2014-02-02, 12:51
Medlem
Rebali179s avatar
Har nyss läst ut
Arne Anka - Voodo vid vatten (2011)
Inte lika bra spm utsikt från en svamp
Citera
2014-02-02, 14:19
Medlem
Rebali179s avatar
Vi fortsätter med
Arne Anka - återuppståndelsen (2007) Rätt ok bra att Arne Anka kommer tillbaka
Citera
2014-02-02, 14:36
Medlem
Rebali179s avatar
Nu tar jag
Arne Anka - Del 7 Ner Med Monarkin
(2008).

En av dom bättre böckerna i Arne Ankas Liv.jag kommer nog aldrig att tröttna på honom.
Citera
2014-02-02, 14:57
Medlem
Rebali179s avatar
Arne Anka - Del 8 Rapport Från Kriget (2010)

Riktigt härlig början utklädda och bakfulla har de åkt taxi från Stockholm till Norrköping. :-):-)
Citera
2014-02-02, 15:26
Avslutad
The Film Snob*s Dictionary: An Essential Lexicon of Filmological Knowledge

Kul, och framförallt välskriven bok, om de töntar som tillhör den mer hårdföra snobbeliten. Alltså, de som tycker de mer pretentiösa filmsnobbarna som gillar Bergman o.d. är småborgerliga töntar. Själva uppskattar de det mesta inom b-film osv. Jobbiga och banala typer med andra ord. En kul bok helt klart. Läst den några gånger tidigare , lättläst och relativt kort. Köpte den 08 i L.A. på Barnes & Noble, om jag minns rätt (tillsammans med några Bukowski-böcker).
Citera
2014-02-02, 16:53
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
The Film Snob*s Dictionary: An Essential Lexicon of Filmological Knowledge

Kul, och framförallt välskriven bok, om de töntar som tillhör den mer hårdföra snobbeliten. Alltså, de som tycker de mer pretentiösa filmsnobbarna som gillar Bergman o.d. är småborgerliga töntar. Själva uppskattar de det mesta inom b-film osv. Jobbiga och banala typer med andra ord. En kul bok helt klart. Läst den några gånger tidigare , lättläst och relativt kort. Köpte den 08 i L.A. på Barnes & Noble, om jag minns rätt (tillsammans med några Bukowski-böcker).

Är det en bra källa om man vill ha filmtips och dylikt?
Citera
2014-02-02, 19:19
Medlem
donnamanloves avatar
Jag läser En dag av David Nicholls, dels för att jag läst mycket fakta och tyngre litteratur ett tag och dels för att jag ville ha något lättsamt nu. Det är många som sagt att den är så bra, men drygt 150 sidor in i boken är jag inte alls speciellt imponerad. Visst, den går att läsa, men hittills har det inte varit någon större upplevelse. Platta karaktärer och ganska långdragen.
Citera
2014-02-02, 19:24
Bannlyst
Staten av Platon. Försökte först att läsa den på engelska men tappade orken och intresse på grund av att man vart tvungen att ta fram ordboken ideligen. Nu prövar jag istället på svenska och har läst första boken om rättrådighet och orättrådighet. Intressant och fascinerade att läsa en skift som är skriven över två tusen år sedan.
Senast redigerad av MrPokerface 2014-02-02 kl. 20:23.
Citera
2014-02-02, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Är det en bra källa om man vill ha filmtips och dylikt?

Nej, är mer en hipp och kul bok, än en bok om just film. Har man dålig koll, så kanske man kan få tips.
Men annars är det mest en kul bok som sagt, eller en bok för syrliga besserwissrar att antingen skratta med eller åt, att hissa eller dissa. Samma huvudförfattare har tidigare skrivit The Rock Snob's Dictionary: An Essential Lexicon of Rockological Knowledge, vilket kanske vittnar om böckernas tyngd. Alternativt att böckerna började som texter i New York Times (eller New Yorker.. orkar inte googla).
Citera
2014-02-02, 20:34
Medlem
Rebali179s avatar
Vi fortsätter med Arne Anka
Jag Arne - Samlade Serier 1983-1995

Bästa samlingen mrd Arne Anka
Underbart bra
Citera
2014-02-02, 23:04
Medlem
saligas avatar
Elvis what happened av Red West, Sonny West och Dave Hebler.
Boken kom ut strax innan Elvis dog och har en del sagts vara "Spiken i kistan"
kanske chockade -77 för Elvis och hans fans som trodde på hans helylle image men inte 2014! Bra bok dock inte bara neg. verkar dock ha skrivits ihop i bråda rasket.
Citera
2014-02-02, 23:56
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Nej, är mer en hipp och kul bok, än en bok om just film. Har man dålig koll, så kanske man kan få tips.
Men annars är det mest en kul bok som sagt, eller en bok för syrliga besserwissrar att antingen skratta med eller åt, att hissa eller dissa. Samma huvudförfattare har tidigare skrivit The Rock Snob's Dictionary: An Essential Lexicon of Rockological Knowledge, vilket kanske vittnar om böckernas tyngd. Alternativt att böckerna började som texter i New York Times (eller New Yorker.. orkar inte googla).

Ok, tack för infon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in