2012-12-04, 01:21
Medlem
Cineastens avatar
Blev färdig med Liam Norbergs - Insidan i förra veckan samt Carin Gernhardens - Helgonet
imorse. Jag har inte bestämt mig för vad jag ska börja läsa imorrn. Kanske Mannen i det höga slottet av Philip K Dick eller första romanen om Elric av Melniboné av Michael Moorcock??
Citera
2012-12-04, 13:30
Medlem
Krellyans avatar
Efter att nästan ha torterat mig själv i ett par veckor med Brent Weeks The Blinding Knife (torterat i det här fallet: läst så pass länge om natten att dagarna blivit ett trött helvete, ändock värt det, tack vare hr Weeks underbara böcker) så tog jag mig an Dean R Koontz The Taking häromdagen; en bok som inte sparar på krafterna. Spännande nästan från start. Verkar riktigt lovande. Och med spermaregn också, ännu bättre!
Citera
2012-12-04, 13:40
Medlem
Kommit halvvägs igenom Lasse Wierup - Daniel Olssons - Helvetet inifrån-2012.
Mycket klar fakta om hur vissa bedyrar yttrandefrihet för dessa organisationer, men om någon stackars sate skriver om de i tidningen, genom yttfrandefrihetsgrundlagen, så slås de halft ihjäl.

Hur kommer det sig?

Annars lysande info från Mega och författarna. Skattebetalarna har pumpats på miljoner för vad boken avslöjar. Läs den!
Citera
2012-12-04, 16:42
Medlem
Rakiis avatar
Min kamp 4 av Knausgård.
Citera
2012-12-04, 16:44
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Min kamp 4 av Knausgård.

Har du läst alla delarna?

Är den så bra som vissa recensenter gör gällande?
Citera
2012-12-04, 16:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har du läst alla delarna?

Är den så bra som vissa recensenter gör gällande?

Jag har läst första och andra delen tidigare, trean väntar jag fortfarande på att biblioteket ska få in då jag har lagt en reservation på den, fyran fanns redan så började med den. Hade inga andra böcker hemma för närvarande att läsa så hoppade direkt på fjärde boken som jag verkligen gillar. Jag tyckte mycket om de två första delarna, där nog tvåan var den som jag tyckte mest om.

Nu har jag inte läst några recensioner av boksviten, läser aldrig recensioner överhuvudtaget så kan bara utgå ifrån vad jag själv tycker och hittills har verkligen böckerna varit väldigt bra.
Citera
2012-12-04, 16:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag har läst första och andra delen tidigare, trean väntar jag fortfarande på att biblioteket ska få in då jag har lagt en reservation på den, fyran fanns redan så började med den. Hade inga andra böcker hemma för närvarande att läsa så hoppade direkt på fjärde boken som jag verkligen gillar. Jag tyckte mycket om de två första delarna, där nog tvåan var den som jag tyckte mest om.

Nu har jag inte läst några recensioner av boksviten, läser aldrig recensioner överhuvudtaget så kan bara utgå ifrån vad jag själv tycker och hittills har verkligen böckerna varit väldigt bra.

Han skriver väldigt bra va?

En vackert språkbehandling?

Citera
2012-12-04, 17:12
Medlem
"Tolv stolar" av Ilja Ilf & Jevgenij Petrov. Riktigt rolig bok.

http://www.kulturdelen.com/2012/12/02/tolv-stolar-antligen-i-en-komplett-utgava/
Citera
2012-12-04, 17:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Han skriver väldigt bra va?

En vackert språkbehandling?

trodde du bara kollade film förresten...

Ja, han skriver fängslande, levande och bra helt klart. Språket är levande och vackert, en fröjd att läsa så enkla beskrivningar som ändå blir så pass fängslande som det ändå är.

Nej då, jag har läst litteratur hela livet jämte filmtittandet, bara det att min aktivitet på detta delforum sjunkit jämfört med tidigare.
Citera
2012-12-04, 23:24
Medlem
Läser just nu Processen utav Franz Kafka.

Gillade Förvandlingen när jag läste den i skolan och tänkte nu ta del utav mer av Kafkas verk.
Citera
2012-12-05, 21:04
Medlem
Antinomoss avatar
När det känns att det håller på ta slut - Stig Larsson.

Instinktivt:
Lite som att fan blir kristen när han blir gammal. Klart det han genomgått förändrat honom, men det är som att förr var skrivandet allt (att ta tjack för att kunna skriva bättre var en plikt), men nu är livet allt.

Inte kommit så långt än, men den är flödesberättad och otroligt hoppig kronologiskt sett. Men med många underbara detaljer - som den om bröderna som utgör inspirationen till Klas ÖStergrens roman Gentlemen.
Citera
2012-12-06, 13:27
Medlem
Blodets meridian av Cormac McCarthy.

läste nyss s 308 om en korsfäst apacheindian:

"Den mumifierade kroppen hängde från korsträdet med munnen gapande i ett oförställt hål, en tingest av läder och ben som skrubbats av pimpstensvindar från sjön och det bleka revbensträdet skymtade genom hudflikarna som hängde från bröstet".

Så där är boken på i stort sett varje sida. Brutal död, detaljerad skildrad. Jobbig att läsa men med ett helt eget språk. Nobelprismaterial?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in