2009-06-30, 17:31
Medlem
Lepiduss avatar
Doppler av Erlend Loe och Förvandlingen av Kafka. Härligt skilda genrer.
Citera
2009-06-30, 19:31
Medlem
Karl Johan H.s avatar
Andra avhandlingen om styrelseskicket av John Locke! Inte världens roligaste bok, men ändå rätt så intressant. Dock är de flesta ämnen han tar upp självklara i dagens läge.
Citera
2009-06-30, 19:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl Johan H.
Andra avhandlingen om styrelseskicket av John Locke! Inte världens roligaste bok, men ändå rätt så intressant. Dock är de flesta ämnen han tar upp självklara i dagens läge.

Locke var väl liberalist i samma stil som Smith och Rand? Kanske borde läsa någonting av honom, längesen man läste filosofi och dylikt.
Citera
2009-07-01, 13:36
Medlem
Rakiis avatar
Snömannen av Jo Nesbø, klart en av hans bättre Harry Hole-thrillers som jag läst.
Citera
2009-07-01, 14:23
Medlem
Jag har kommit ungefär halvvägs in på Låt den rätte för Rosing komma in. Den är ganska bra faktist.
Citera
2009-07-01, 15:18
Medlem
dumburkens avatar
Den här gången blir det ingen bok som passar in i hängmattan; Så talade Zarathustra (Teratologens översättning). Har haft den i bokhyllan alldeles för länge oläst men det känns som att det är dags att försöka skapa sig ett hum om den och Nietzsches filosofi.
Citera
2009-07-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrtornet
Låt den rätte för Rosing komma in

Jag tänkte läsa lite Kyrklund i veckan.
Citera
2009-07-02, 19:13
Medlem
Rakiis avatar
Swanns värld av Marcel Proust... Fick ta en lång andhämtning efter första kapitlet då det blev väldigt mycket att ta in på en och samma gång, men mycket bra tycks boken vara av de sextio sidor jag hunnit med. Dock känns det som man måste låta Prousts poesi tala för mig med ett öppet sinne och suga på orden som karameller emellan åt, men inget understatement att denna boken kan bli livsavgörande för mig. Lutar åt det hållet!
Citera
2009-07-02, 20:20
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Swanns värld av Marcel Proust... Fick ta en lång andhämtning efter första kapitlet då det blev väldigt mycket att ta in på en och samma gång, men mycket bra tycks boken vara av de sextio sidor jag hunnit med. Dock känns det som man måste låta Prousts poesi tala för mig med ett öppet sinne och suga på orden som karameller emellan åt, men inget understatement att denna boken kan bli livsavgörande för mig. Lutar åt det hållet!

Glöm inte de andra böckerna i serien.
Citera
2009-07-02, 20:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Glöm inte de andra böckerna i serien.

Även om jag känner din sarkasm så kommer jag förmodligen att köpa del två i serien då jag läst ut den första, som jag verkligen har börjat att tycka om nu. Boken beskriver barndomen på ett väldigt praktfullt och elegant vis, som jag aldrig tidigare har skådat i något litterärt verk tidigare.
Citera
2009-07-02, 20:33
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Även om jag känner din sarkasm så kommer jag förmodligen att köpa del två i serien då jag läst ut den första, som jag verkligen har börjat att tycka om nu. Boken beskriver barndomen på ett väldigt praktfullt och elegant vis, som jag aldrig tidigare har skådat i något litterärt verk tidigare.

Ingen sarkasm menad. Din post gav bara intrycket av att du inte kände till att det var en serie. Men som sagt, no offense.
Citera
2009-07-02, 21:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ingen sarkasm menad. Din post gav bara intrycket av att du inte kände till att det var en serie. Men som sagt, no offense.

Aha, på så vis! Antog bara att den blinkande smileyn gav ett intryck av att det var sarkastiskt menat då bokserien av Proust är känd för att vara något man inte direkt läser igenom med lättja, dock har jag hittills haft en väldigt angenäm kväll med boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in