2012-05-24, 20:00
Medlem
topsids avatar
"Summan - fyrtio berättelser från livet efter detta" av David Eagleman, underhållande teorier om vad som händer efter döden.
Citera
2012-05-25, 17:55
Medlem
Rakiis avatar
Hjärtformad ask av Joe Hill nu. Läst den en gång tidigare då den kom på svenska men blev sugen på den igen.
Citera
2012-05-25, 23:32
Medlem
Cerseis avatar
Jag håller på med boken Tänk på ett tal av John Verdon.

Den handlar om den pensionerad kriminalaren Dave som får ett fall på sig som förbryllar och fängslar honom. Hans gamla vän från College kontaktar honom och vill ha hjälp i en obehaglig historia där en person skickar obehagliga dikter med hot. Vännen är orolig och rädd eftersom förövaren lämnat ett brev för att be honom tänka på ett tal som sedan återfanns i brevet. När Daves vän återfinns död, mördad på ett nära bestialiskt sätt bestämmer han sig för att tillfälligt återträda till sin gamla roll som kriminalare för att hjälpa till att lösa det mystiska fallet.

Har hittills varit aningen långtråkig men det börjar ta sig nu. Jag försökte lösa hur tankeläsningen gick till men lyckades inte innan det började komma fram teorier. Det här är John Verdons första bok om den före detta kriminalaren Dave Gurney och om den här boken inte utvecklas till en ren besvikelse så lär det bli fler.
Citera
2012-05-26, 00:12
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hjärtformad ask av Joe Hill nu. Läst den en gång tidigare då den kom på svenska men blev sugen på den igen.

Den är riktigt bra, ska nog ta och läsa om den när jag har läst ut den boken som jag håller på med just nu.
Citera
2012-05-26, 01:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Den är riktigt bra, ska nog ta och läsa om den när jag har läst ut den boken som jag håller på med just nu.

Sonen har verkligen ärvt pappa Stephen Kings skrivförmåga och oftast skriver han avsevärt bättre än vad King gjort sedan peaken av karriären under åttiotalet. Hills böcker känns kusligare och smutsigare plus att hans referat till musiker och popkultur känns mer aktuella än Kings.
Citera
2012-05-26, 02:30
Bannlyst
Har börjat läsa Liseys berättelse av Stephen King nu. Den verkar vara jävligt bra, och jag förstår inte hur jag har kunnat missa den. King är ju en av favoritförfattarna.
Citera
2012-05-26, 03:21
Medlem
Zcapegoats avatar
Jag läser för tillfället "Knackarna" av Stephen King. Jag har kommit ca 300 sidor in. Jag tycker hittills att det är en väldigt bra bok, men jag känner mig inte lika indragen som när jag läst annat av King. Miljöbeskrivningarna är, som alltid när det gäller King, suveräna. Men lite av den där nerven som jag känt med böcker av honom som jag läst tidigare vill inte riktigt infinna sig. Jag har ju dock drygt 500 sidor kvar att läsa, så jag tror nog att den kommer ta sig.
Citera
2012-05-26, 09:57
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Sonen har verkligen ärvt pappa Stephen Kings skrivförmåga och oftast skriver han avsevärt bättre än vad King gjort sedan peaken av karriären under åttiotalet. Hills böcker känns kusligare och smutsigare plus att hans referat till musiker och popkultur känns mer aktuella än Kings.

Håller med dig och då är jag ändå ett stort fan av pappa Kings böcker. Jag insåg precis att jag har boken vålnader av Joe Hill ståendes i bokhyllan, har du läst den?
Citera
2012-05-26, 15:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NastyEvilDog
Har börjat läsa Liseys berättelse av Stephen King nu. Den verkar vara jävligt bra, och jag förstår inte hur jag har kunnat missa den. King är ju en av favoritförfattarna.

Köpte den på måfå mest för att det var King som skrivit men kom aldrig igenom den, oerhört tråkig bok men går väl hem om man är lagd åt ett håll. Jag som föredrar hans skräck och samhällskritiska böcker fann ingenting alls av värde i boken av det jag läste.

Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Håller med dig och då är jag ändå ett stort fan av pappa Kings böcker. Jag insåg precis att jag har boken vålnader av Joe Hill ståendes i bokhyllan, har du läst den?

Ja, den läste jag igen för några veckor sedan bara, mycket bra novellsamling! Finns ett par noveller som verkligen sticker ut och är stora berättelser på snudd till mästerverk. Avsevärt bättre som novellsamling än vad just King skrivit sedan åttiotalet. Sedan har Joe Hill skrivit en bok som heter Horn som jag kan rekommendera också, finns som pocket nu.
Citera
2012-05-26, 16:52
Bannlyst
Citat:
Köpte den på måfå mest för att det var King som skrivit men kom aldrig igenom den, oerhört tråkig bok men går väl hem om man är lagd åt ett håll. Jag som föredrar hans skräck och samhällskritiska böcker fann ingenting alls av värde i boken av det jag läste.

Ja, skräck är ju det han är bäst på men han är bra på annat också. Jag har bara läst ca 40 sidor än så länge tycker jag att den verkar bra, men vi får väl se vad jag tycker när jag kommit in i storyn ordentligt. Vad jag säga om boken just nu är att jag tycker inte den är i klass med Kings "klassiker", men den verkar inte vara urdålig heller. Men som sagt; det är min uppfattning just nu.
Citera
2012-05-26, 19:46
Medlem
socialdists avatar
Två Soldater av Roslund & Hellström,Tycker att det är deras bästa och mest gripande sen debuten "Odjuret"
Citera
2012-05-26, 20:40
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ja, den läste jag igen för några veckor sedan bara, mycket bra novellsamling! Finns ett par noveller som verkligen sticker ut och är stora berättelser på snudd till mästerverk. Avsevärt bättre som novellsamling än vad just King skrivit sedan åttiotalet. Sedan har Joe Hill skrivit en bok som heter Horn som jag kan rekommendera också, finns som pocket nu.

Då ska jag ta och läsa Vålnader och efter den tar jag Horn, en bok som jag hade missat helt. Efter att jag läst lite om boken så verkar den jätteintressant, så jag tackar för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in