Citat:
Ursprungligen postat av
EmeraldC
Dvärgen ska inte ha någon ny chans! Tummen ner för den. Läste den plus en del annat av Pär Lagerkvist som tonåring och kan säga att jag har aldrig känt MINSTA lust att läsa om någon av hans böcker. Tyvärr. Och för mig är det ett kriterium på en bra bok: att man vill läsa om den.
Aj, det där sved i mig som älskar Lagerkvist. Har du läst Barabbas? Ett otroligt rent och vackert språk och många djuplodande funderingar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Halsingland
Ska man bläddra fram till sexscenerna?
Det tycker jag verkar vara ett generellt bra råd
Här lyssnas det vidare på Keplers Sandmannen i bilen, och där nämns faktiskt 50 shades of grey (som jag inte har läst själv). Mycket spännande bok, bra uppläst av Jonas Malmsjö.
Varvar den med Ann Heberleins "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva". Har försökt lyssna på den förut men avbröt, men den här gången tycker jag faktiskt att den är lyssningsvärd.
Har även läst Slutstation rättpsyk, och det är mycket skrämmande att unga flickor med självskadebeteende och ätstörningar klumpas ihop med mördare och serievåldtäktsmän på rättspsyk, helt enkelt för att ingen riktigt vet vad de ska göra med tjejerna och för att det inte finns några ekonomiska resurser. Många av de unga kvinnor som beskrivs i boken är nu döda.