2013-12-09, 18:05
  #10585
Medlem
NoTruces avatar
Studentens skrivhandbok av flera författare. Den är väl sådär, om jag ska vara ärlig. Meningen är att jag ska ha den till hjälp när jag ska skriva ett PM.
Citera
2013-12-09, 18:45
  #10586
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Studentens skrivhandbok av flera författare. Den är väl sådär, om jag ska vara ärlig. Meningen är att jag ska ha den till hjälp när jag ska skriva ett PM.
Låter som en väääldigt torr och tråkig bok...

Började igår med Liftarens guide till galaxen. Kände att jag borde läsa den och den har varit bra hittills
Citera
2013-12-09, 22:16
  #10587
Medlem
Blåbärés avatar
Puma Swede: Mitt liv som porrstjärna - Förvånansvärt intressant, och personlig. Suttit och sträckläst den, är inne på kapitel 6-7. Vet inte riktigt vad det är som tilltalar mig i boken, kan nog vara ärligheten, och de många konstiga anekdoterna.
Citera
2013-12-09, 22:22
  #10588
Medlem
Studentlitteratur.

Det tråkigaste med att plugga är att man inte hinner läsa skönlitteratur, får taskigt samvete om jag gör det. Och sen... även om ämnet är intressant hinner man inte stanna upp för det är så jävla mycket som ska hinnas med. Korvstoppning går bort så länge man inte sysslar med gastronomi.
Citera
2013-12-10, 12:57
  #10589
Medlem
st3fan91s avatar
"Allt för min syster" av Jodi Picoult .. Jag har snart läst klart den och jag har njutit hela vägen. Berättelsen får mig att uppleva sorg, skratt, spänning och kärlek. Dessutom får den mig att reflektera över viktiga frågor som rör livet. En av de bästa böcker jag läst på länge utan tvivel!
Citera
2013-12-10, 16:28
  #10590
Medlem
Cliffords avatar
438 Dagar av Johan Persson & Martin Schibbye.‎ Har hållit på ett tag och kommit ungefär halvvägs. Det går rätt trögt, när jag verkligen fastnar i en bok så drar jag den annars på ett par dagar. Den är intressant men lite seg, tycker inte riktigt att metoden med deras växelvis berättande funkar särskilt bra, jag tycker att jag alltid glömmer bort vem som berättar och det blir sämre flyt i historien.
Citera
2013-12-12, 16:31
  #10591
Medlem
Punklivs avatar
Fear and Loathing in Las Vegas av Hunter S. Thompson.

Jag har inte läst särskilt mycket men jag gillar det, det är skoj och fart från första början. Inte så mycket skillnad ifrån filmen men det kommer väl. Bara läst 36 sidor än så länge.
Citera
2013-12-12, 19:14
  #10592
Medlem
Rebali179s avatar
Björn Afzelius En god man (och bara en människa) - Gunnar Wesslen
Har lånat den på biblioteket.
Har varit nyfiken på den boken länge
Här ska det läsas
Citera
2013-12-12, 21:25
  #10593
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbäré
Puma Swede: Mitt liv som porrstjärna - Förvånansvärt intressant, och personlig. Suttit och sträckläst den, är inne på kapitel 6-7. Vet inte riktigt vad det är som tilltalar mig i boken, kan nog vara ärligheten, och de många konstiga anekdoterna.

Jag har köpt den i pocket för 30 kr.
Har dock inte läst den än.
Men jag får väl ge den en chans i helgen eller början av nästa vecka.
Citera
2013-12-12, 21:48
  #10594
Medlem
HunkiDunkens avatar
Bibeln, för att bland annat analysera den och kunna diskutera den med kristna
Jag är alltså inte troende
Citera
2013-12-12, 22:38
  #10595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HunkiDunken
Bibeln, för att bland annat analysera den och kunna diskutera den med kristna
Jag är alltså inte troende

Gamla Testamentet bjuder på många intressanta scener och dialoger.
Bibeln är ju av fundamental betydelse för att förstå senare litteratur. Jag håller själv på med en omläsning nu.
Citera
2013-12-13, 09:20
  #10596
Medlem
Röde Orm. Tycker att den är ganska seg och inte lika bra som jag hade hört. När drar boken igång? Just nu har de precis druckit jul hos Harald.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in