2012-05-23, 22:09
Medlem
Rakiis avatar
Påbörjat Benrangel av Stephen King lite smått nu.
Senast redigerad av Rakii 2012-05-23 kl. 22:30.
Citera
2012-05-23, 23:55
Medlem
Bazinga90s avatar
Efter att ha läst boken Stigma av samma forskare/författare så läser jag nu Jaget och Maskerna : en studie i vardagslivets dramatik av Erving Goffman.
Citera
2012-05-24, 02:29
Bannlyst
Jag har precis avslutat Mannen är farlig av Peter Cheyney. Tyckte inte det var någon höjdare direkt. Den började bra, men efter ca 80 sidor spårade den ur och blev bara sämre och sämre. Dessutom var den väldigt illa skriven.

Och nu tänkte jag börja läsa en bok med samlade texter av Carl Michael Bellman. Ska bli intressant.
Citera
2012-05-24, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Efter att ha läst boken Stigma av samma forskare/författare så läser jag nu Jaget och Maskerna : en studie i vardagslivets dramatik av Erving Goffman.
Denna bok lät väldigt intressant. Det egna jaget som bara ännu en roll av många man spelar är ett perspektiv jag finner intressant. Har mest läst om det Eckhart Tolles böcker.

Är det kurslitteratur du läser eller bara allmän förkovring i litteratur?
Citera
2012-05-24, 03:05
Medlem
Theomanias avatar
Läste nyligen ut del 1 och del 2 i 1Q84-trilogin av Haruki Murakami. Bara läst Norwegian Woods innan och jag gillar dessa böcker. Vill egentligen påbörjade läsningen av den tredje boken, men måste vänta på lönen innan jag kan handla den, så under tiden så underhåller jag mig med att läsa igenom 1984 av George Orwell. Det var ett tag sen man läste den och den är lika bra som jag minns den.
Citera
2012-05-24, 08:21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Gregory Benford - Across the Sea of Suns.
Ganska trist än så länge, men något mer intressant än In the Ocean of Night.

Fortsätter att läsa eftersom bokserien omfattar sex böcker, och påstås bli bättre framöver.
http://en.wikipedia.org/wiki/Galactic_Center_Saga
Citera
2012-05-24, 10:59
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Denna bok lät väldigt intressant. Det egna jaget som bara ännu en roll av många man spelar är ett perspektiv jag finner intressant. Har mest läst om det Eckhart Tolles böcker.

Är det kurslitteratur du läser eller bara allmän förkovring i litteratur?

Det är allmän förkovring men det skulle lika gärna kunna ha varit kurslitteratur utifrån det jag studerar. Goffman var (är fortfarande?) en högaktad forskare och jag föreslår att du kollar in hans teorier angående intrycksyrning (front stage och back stage) och ser om det skulle kunna vara av intresse. Boken Stigma kan jag också rekommendera, även om det är ett annat forskningsområde. Jag kan återkomma med ett omdöme när jag har läst boken.
Citera
2012-05-24, 11:48
Medlem
LexFus avatar
Liftarens guide till galaxen. Har ämnat läsa den ett tag men inte kommit mig för. Påminner en hel del om Terry Pratchetts underfundiga humor, vilket jag misstänkte och var en av anledningarna till att jag ville läsa den.
Citera
2012-05-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Det är allmän förkovring men det skulle lika gärna kunna ha varit kurslitteratur utifrån det jag studerar. Goffman var (är fortfarande?) en högaktad forskare och jag föreslår att du kollar in hans teorier angående intrycksyrning (front stage och back stage) och ser om det skulle kunna vara av intresse. Boken Stigma kan jag också rekommendera, även om det är ett annat forskningsområde. Jag kan återkomma med ett omdöme när jag har läst boken.
Ja återkom gärna med ett utlåtande. Får man fråga vad annars studerar?
Citera
2012-05-24, 16:56
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Ja återkom gärna med ett utlåtande. Får man fråga vad annars studerar?

Skickar ett PM!
Citera
2012-05-24, 19:15
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Mannen utan egenskaper, skriven av Robert Musil. Snart läst ut den första delen, vilket i och för sig bara är 90 sidor, men det har varit intressant och tankeväckande hittills.
Citera
2012-05-24, 19:40
Medlem
Ad.Portass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Mannen utan egenskaper, skriven av Robert Musil. Snart läst ut den första delen, vilket i och för sig bara är 90 sidor, men det har varit intressant och tankeväckande hittills.

Spännande, den står på min att-läsa-lista.

Själv läser jag Tranströmers samlade dikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in