har bara i nuläget ett sånt rifle med låg djävla CND, har dock några weapon repair-kits som kan vara värda att slösa på den! Försökte först med 5mm AP med Assault Carbine, gick åt helvete. Jag attackerade
och jag ångrade mitt val av vapen/ammo.
Citera
2011-01-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Misstänkte nåt sånt, men jag har bara i nuläget ett sånt rifle med låg djävla CND, har dock några weapon repair-kits som kan vara värda att slösa på den! Försökte först med 5mm AP med Assault Carbine, gick åt helvete. Jag attackerade
och jag ångrade mitt val av vapen/ammo.
Jo, rangers har ju typ 50 DT och en assault carbine tar väl en 20 skada så.. ja haha.
I fallout 3 har man ju DR, om en gubbe har 50 DR så tar man bara 50% skada, i new vegas har man (nästan) bara DT istället. Skjuter man då med ett vapen som tar 20 skada på en gubbe som har 15 DT så tar man bara 5 skada, till skillnad från fallout 3 där 15 DR hade gjort så man tar 17 skada.

Vet inte riktigt hur det räknas ut men någonting sånt är det, så det går inte att mata ner feta gubbar med skitvapen.

weapon repair kit kan du ju göra själv vilket fall, bara plocka på sig alla duct tape, wonderglue, wrench, scrap metal/electronics man hittar.
Citera
2011-01-27, 00:39
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:

Gjorde nästan så fast jag satte på stealth boy och plockade allting hos dom
Citera
2011-01-27, 00:50
Medlem
Citat:
Jo, det där är den allra mest lättutnyttjade buggen i spelmotorn... Minns att jag stal en hel vapenaffär i Oblivion på detta sättet. Fattar inte att de inte har åtgärdat det ännu
Citera
2011-01-27, 00:58
Bannlyst
Tänkte börja lira detta på PC nu. Kan ni rekommendera vilka abilities osv som är bäst i början? Lär inte spela igenom spelet mer än en gång så vill gärna ha en bra boost från början. Har spelat Fallout 3 innan och är inget för "energy-weapons" eller vad dom nu heter. Föredrar helt enkelt realistiska vapen och gärna sniper. Några tips på hur jag ska lägga mina stats osv i början?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in