2013-08-05, 11:15
Medlem
Knausgård - Min kamp 1

Jag har läst lite mer än halva boken. Jag gillar den, även om det känns som att han i vissa avsnitt är överflödig, och i andra har komprimerat lite väl mycket. Till exempel kunde han ha kortat ned beskrivningen av händelserna kring nyårsafton, medan han gärna hade fått vara lite mer detaljerad om faderns förfall (i pocketutgåvan skildras detta på några sidor).
Citera
2013-08-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Knausgård - Min kamp 1

Jag har läst lite mer än halva boken. Jag gillar den, även om det känns som att han i vissa avsnitt är överflödig, och i andra har komprimerat lite väl mycket. Till exempel kunde han ha kortat ned beskrivningen av händelserna kring nyårsafton, medan han gärna hade fått vara lite mer detaljerad om faderns förfall (i pocketutgåvan skildras detta på några sidor).

Skiljer sig pocketutgåvan textmässigt från den inbundna versionen?

Knausgård är för övrigt en kung. Helt omöjligt att lägga ifrån sig böckerna.
Citera
2013-08-05, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r

Knausgård är för övrigt en kung. Helt omöjligt att lägga ifrån sig böckerna.

Nej inte såvitt jag vet. Det vore väldigt märkligt om så vore fallet.
Citera
2013-08-05, 18:37
Medlem
Just nu läser jag boken T-34 möter Tiger – Artem Drabkin

Riktigt nördig bok för oss som är intresserade av WW2, det är ryska pansarsoldater som berättar om sina upplevelser om de två mest kända pansarvagnarna under WW2. Kanske lite för mycket tekniska detaljer, men det är som sagt en bok med väldigt mycket nördiga detaljer.

Rekommenderar jag den? Är du inte hyperintresserad av smådetaljer av WW2 pansarvagnar vill du troligen inte läsa denna bok.
Citera
2013-08-05, 23:29
Medlem
Just nu läser jag Buzz som är den andra boken i trilogin skriven av Anders de la motte, första boken heter Geim och tredje boken, som jag ska börja med nu heter Bubble. Underbart skrivna böcker som får tanken ett riktigt hårt träningspass. Tycker detta är en bok som alla skulle behöva läsa då den handlar om hur man kan manipulera internet och att man borde tänka på vad man lägger upp för info om sig själv på sociala medier.

5av5 i betyg helt klart.
Citera
2013-08-05, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Det tror jag inte. Jag ville dock vara tydlig med vilken utgåva jag utgick från.
Citera
2013-08-06, 00:29
Medlem
Björnarna på Nametokoyama, Kenji Miyasawa

Hittade boken på biblioteket i hemstaden, åkte med dom andra böckerna. Herregud vilken fantastisk bok! Borde rota bland hyllorna mer innan skolan drar igång men tiden ...
Citera
2013-08-06, 10:09
Medlem
Arlorks avatar
Frihet av Jonathan Franzen. Jag har börjat uppskatta socialrealism.
Citera
2013-08-07, 05:23
Medlem
-TRINIX-s avatar
The God Delusion av Richard Dawkins, på engelska.
Richard Dawkins är en mycket inspirerande person för ett intellektuellt sinne som hungrar efter högre insikter inom moral och förståelse för världen än de mer vardagliga som de flesta är vana vid. Har länge varit intresserad och fascinerad över vilket inflytande religion verkligen har på världen och hur man ska handskas med det. Är själv ateist och ganska starkt emot religion och nonsens i all form.
Boken analyserar religion ganska ordentligt på ett välgrundat, modigt och kreativt sätt, mycket intressant och insiktsfull, rekommenderas.
Citera
2013-08-08, 16:36
Medlem
Moon The Loons avatar
Nästa bok blir en Joyce Carol Oates. denna gång Rape. A Lovestory
Citera
2013-08-08, 18:54
Medlem
Läser The Idiot - Dostoyevsky just nu, är väldigt kul att läsa Dostoyevsky dialoger igen.

Use of Weapons - Iain Banks är nästa på listan
Citera
2013-08-08, 20:53
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Har just läst slottet av Kafka. En bra bok! Rekommenderar den verkligen även fast det är lite tråkigt att den saknar ett slut.

Har ikväll börjat läsa liftarens guide till galaxen. Hat bara läst två kapitel men har verkligen fastnat för den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in