2009-04-27, 13:24
Medlem
BankRobbers avatar
läser just nu Shantaram, en otroligt bra bok! även om den är stor som en tegelsten!

Något att rekommendera!!
Citera
2009-04-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Läser Dean Koontz - Frukta ingenting.

Hur tycker du att den är?
Citera
2009-04-27, 23:06
Medlem
Kamnes avatar
Började för några dagar sedan på Hjalmar Bergmans En döds memoarer.
Har kommit ca. 60 sidor. Verkar lovande.
Citera
2009-04-27, 23:16
Medlem
Villons avatar
Analys av ett mord av Jed Rubenfeld. Mordhistoria med New York under förra århundradets första årtionde som backdrop och Freud och hans entourage som bifigurer. Verkar efter hundra sidor åtminstone orginellt, och mycket trovärdigt tidsskildrat.
Citera
2009-04-27, 23:19
Medlem
killenmedfisks avatar
Jonathan Litell - De välvilliga som handlar om hans tid i kriget (WWII på nazitysklands sida) mycket bra och välskriven hitills har bara läst 200sidor rätt så mycket smaskiga detaljer om utrotningen och sånt blir lite mycket ibland
Citera
2009-04-27, 23:40
Medlem
"När ingen annan ser " - Duncan Fairhurst.
Handlar om hans barndom där han blev sexuellt utnyttjad av sin pappa.
Citera
2009-04-28, 00:06
Medlem
Colossuss avatar
A Feast for Crows av George R R Martin
Har precis börjat men om den är minst lika bra som de tidigare 3 i serien så har jag mycket trevligt att se fram emot
Citera
2009-04-28, 01:02
Medlem
JosefSvejks avatar
Läser Lolita och Moby Dick och bläddrar lite i Beautiful losers av Leonard Cohen innan sängdags. Dessutom blir det en hel del kurslitteratur.

Citat:
Ursprungligen postat av Razxz
Jag läser nu Jerome K Jeromes "Tre män i en båt". Helt underbar bok, fylld med härlig, torr brittisk humor ā la "Liftarens guide..." Alla som gillar den sistnämnda borde läsa Jerome K Jerome, ni kommer älska den!

En helt underbar bok, min farfar lånade ut den åt mig när jag var 12-13 år och den, tillsammans med Den tappre soldaten Svejk, fick mig fast i bokträsket.
Citera
2009-04-28, 01:04
Medlem
Till alla som diggar "Tre män i en båt" rekommenderar jag Jeromes mindre kända fortsättning "Tre män på velociped". Fick tag på den idag, sträckläste och skrattade högt ett flertal gånger! Helt klart värd att läsa
Citera
2009-04-28, 01:07
Medlem
Suicide Nations avatar
Har precis betat av Det Mörkat Tornet del ett och medans jag inväntar på att del två ska dyka upp i brevlådan så betar jag av lite noveller ur ''Allt kan hända''.

Allt här ovan av Stephen King.
Citera
2009-04-28, 01:22
Medlem
Börjat läsa på Jack Kerouacs "on the road". Har stora förväntningar efter bara några sidor. Verkar fantastisk!
Citera
2009-04-28, 01:53
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suicide Nation
Har precis betat av Det Mörkat Tornet del ett och medans jag inväntar på att del två ska dyka upp i brevlådan så betar jag av lite noveller ur ''Allt kan hända''.

Allt här ovan av Stephen King.
Jag går här snabbt in och rekomenderar att du byter språk till engelska. För egen del läste jag ungefär halva the gunslinger på svenska innan jag bytte till orginalspråk, och uppskattade det hela mycket mer sedan. The drawing of the three är i mitt tycke en betydligt bättre bok dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in